Google

מדינת ישראל - אדם חסאר

פסקי דין על אדם חסאר

34249-11/11 פ     28/03/2012




פ 34249-11/11 מדינת ישראל נ' אדם חסאר




לך



st1\:*{behavior: }



בית המשפט המחוזי מרכז

ת"פ 34249-11-11 מדינת ישראל
נ' חסאר(עציר)



28 מרץ 2012



לפני כב' השופטת ליאורה ברודי



המאשימה

מדינת ישראל


נגד

הנאשם

אדם חסאר
(עציר)

<#2#>
נוכחים:
ב"כ המאשימה עו"ד גב' רונית פוזננסקי
ועו"ד גב' אופיר פחימה
ב"כ הנאשם עו"ד גב' רויטל סוויד
הנאשם הובא באמצעות שב"ס

הכרעת דין

על יסוד הודייתו של הנאשם בעובדות כתב האישום, הנני מרשיעה אותו בעבירות המיוחסות לו: עסקה אחרת בסם, לפי סעיף 13 לפקודת הסמים המסוכנים (נוסח חדש) תשל"ג-1973 (להלן: "פקודת הסמים"), בשוחד, לפי סעיף 290 לחוק העונשין, התשל"ז-1977 (להלן: "חוק העונשין") (לגבי חמישה אישומים).
<#5#>

ניתנה והודעה היום ה' ניסן תשע"ב, 28/03/2012 במעמד הנוכחים.

ליאורה ברודי
, שופטת

גזר דין

1.
הנאשם הורשע על פי הודייתו בעבירות, כדלקמן: עסקה אחרת בסם, לפי סעיף 13 לפקודת הסמים המסוכנים (נוסח חדש) תשל"ג-1973 (להלן: "פקודת הסמים"), ושוחד, לפי סעיף 290 לחוק העונשין, התשל"ז-1977 (להלן: "חוק העונשין") (לגבי חמישה אישומים).



2.
הודייתו והרשעתו של הנאשם בדין היא במסגרת הסדר טיעון, פרי הליך גישור, שלפיו, עתרה המאשימה, בהסכמה, להטיל על הנאשם מאסר בפועל למשך 28 חודשים ומאסר על תנאי. בנוסף, עתרה המאשימה להטיל על הנאשם קנס. רכיב זה אינו מוסכם, וב"כ הצדדים ישטחו את טענותיהם בנדון.

3.
על פי עובדות כתב האישום במועד הרלוונטי שימש הנאשם כסוהר בכלא "איילון".
במסגרת תפקידו הכיר הנאשם אסיר בשם אשר סעדה, אשר הציע לנאשם להחדיר עבורו סמים לכלא, וזאת בתמורה לתשלום כספי. במהלך תקופה של כחמישה חודשים, בחמש הזדמנויות, החדיר הנאשם לכלא סמים מסוגים שונים, שהועברו לשימוש אסירים. באירועים המפורטים באישומים הראשון, השני והשלישי, קיבל הנאשם תמורה כספית בסך כולל של 4,000 ₪. באירועים המפורטים באישומים הרביעי והחמישי, הסמים אמנם הוחדרו לכלא, ואולם הנאשם לא קיבל את התמורה הכספית שהובטחה לו.

4.
ב"כ הצדדים שטחו בפני
בית המשפט את השיקולים שעמדו ביסוד הסדר הטיעון.

ב"כ המאשימה הדגישה את חומרת העבירות, אשר השתרעו על פני תקופה שאינה קצרה. הנאשם הפר את האמון שניתן בו, וחומרת מעשיו מתבטאת בכך שגם קיבל שוחד בתפקידו כסוהר וגם החדיר סמים, ביודעו ובהכירו את המאמצים שנעשים על ידי שב"ס ומשטרת ישראל למנוע הגעת סמים בדרך כלשהי לכלא.
כמו כן, הדגישה ב"כ המאשימה את הצורך להטיל עונשים שיהא בהם אפקט מרתיע ויתנו מענה לאינטרס הציבורי.
יחד עם זאת, שקלה המאשימה גם את השיקולים לקולא, ועל כן מוצע במסגרת הסדר הטיעון עונש הכולל תקופת מאסר שאינה בבחינת מיצוי הדין. הנימוקים המרכזיים לקולא הם הודייתו של הנאשם, אשר הביא לחשיפת הפרשה וכן נסיבותיו האישיות, כפי שנפרשו על ידי ב"כ הנאשם.

5.
ב"כ הנאשם עתרה לכבד את הסדר הטיעון, וכן להימנע מהטלת קנס, או לחלופין, להטיל קנס סמלי או מתון.
בטיעוניה הדגישה ב"כ הנאשם את הודייתו של הנאשם, שבצידה חרטה עמוקה ביותר. לא רק זאת - וזה אולי העיקר – אלמלא שיתוף הפעולה של הנאשם בחקירה, לא הייתה נחשפת הפרשה, על כל המשתמע מכך. הדברים אמורים הן בכתב האישום שהוגש כנגד הנאשם והן בכתבי אישום נוספים שהוגשו בפרשה.

ברקע לביצוע העבירות עמדה מצוקתו הכלכלית של הנאשם, שאינה בבחינת הצדק לנהוג כפי שנהג, ואולם בשלב מסוים הוא חדל מלבצע את העבירות מיוזמתו, לאחר שנקלע למעגל של פחד ואימה.
כתוצאה מהסתבכותו של הנאשם ומעצרו, עלו יחסיו עם אשתו על שרטון. כיום הוא מצוי בהליך גירושין, ואף שורר נתק בינו לבין שני ילדיו הקטינים.

6.
הנאשם הביע חרטה עמוקה על מעשיו.

7.
לאחר ששקלתי את כל השיקולים, החלטתי לכבד את הסדר הטיעון.

אין צורך להכביר מילים עד כמה חמורים מעשיו של הנאשם, וזאת משני היבטים: ראשית, עבירת השוחד חותרת תחת אושיות המשטר החברתי ומערערת את אמון הציבור ברשויות השלטון. על פי פסיקת בית המשפט העליון ככלל, העונש ההולם את מבצע עבירת השוחד הוא מאסר בפועל, אף במקרים קלים באופן יחסית (ר' למשל רע"פ 6403/05 אטיאס נ' מדינת ישראל
, 19.7.05). שנית, החדרת הסמים לכלא: עבירה זו זכתה אף היא להתייחסותו המחמירה של בית המשפט העליון: "עבירות סמים הן עבירות חמורות והחדרת סמים מסוכנים אל בין כתלי הכלא...ויש לעשות הכל על מנת להילחם בנגע הסמים ובתופעה של החדרת סמים לכלא" (רע"פ 3245/08 מחמוד נ' מדינת ישראל
והפסיקה המצוטטת שם, 13.4.08).

8.
לחומרה יש לשקול גם את העובדה שמעשיו של הנאשם התפרשו על פני תקופה, וכי דווקא הוא, המכהן כסוהר, שאמור היה להיות מופקד, בין היתר, על התנהלות חוקית בין כתלי בית הסוהר – בין היתר למנוע החדרת סמים, כשל כמפורט לעיל.

9.
יחד עם זאת, נישטחו בפני
בית המשפט נסיבות לקולא, שהמרכזית שבהן היא שיתוף הפעולה של הנאשם עם רשויות החקירה, שהביאו לפענוח הפרשה.
אין מחלוקת על כך שהנאשם חדל מביצוע העבירות למעלה מחצי שנה לפני מעצרו, וכי כאשר נחקר חשף את הפרשה באופן רחב, וכתוצאה מכך הוא הועמד לדין, וכן הוגשו כתבי אישום נוספים בפרשה. לכך יש לייחס משקל, שכן אם הליכים אחרים יסתיימו בסופו של דבר בהרשעה, אף בהם יהיה מסר מרתיע.

עוד שקלתי לקולא את הודייתו של הנאשם אשר חסכה מזמנו היקר של בית המשפט ואת חרטתו העמוקה שהתרשמתי מכנותה. בנוסף שקלתי את העובדה שחרב על הנאשם עולמו, והדבר מוצא את ביטויו בפירוק התא המשפחתי.

10.
לאור האמור לעיל, אני מטילה על הנאשם את העונשים הבאים:


א.
מאסר בפועל למשך 28 חודשים, החל מיום המעצר – 8.11.11.

ב.
מאסר על תנאי למשך 12 חודשים, והנאשם לא יישא בעונש זה אלא אם כן יעבור
בתוך 3 שנים מיום שחרורו עבירת שוחד, או עבירה לפי פקודת הסמים המסוכנים מסוג פשע.


ג.
קנס בסך 3,000 ₪ או 30 ימי מאסר תמורתו.
הקנס ישולם ב-15 תשלומים חודשיים, שווים ורצופים החל מיום 1.8.12 וב-1 לכל חודש שאחריו. אי תשלום אחד התשלומים במועד, יגרום לכך שיתרת הקנס תעמוד לפרעון מיידי.

זכות ערעור לבית המשפט העליון
בתוך 45 יום מהיום.
<#7#>

ניתנה והודעה היום ה' ניסן תשע"ב, 28/03/2012 במעמד הנוכחים.

ליאורה ברודי
, שופטת

החלטה

לנוכח סיום התיק בפני
, בטל מועד הדיון שנקבע בפני
כב' השופטת רג'יניאנו, 22.4.12.
המזכירות תפיק הודעת ביטול הבאת הנאשם באמצעות שב"ס

.
המזכירות תודיע לכב' השופטת רג'יניאנו על סיום ההליכים בתיק

.

אני מאפשרת לנאשם 5 שיחות טלפון על חשבון המדינה במעברים.
<#9#>

ניתנה והודעה היום ה' ניסן תשע"ב, 28/03/2012 במעמד הנוכחים.


ליאורה ברודי
, שופטת







פ בית משפט מחוזי 34249-11/11 מדינת ישראל נ' אדם חסאר (פורסם ב-ֽ 28/03/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים