Google

אסתר נחשון - ד.א. אפק (מוצרי בריאות) בע"מ

פסקי דין על אסתר נחשון | פסקי דין על ד.א. אפק (מוצרי בריאות) בע"מ

4042-11/10 א     19/04/2012




א 4042-11/10 אסתר נחשון נ' ד.א. אפק (מוצרי בריאות) בע"מ








בית משפט השלום בחיפה



ת"א 4042-11-10 הקשר בין מדע וטבע - ביוקר (ישראל) בע"מ ואח' נ' ד.א. אפק (מוצרי בריאות) בע"מ
ואח'

תיק חיצוני
:



מספר בקשה:
17

בפני

כב' השופטת
רויטל באום


מבקשת

אסתר נחשון


נגד


משיבה

ד.א. אפק (מוצרי בריאות) בע"מ



החלטה


1.
בפני
י בקשת הנתבעת שכנגד מס' 2, הגב' אסתר נחשון
(להלן – "אתי") למחיקת התביעה-שכנגד שהוגשה כנגדה ע"י הנתבעת והתובעת-שכנגד, ד.א. אפק (מוצרי בריאות) בע"מ
(להלן – "אפק") על הסף.

2.
טענתה של אתי היא למעשה בי-דין, והיא נסמכת על הסכם יחסי ממון, שנחתם בינה לבין מר דב נחשון (להלן – "דב") ביום 10.1.11, ואשר אושר בבית המשפט לענייני משפחה בחיפה מיום 13.1.11 (להלן – "ההסכם"), ואשר הביא, עפ"י הטענה, לסיום כל המחלוקות, הטענות והתביעות שהיו לצדדים אחד כנגד משנהו עובר לחתימתו. דב הינו הבעלים והמנהל הבלעדי של אפק, בהתאם להסכם, אך עובר להסכם היו דב ואתי בעלים במשותף באפק.

3.
בתגובתה של אפק לבקשה נטען, כי די בעובדה כי המדובר בבקשה בת 20 עמ', הכוללת טענות עובדתיות ומשפטיות רבות ומפורטות, ובעובדה כי לבקשה עשרות עמודי נספחים, כדי להעיד, שאין מקומה בהליך מסוג זה של סילוק על הסף, והטענות המפורטות בה צריכות להתברר לגופן.

לגופה של הבקשה, טוענת אפק, כי הסכם יחסי הממון נחתם בין אתי לדב, כי הוא אינו מחייב את אפק, בהיותה אישיות משפטית נפרדת, ובהקשר זה מפנה אפק להוראות סע' 16 להסכם.

כן טוענת אפק, תוך הפנייה להוראות סע' 14 להסכם, כי הסכסוך דנן לא נכלל בהסכם ואין לגביו ויתור או סילוק תביעות הדדי.


לחלופין טוענת אפק, כי בהיות אתי הבעלים של התובעת והנתבעת-שכנגד 1, הקשר בין מדע וטבע – ביוקר (ישראל) בע"מ (להלן – "ביוקר"), ואם אמנם סיים ההסכם האמור את הסכסוך כולו, היה גם על התביעה העיקרית להידחות.

4.
לאחר שעיינתי בבקשה, בתגובה ובתשובה, נחה דעתי כי דין הבקשה להידחות, בשלב זה.

5.
ההלכה הפסוקה בדבר סילוק על הסף ידועה וברורה, ואין חולק כי המדובר בצעד שהינו בבחינת החריג והיוצא מן הכלל (ע"א 50/89 ליטן נ' אילתה ואח', פד"י מה(4) 18). למקרא מכלול כתבי הטענות שהוגשו מטעם הצדדים עולה, כי בתיק מתעוררות סוגיות סבוכות, עובדתית ומשפטית, הטעונות, למצער, בירור עובדתי.

6.
מקובלת עליי טענת אפק, כי אך העובדה שאורך הבקשה עצמה עולה על 90 עמ' (20 עמ' בקשה ו-70 עמ' נספחים) - די בה כדי להביא לדחייתה (וראה: בש"א (חיפה) 3001/07 קיבוץ בית אורן ואח' נ' עירית חיפה ואח', שצוטט בתגובת אפק).

7.
אך מעבר לפן ה"צורני" האמור, גם עניינית, ולגופה, אין מקום להעתר לבקשה, וזאת במיוחד נוכח הוראותיו של סע' 14 להסכם הממון, אשר, להבנתי, אינו סוגר את המחלוקות בין הצדדים, אלא משאירן ב'צריך בירור', לכל הפחות; כך, במילים "ככל שהאישה תצליח..." בסע' 14(יד) אשר בפירוש צופות פני עתיד, ואינן קובעות כל קביעה מסכמת לגבי העבר.

יתרה על כן, המילים "האישה תהיה אחראית על מחצית מהחוב לחב' ביוקר, אם וככל שיפסק ע"י ביהמ"ש" בסע' 14(יב) מגלמות מחויבות של אתי לסילוק כל חוב של אפק (הנתבעת) כלפי ביוקר (התובעת), ובמובן זה, אתי, לכאורה, הינה צד נדרש להליך כולו.

8.
סע' 16(א) להסכם הממון קובע מפורשות "פרט לקבוע בהסכם זה, ובכפוף לביצועו, אין ולא תהיינה להם תביעות...". מכאן, שההסכם אמנם מסלק מחלוקות שהיו בין דב לאתי, אך זאת כל עוד לא נקבע אחרת 'בהסכם זה' ו'בכפוף לביצועו'. סע' 14 'קובע אחרת' כאמור בכל הנוגע ליחסי ביוקר ואפק, וביצועו של ההסכם הינו עניין הטעון בירור עובדתי.

9.
התוצאה היא כי הבקשה לסילוק על הסף נדחית. הוצאות הבקשה תידונה במסגרת הוצאות ההליך כולו, ובסיומו.

ניתנה היום, כ"ז ניסן תשע"ב, 19 אפריל 2012, בהעדר הצדדים.
חתימה






א בית משפט שלום 4042-11/10 אסתר נחשון נ' ד.א. אפק (מוצרי בריאות) בע"מ (פורסם ב-ֽ 19/04/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים