Google

עו"ד ערן אטלס - שניר ימין ייזום ובניה בע"מ, גני שניר ייזום ובניה בע"מ, משה ימין ואח'

פסקי דין על עו"ד ערן אטלס | פסקי דין על שניר ימין ייזום ובניה | פסקי דין על גני שניר ייזום ובניה | פסקי דין על משה ימין ואח' |

11130-12/09 פשר     25/04/2012




פשר 11130-12/09 עו"ד ערן אטלס נ' שניר ימין ייזום ובניה בע"מ, גני שניר ייזום ובניה בע"מ, משה ימין ואח'








בית המשפט המחוזי בחיפה

פש"ר 11130-12-09 בנק דיסקונט לישראל בע"מ נ' ימין ואח'





בקשה מספר
23

בפני

כב' השופטת
רבקה פוקס

מבקש
עו"ד ערן אטלס


נגד

משיבים
1. שניר ימין ייזום ובניה בע"מ
2. גני שניר ייזום ובניה בע"מ
3. משה ימין
4. סימוני ימין
5. נסים ימין
6. כונס נכסים רשמי מחוז חיפה
7. אילנה אטיאס
8. בנק דיסקונט לישראל בע"מ



החלטה

בפני
י בקשה שהוגשה ע"י הנאמן להגדלת התשלום החודשי שהושת על החייב מסך של 1,000 ש"ח לסך של 5,000 ש"ח.
לטענת הנאמן, בעקבות חקירה שערך לחייב ביום 6.9.2010 נמצא כי החייב, אשר הוכרז כפושט רגל ביום 17.10.2010, מסתיר הכנסותיו ואינו פועל בשקיפות מול נושיו. לטענתו,
יש בידו מידע אשר התקבל מצדדים שלישיים, לגבי יכולתו הכלכלית האמיתית של החייב, בשונה מהמצגים שמציג החייב.
הנאמן טוען, כי החייב הינו איש עסקים רב פעלים בתחום ייצור חלונות, תריסים וארגזי תריסים מאלומיניום ובשמו של החייב קשורות חברות רבות אשר בחלקן מחזיק החייב מניות ושולט בהן באופן ישיר ובחלקן יש לו שליטה ישירה ו/או עקיפה, לכאורה, באמצעות מקורבים לרבות אשתו, גיסתו וגיסו.
הנאמן מוסיף בבקשתו כי אין לקבל את טענת החייב לפיה הינו מועסק כעובד שכיר בחב' ווין ארט בע"מ, ומשתכר 4,000 ₪ בלבד, שכן ע"פ ממצאים שהתקבלו אצל הנאמן עולה כי החייב משמש כמנהל בכיר ובעלים בשתי חברות מבלי שנרשם ככזה – ווין ארט בע"מ ואופן ארט בע"מ.
הנאמן מוסיף וטוען כי ביום 28.2.2012 התייצב במשרדי הנאמן מר ימין יוסף, אחיו של החייב, שהיה שותפו בחב' אל – ים בע"מ (בכינוס ובפירוק), חברה שהיתה בבעלות החייב ובגינה נוצרו חובות החייב נשוא תיק הפש"ר שבכותרת. מר ימין יוסף מסר גרסה מפורטת ביחס לפעילותו הכלכלית הנוכחית של החייב לרבות פעילותו בחברות ווין ארט בע"מ ואופן ארט בע"מ, שבהן החייב משמש כמנהל ובעלים מוסווה ופועל באמצעות צדדים שלישיים.
כמו כן, טוען הנאמן כי אשתו של החייב, גב' סימוני סלס-ימין, מנהלת גן ילדים בתוך ביתם המשותף, אשר אודותיו לא דיווח החייב.
עוד טוען הנאמן, כי החייב לא הגיש ולו דו"ח חודשי אחד מראשית הליכי פשיטת הרגל המתנהלים בעניינו ועל כן, אין באפשרות הנאמן להתחקות אחר פעילותו הכלכלית של החייב ולבחון הכנסותיו והוצאותיו החודשיות.
בסיום טענותיו, מציין הנאמן, כי החייב מתגורר עם משפחתו בבית פרטי ומפואר בחדרה אשר מצריך משאבים רבים ויקרים להחזקתו, לרבות תשלום מיסים עירוניים, תשלום חשמל וכו' וכי ממידע שנמסר ע"י אחיו של החייב עולה, כי החייב מעסיק מנקה וגנן. כמו כן, החייב נראה נוסע ברכב מסוג ג'יפ של חב' מיצובישי וממידע שהתקבל אצל הנאמן עולה כי החייב חזר לאחרונה מחופשה במלון בצפון הארץ עם משפחתו.
לאור האמור, טוען הנאמן כי לחייב יכולת כלכלית גדולה בהרבה מזו עליה הוא מדווח וכי יש באפשרותו לשלם לקופת הכינוס סכום גבוה בהרבה מהתשלום שהושת עליו.
החייב מתנגד לבקשה וטוען, כי כל טענה בעניינו המבוססת על דברי אחיו
- מר יוסי ימין, אין לה על מה לסמוך, היות ואחיו מסוכסך עמו ואף ניסה לדקור אותו, תקרית בגינה אחיו נעצר וע"פ הודעת המשטרה התיק מצוי בהשלמת חקירה לפני הגשת כתב אישום.
בנוסף, טוען החייב כי הוא משלם את כל התשלומים החודשיים ולמיטב זכרונו קיים לחובתו פיגור אחד שבכוונתו להשלים.
לטענת החייב הוא מתפרנס כסוכן מכירות בחב' ווין ארט ואין הוא משמש כמנהלה וכי מדובר בחברה שהוקמה ומומנה ע"י מר קובי כספי, שהינו בן זוגה של גיסתו. לעניין חב' אופן ארט טוען החייב, כי בעל המניות בה הינו גיסו ואין לו כל ידיעה אודות החברה הנ"ל, אשר למיטב ידיעתו אינה פעילה.
באשר לצהרון, טוען החייב, כי לפני מספר חודשים החלה אשתו לשמור על ילדי השכנים כמקור הכנסה, הואיל ואינו משתכר די בעבודתו, ומדגיש כי הוא ואשתו מתנהלים בהפרדה רכושית ועל כן אשתו לא מוסרת לו מידע אודות הכנסותיה. בנסיבות אלה לא דיווח על הצהרון כחלק ממקור הכנסתו.
עוד טוען החייב, כי הוא חי ברמת חיים נמוכה, בשים לב לכך שעל שולחנו סמוכים 4 ילדים קטינים, אינו שוכר מנקה ואינו מחזיק גנן, והרכב בו הוא נוסע הועמד לו ע"י מעסיקו לצורכי עבודתו כסוכן מכירות המתנייד ממקום למקום. בנוסף, טוען החייב כי הנופש המשפחתי בצפון הארץ אליו יצא מומן ע"י משפחת אשתו.
החייב מוסיף וטוען, כי הינו מתגורר בבית צמוד קרקע, אך הבית נרכש שנים רבות לפני שהוא נקלע לקשיים כאשר מחצית הבית שייכת לאשתו. באשר לחלק אשר שייך לו, טוען החייב כי הסכים לחלוקה בעין של הקרקע עליה שוכן בית המגורים, ולמכירת חלקו לכיסוי חובותיו לנושיו.
בסיום טענותיו טוען החייב כי הדו"חות החודשיים מטעמו יישלחו ישירות לנאמן. לטענתו הוא נושא בהוצאה חודשית של הכונ"ר בסך 1,000 ₪ מדי חודש כאשר את יתר ההוצאות החודשיות נושאת בעיקר אשתו כמפורט להלן: משכנתא בסך 4,000 ₪ לחודש, חוב על סך 55,765 ₪
בעבור תשלומי ארנונה, יתרת חוב מים על סך 1,128 ₪, חשמל כ-1700 ₪ לחודש וכלכלה על סך 4,000 ₪ מדי חודש.
לאור כל האמור, טוען החייב כי הכנסתו אינה מספיקה למחייתו ולפיכך יש לדחות את הבקשה.
דיון והכרעה
:
לאחר שעיינתי בבקשה ובתגובה שהוגשה מצאתי להיעתר לבקשה בחלקה, נוכח התנהלותו חסרת תום הלב של החייב בהליך, ואבהיר;
ראשית אציין, כי אין בידי לקבל את טענת החייב כי שכרו עומד על שכר מינימום בסך של
כ-4,000 ₪ בלבד. דומה כי השכר הנטען אינו משקף את יכולת השתכרותו של החייב, את כישוריו, ניסיונו ומומחיותו בתחום ייצור חלונות, תריסים וארגזי תריסים מאלומיניום, והדברים מקבלים משנה תוקף בנסיבות בהן החייב מועסק ע"י בני משפחתו.
על כך יש להוסיף, כי החייב בתגובתו לא נותן כל הסבר ראוי מדוע נדרש לנסוע ברכב יקר במסגרת עבודתו. דומני, כי אין כל היגיון כי החייב ישתכר משכורת מינימום מחד, אך מאידך יתנייד במסגרת עבודתו ברכב מפואר על חשבון הגדלת שכרו.
בנוסף, אין בידי לקבל את טענת החייב כי בשל ההפרדה הרכושית שלו ושל אשתו לא דיווח על הכנסות אשתו מהצהרון המנוהל על ידה, שכן הסכום החודשי אשר מושת על החייב נגזר מהכנסות התא המשפחתי כולו, כאשר הוצאותיו של התא המשפחתי
נכללות בסך ההוצאות המוכרות. לפיכך מוטלת על החייב חובה לפרט כל הכנסות התא המשפחתי, כולל הכנסות אשתו.
זאת ועוד, החייב מפרט בתגובתו הוצאות חריגות כגון הוצאה חודשית של 1,700 ש"ח עבור חשמל, הוצאה שאינה סבירה ואין להכירה במסגרת הליך הפש"ר.

זאת ועוד, טענתו של החייב כי משפחת אשתו מימנה את הנופש בצפון הארץ אליו יצא עם משפחתו נטענה בעלמא ללא כל אסמכתא המאשרת את הנטען.
על כך יש להוסיף, את הימנעותו של החייב מלהגיש ולו דו"ח אחד אודות הוצאותיו והכנסותיו מאז החל הליך פשיטת הרגל, סוגיה אשר מטה את הכף לעבר קבלת בקשת הנאמן.
בשקלול האמור לעיל ובשים לב לעובדה כי על החייב לשאת בהוצאות קיום של משפחתו וארבעת ילדיו, מצאתי להיעתר לבקשה בחלקה.
אשר על כן, אני מורה על הגדלת התשלום החודשי לסך של 2,500 ₪ אשר ישולם לקופת הכינוס חודש בחודשו, מכאן ולהבא.



ניתנה היום, ג' אייר תשע"ב, 25 אפריל 2012, בהעדר הצדדים.








פשר בית משפט מחוזי 11130-12/09 עו"ד ערן אטלס נ' שניר ימין ייזום ובניה בע"מ, גני שניר ייזום ובניה בע"מ, משה ימין ואח' (פורסם ב-ֽ 25/04/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים