Google

חיים ברדוגו, תמר ברדוגו - ועדה מקומית לתכנון ובנייה רעננה

פסקי דין על חיים ברדוגו | פסקי דין על תמר ברדוגו | פסקי דין על ועדה מקומית לתכנון ובנייה רעננה

38792-12/09 תוב     25/03/2012




תוב 38792-12/09 חיים ברדוגו, תמר ברדוגו נ' ועדה מקומית לתכנון ובנייה רעננה








בית משפט לעניינים מקומיים בכפר סבא



תו"ב 38792-12-09 ועדה מקומית לתכנון ובנייה רעננה
נ' ברדוגו ואח'

תיק חיצוני
:



מספר בקשה:
2

בפני

כב' השופט
עמית פרייז


מבקשים

1. חיים ברדוגו
2. תמר ברדוגו


נגד


משיבה

ועדה מקומית לתכנון ובנייה רעננה
ע"י עו"ד אפי יצחקי




החלטה

בתאריך 4.1.2010 הוגש כתב אישום ע"י המשיבה בגין ביצוע עבודות בנייה הטעונות היתר- ללא היתר, וכן שימוש במקרקעין בסטייה מהיתר ו/או תוכנית. כעולה מעובדות כתב האישום, המבקשים סגרו קומה מפולשת באמצעות בניית קירות צמנט-בורד בחזיתות צפון ודרום של המבנה ובכך הוסיפו המבקשים שטח של כ- 51 מ"ר לשימושם כמגורים וזאת ללא היתר מתאים.

בתאריך 13.5.2010, הגיעו המבקשים והמשיבים להסדר טיעון אשר אומץ על ידי בית משפט זה. העונש אשר הוטל על הנאשמים (המבקשים) הינו קנס ע"ס 6,000 ₪ על כ"א מהנאשמים, צו הריסה דחוי וצו הפסקת שימוש חורג דחוי וזאת עד לתאריך 13.5.2011.

כעבור כ- 10 חודשים מחלוף מועד ביצוע הצווים כפי שנקבע על ידי בית משפט זה, פנו המבקשים בבקשה להארכת מועד לביצוע צו איסור השימוש לפי סעיף 207 לחוק תכנון ובנייה, התשכ"ה- 1965. בבקשה שהוגשה לבית המשפט, טענו המשיבים כי הם לא פנו קודם למועד הביצוע שכן, שכחו לבקש את הארכה. ועוד טוענים המבקשים, כי על בית משפט זה לתת את הארכה המבוקשת שכן החל מיוני 2010,
החלו המבקשים לנקוט מס' צעדים לפתרון החריגות במסגרת תמ"א 38 ( תוכנית חיזוק מבנים). מיניה וביה ראיתי בקשה זו כמתייחסת אף לצו ההריסה, שהרי הארכת המועד לביצוע צו איסור השימוש לא אפשרית ללא הארכת מועד לביצוע צו ההריסה.

ב- 12.3.2012 נתנה התייחסות המשיבה לבקשת הארכת המועד לביצוע צו איסור השימוש ונטען כי יש לקיים את צו שכן עד כה לא ניתן ההיתר המבוקש (למעלה מ שנה ו-10 חודשים). עוד נטען כי הנזק שייגרם למשיבים אינו בלתי הפיך ויכולים הם, במידה וכאשר יינתן היתר השימוש, לעשות שימוש לצורך מגורים. בנוסף נטען כי היה מקום להגיש את בקשת הארכת המועד טרם כניסת הצו לתוקף ולא כ- 10 חודשים לאחר מכן. בהשלמת טיעון הובהר כי הדברים מתייחסים אף לצו ההריסה.

הלכה היא כי צו בית משפט לפי חוק התכנון והבניה יש לקיים במועדו. קל וחומר כאשר מלכתחילה בגזר הדין ניתנה אורכה לביצוע הצו, לצורך התקדמות בהליך הוצאת היתר. במקרה זה אורכה זו לא נוצלה כלל על ידי המבקשים, וטענתם כי הדבר נבע משכחה, אין בה בכדי להצדיק עיכוב זה.

יתר על כן, רק במקרים חריגים במיוחד בית המשפט יאריך מועד לביצוע צו לפי חוק התכנון והבניה כאשר הבקשה לאורכה הוגשה לאחר כניסת הצו לתוקף, וזאת כאשר השגת היתר נראית בעתיד הנראה לעין. במקרה זה, רחוקים אנו כמרחק מזרח ממערב מחריג זה, שכן הבקשה הוגשה כעשרה חודשים לאחר כניסת הצווים לתוקף, והליך הוצאת ההיתר הינו במקרה הטוב בשלב ראשוני ביותר.

משכך, אין מקום להארכת מועד לביצוע הצווים, למעט תקופה קצרה לצורך התארגנות לביצועם, הא ותו לא. משכך, ניתנת הארכת מועד ביצוע הצווים עד ליום 25/5/12.

ניתנה היום, 25 מרץ 2012, בהעדר הצדדים. העתקים יועברו לצדדים על ידי המזכירות.








תוב בית משפט לעניינים מקומיים 38792-12/09 חיים ברדוגו, תמר ברדוגו נ' ועדה מקומית לתכנון ובנייה רעננה (פורסם ב-ֽ 25/03/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים