Google

אלי סער הורביץ, יצחק פרץ - פז יאיר, אי.איי.גי חברה לביטוח

פסקי דין על אלי סער הורביץ | פסקי דין על יצחק פרץ | פסקי דין על פז יאיר | פסקי דין על אי.איי.גי חברה לביטוח |

852-08/11 תק     26/03/2012




תק 852-08/11 אלי סער הורביץ, יצחק פרץ נ' פז יאיר, אי.איי.גי חברה לביטוח








st1\:*{behavior: }
בית משפט לתביעות קטנות בקריות



ת"ק 852-08-11 הורביץ ואח' נ' יאיר ואח'






בפני

כב' השופטת
פנינה לוקיץ'

תובעים
1
.
אלי סער הורביץ

2
.
יצחק פרץ


נגד

נתבעים
1.פז יאיר
2.אי.איי.גי חברה לביטוח




פסק דין


הצדדים הסמיכוני לפסוק בתביעה זו בהתאם להוראת סעיף 79א' לחוק בתי המשפט וזאת לאחר שמיעה קצרה של הנהגים ברכבים שהיו מעורבים בתאונה נשוא התביעה ותוך קביעת חלוקת האחריות בין הנהגים המעורבים.

התובע מס' 2 (להלן: "התובע") אשר נהג ברכב מסוג סיטרואן ברלינגו מס' רישוי
7386636 (להלן: "הברלינגו") טוען כי במהלך נסיעה בכביש עכו חיפה, בסמוך לאחר רמזור הפניה הדרומי לקיריון כשהוא בנסיעה לכיוון דרום,
חש לפתע בחבטה עזה בצד הימני של רכבו אשר כתוצאה ממנה הסתובב הרכב
על המקום ונזרק לצד הימני של הכביש ופגע בעץ.
התובע בעדותו בפני
תאר כי מספר מטרים לפני שחש באותה חבטה, נסע במסלול השמאלי מבין שלושה מסלולי נסיעה כאשר במסלול מימין לו נסעה משאית קוקה קולה. לטענתו של התובע המסלול השלישי, הימני ביותר, שהוא מסלול לתחבורה ציבורית, מסתיים מעט לפני מקום התאונה ובשל עבודות המתבצעות במקום, הופך הכביש לכביש של שני מסלולים בלבד, כאשר במקום קיים מעקף אשר בגינו המסלולים מצטמצמים לשניים וסוטים אלכסונית ימינה, כך שמתבטל המסלול לתחבורה הציבורית.

התובע מוסיף וטוען כי קודם לתאונה כלל לא הבחין ברכב הנתבעים שנסעה לצידו ורק לאחר התאונה, נאמר לו על ידי אנשים שהיו נוכחים במקום כי המזדה השחורה, מס' רישוי 9454323 שהיתה נהוגה על ידי הנתבע (להלן: "המזדה") היא שפגעה בו. מכאן הסיק התובע כי המזדה נסעה במסלול התחבורה הציבורית ומשזה הסתיים, בשל צמצום המסלולים, ניסתה להידחק לפני המשאית אותה ראה בולמת מקומה, וכתוצאה מכך, פגעה בברלינגו.

לעומתו טוען הנתבע כי הוא יצא מרמזור קודם המצוי בצפון הקיריון, כשהוא במסלול הימני ונסע כל העת באותו מסלול ימני. לטענתו, מעט אחרי המקום שבו המסלולים מצטמצמים, הבחין במראה השמאלית ברכב סיטרואן דוהר במהירות במסלול השמאלי, ולפתע סוטה לכיוון נסיעתו ופוגע עם הדופן הימנית שלו בדופן השמאלית של המזדה, לכל אורכו וכתוצאה מכך הסתחררה המזדה ונפגעה גם בחזית אשר פגעה במעקה הבטיחות המצוי בצד שמאל של הכביש. להשערתו של הנתבע, ומתוך היכרותו את הכביש בו הוא נוסע בקביעות, ככל הנראה משהתובע הבחין במעקה הבטיחות החוסם את המסלול השמאלי בו נסע, ניסה לברוח ממנו וכתוצאה מכך וממהירות נסיעתו, סטה למסלול נסיעתו של הנתבע ופגע במזדה.

לברלינגו נגרם נזק ניכר אשר כתוצאה ממנו הוא הוכרז כאובדן כללי וערך הרכב לאחר ניכוי השרידים, נקבע על ידי שמאי מטעם התובע בסך של 17,142 ₪. כמו כן נשא התובע בשכר טרחת שמאי בסך של 1,416 ₪.

לאחר שמיעת העדויות בפני
ועיון בתמונות שהוצגו בפני
(המתעתדות באופן חלקי בלבד את מקום התאונה ואת אופן הצטמצמות הנתיבים) וכן לאור ההסדר הדיוני, אני מוצאת לנכון לייחס את מירב האחריות לארוע התאונה לתובע מס' 2 דווקא, אולם
במכלול נסיבות הענין ולאור תנאי הכביש המעידים על כך שאין שם סימון מסלולים ברור ואי בהירות לגבי מיקומה של המשאית (דבר המשליך על הצורך של כל אחד מהרכבים "להשתלב" בצמצום המסלולים), אני קובעת אחריות מסוימת על הנתבע מס' 1 וזאת בשיעור של 20%.

בהתאם לקביעתי זו, אני מחייבת את הנתבעים ביחד ולחוד לשלם לתובע מס' 1 את הסך של 4,210 ₪ סכום הכולל גם הוצאות משפט.

התשלום יבוצע בתוך 30 יום מהיום שאם לא כן ישא הפרשי הצמדה וריבית כחוק.

ניתן היום,
ג' ניסן תשע"ב, 26 מרץ 2012, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 852-08/11 אלי סער הורביץ, יצחק פרץ נ' פז יאיר, אי.איי.גי חברה לביטוח (פורסם ב-ֽ 26/03/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים