Google

מ.י. לשכת תביעות ירושלים - אבראהים טהה

פסקי דין על מ.י. לשכת תביעות ירושלים | פסקי דין על אבראהים טהה

1214/08 פ     23/04/2012




פ 1214/08 מ.י. לשכת תביעות ירושלים נ' אבראהים טהה








בית משפט השלום בבית שמש



ת"פ 1214-08 מ.י. לשכת תביעות ירושלים
(פלילי) נ' טהה(עציר)

תיק חיצוני
:
4530/06




בפני

כב' השופט
ירון מינטקביץ


מאשימה

מ.י. לשכת תביעות ירושלים
(פלילי)


נגד


נאשמים

אבראהים טהה
(עציר)
ע"י עו"ד לאה צמל



גזר דין
רקע
הנאשם הורשע על פי הודאתו בכך שביום 22.10.2006 פרץ לחדר פנימי בחנות מרכול בו עבד, עבר ממנו למשרדה של הקופאית הראשית וגנב סכום של 53,700 ₪.
עמדות הצדדים
עמדת המאשימה היא, כי יש להשית על הנאשם עונש של מאסר משמעותי בפועל, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי למתלונן. זאת לנוכח חומרת העבירה ועברו הפלילי המכביד של הנאשם.
ב"כ הנאשם עתרה, כי כל עונש אשר יושת על הנאשם יהיה חופף, רובו אם לא כולו, לעונש מאסר אותו מרצה כיום. ב"כ הנאשם התיחסה למגמת שיפור הקיימת אצל הנאשם, להליך גמילה אותו הוא עובר ולרקעו הקשה. כן שמה דגש ב"כ הנאשם על כך שלא נמסרו לה נתונים, האם חנות המרכול פוצתה על ידי חברת ביטוח או האם נשאה בנזק לבדה. כן תלתה ב"כ הנאשם חלק מהאשמה לעבירה באופן ההחזקה הרשלני של הכסף אותו גנב הנאשם. בנוסף התיחסה ב"כ הנאשם לענין חלוף הזמן ולכך שהנאשם הודה ללא תמורה (אם כי, לטענתה, הובטח לה הסדר טיעון אשר נמנע מהנאשם בסופו של דבר מטעמים לא ענייניים).
דיון והכרעה
אין צורך להכביר מלים על חומרת העבירה אותה עבר הנאשם. הנאשם עבד בבית העסק אליו התפרץ וממנו גנב. אמנם לא יוחסה לו עבירה של גניבה ממעביד, אך הדבר עולה מעובדות כתב האישום בו הודה. לנתון זה יש משמעות מחמירה בעיני, שכן הוא מלמד על כפיות טובה כלפי מקום אשר נתן לו הזדמנות להתפרנס בכבוד חרף עברו המכביד (ר' למטה). כמו כן יש בכך ניצל אמון שניתן בנאשם.
עיון בגליון ההרשעות הקודמות של הנאשם מלמד, כי הנאשם הורשע במגוון רחב של עבירות, ובהן הריגה, נשק, סמים, הסעת שוהים בלתי חוקיים, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, הצתה, החזקת סכין ועוד, בגינן ריצה מספר מאסרים. כיום הנאשם מרצה עונש של ארבע שנות מאסר בגין עבירות סמים. מדובר במי שהפך את העבריינות והפגיעה בזולת לדרך חיים.
התקשיתי לתת משקל לשאלה האם המרכול פוצה על ידי חברת הבטוח אם לאו. אין מחלוקת, כי הכסף נותר ברשות הנאשם ולא חזר לקרבנו. משכך, אף אם אצא מהנחה כי המרכול היה מבוטח, אין הדבר עומד לזכות הנאשם. חברת הביטוח אינה אמורה לממן את הרגלי צריכת הסמים של הנאשם יותר מאשר המרכול אמור לעשות כן. נזק שנושאת בו חברת הביטוח בסופו של יום מגולגל על כלל הציבור, שגם הוא אינו אחראי לדאוג לנאשם להספקת סמים.
הטענה, כי המרכולף הקרבן, תרם לקרות העבירה בשל החזקת הכסף בצורה רשלנית, משל "לא עכברא גנב, חורא גנב", מוטב היה אלמלא נטענה.
באשר לחלוף הזמן: העבירה אכן נעברה בשנת 2006 וכתב האישום הוגש רק בשנת 2008. עם זאת, עיון בפרוטוקולים של דיונים קודמים מלמד, כי עיקר חלוף הזמן נעוץ בהתנהלות ההגנה ובמספר דיונים אליהם לא התייצב הנאשם. יתכן והיה מקום לתת משקל לחלוף הזמן, לוּ היה הנאשם מנצל הזמן על מנת לעשות תיקון ולחזור למוטב. לא כך הוא המצב. עיון בגליון המרשם הפלילי מלמד, כי מאז ביצוע העבירה עבר הנאשם עבירות חמורות שונות, ובהן עבירות נשק, סמים, החזקת סכין ועוד. משכך, המשקל אותו אייחס לחלוף הזמן מוגבל ביותר.
למרות כל האמור לעיל, לא אמצה את הדין עם הנאשם, בשל הודאתו בפני
ולנוכח העובדה כי מאז ביצוע העבירה חלפו מעל חמש שנים. גם אם האחריות לחלוף הזמן רובצת במידה רבה על הנאשם, יש להביא נתון זה בחשבון.
כן הבאתי בחשבון את העובדה, כי על פי מסמך מכלא צלמון מיום 1.4.2012, הנאשם משתתף באופן פעיל בהליך גמילה מסמים.
לנוכח כל האמור לעיל, אני גוזר על הנאשם את הענשים הבאים:
שלוש שנות מאסר בפועל, מהן שנתיים במצטבר לעונש אותו מרצה כיום בת"פ 123/08 של בית משפט השלום בירושלים ושנה בחופף לעונש זה.
שמונה חודשי מאסר אותם לא ירצה, אלא אם יעבור תוך שלוש שנים מיום שחרורו מהכלא כל עבירה נגד הרכוש למעט עבירה על סע' 413 לחוק הענשין.
קנס בסך 20,000 ₪ או ארבעה חודשי מאסר תמורתו.
לנוכח העדר פרטים אודות קרבן העבירה, אני נמנע מהשתת רכיב של פיצויים.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 45 יום.




ניתנה היום, א' סיון תשע"ב, 23 אפריל 2012, בנוכחות הצדדים.








פ בית משפט שלום 1214/08 מ.י. לשכת תביעות ירושלים נ' אבראהים טהה (פורסם ב-ֽ 23/04/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים