Google

מדינת ישראל - משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה - דב גולד

פסקי דין על מדינת ישראל - משרד התעשיה | פסקי דין על המסחר והתעסוקה | פסקי דין על דב גולד

1295/08 העז     03/05/2012




העז 1295/08 מדינת ישראל - משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה נ' דב גולד





בפני

כב' השופטת אורית יעקבס
המאשימה

מדינת ישראל - משרד התעשיה
, המסחר והתעסוקה

ע"י ב"כ עוה"ד אייל נון

נגד

הנאשם
דב גולד

ע"י ב"כ עוה"ד ג'מאל דהאמשה
גזר דין
1. במסגרת הכרעת דין שניתנה ביום 29/1/12, הורשע הנאשם בהעסקת שלושה עובדים זרים, ללא היתר, בהתאם לסעיף 2 (א) (1) לחוק עובדים זרים, תשנ"א - 1991 (להלן:"החוק").

2. במסגרת החלטה שניתנה ביום 5/3/12, נדחתה בקשתו של הנאשם לביטול הרשעתו ובתאריך 29/4/12 טענו הצדדים לעונש.

3. במסגרת טיעוני המאשימה לעונש היא התייחסה לחומרת העבירה שביצע הנאשם, למטרות הענישה, להחלטתו לנהל הליך משפטי ארוך תחת תשלום קנס מינהלי, אשר בשים לב למספר העובדים שנכללו בכתב האישום הרלוונטי, היה עומד על סכום של 15,000 ₪, לפסיקת ביה"ד הארצי לפיה "אין להטיל קנס סמלי או נמוך על המעסיק פועלים זרים ללא היתר, מבלי שקיימים נימוקים מיוחדים" וכן לפסיקה במסגרתה החמיר ביה"ד עם נאשם שבחר לנהל הליך משפטי ארוך ויקר במקום להודות בהעסקה.
המאשימה ציינה כי הקנס המירבי על העבירות המיוחסות לנאשם הינו 313,200 ₪ (לפי הקנס המירבי בעת ביצוע העבירה) וכי לנוכח העובדה שמדובר בעבירות משנת 2002, אשר כתב האישום בעניינן הוגש רק בשנת 2008 וכן לנוכח העובדה שלנאשם אין עבירות ממועד מאוחר למועד העבירות בהן הורשע במסגרת ההליך כאן, ביקשה המאשימה כי ייגזר על הנאשם רק כפל הקנס המינהלי, קרי - 30,000 ₪.

4. במסגרת טיעוני הנאשם הוא טען כי נהג בגילוי לב לאורך כל ההליך וכן טען כי נסיבותיו המיוחדות של תיק זה, לרבות התנהלות המאשימה, מחיקת נאשמת נוספת שהיתה חלק מהתיק ועוד, הם שהובילו לניהולך הארוך והממושך של התיק.
הנאשם ציין את הבקשות שהגיש, לביטול, כתבי האישום, מחמת הגנה מן הצדק, ציין את הנסיבות האובייקטיביות בשלהן לא היתה באפשרותו להאריך את הוויזות של העובדים שבגין העסקתם ללא היתר, הורשע. הבהיר כי בפועל המדובר, במקרה שלו, בעבירה טכנית. כן ציין כי מדובר בעבירה שבוצעה לפני כעשור, וכי הזמן שחלף מאז בוצעה העבירה ועד שהוגש כתב האישום, היה רב (כ - 5 שנים). עוד ציין כי התמשכות ההליך המשפטי (כ - 4 שנים), גרמה לו לעינוי דין וכי מדובר בשיקול אשר גם אותו יש לקחת בחשבון בבוא ביה"ד לגזור את הדין.
הנאשם הדגיש כי המקרה בגינו הורשע הינו בבחינת מעידה ראשונה ואחרונה, מעידה שנעשתה בתום לב ושעליה הוא מצטער. כן הבהיר כי הוא חקלאי מצטיין העובד קשה לפרנסתו ואשר פרנסתו נפגעה עד מאוד גם בשל נזקי ואסונות טבע, אשר חייבו אותו לקחת הלוואה של שני מיליון ₪ (הנאשם הציג אסמכתאות לענין ההלוואה שנטל).
הנאשם הזכיר את הטעמים שהעלה, עת ביקש כי תבוטל הרשעתו, כשהכוונה לחוסר יכולתו להעסיק עובדים זרים, בשל הרשעתו וכן לעובדה שלא יוכל לבקר את בתו ואת נכדיו, המתגוררים בארה"ב.
הנאשם אף ביקש שביה"ד יקח בחשבון את העובדה שהמאשימה עדיין לא שילמה לו את ההוצאות שנפסקו לזכותו במסגרת הליך זה ובמסגרת ההליך שהתנהל בהע"ז 1140-08.

5. בבואי לגזור את דינו של הנאשם, הבאתי בחשבון את כל הטענות שטענו הצדדים והגעתי לכלל מסקנה כי בבקשת המאשימה להטיל על הנאשם קנס של 30,000 ₪, יש כדי להביא לידי ביטוי את כל השיקולים שיש בהם כדי להצדיק התחשבות בנאשם, לרבות התמשכות ההליכים, הזמן הרב שחלף מאז בוצעו העבירות, העובדה שמעבר לעבירה זו לא הורשע הנאשם ו/או ביצע עבירות נוספות, החרטה שהביע הנאשם וכן שאר טענותיו. לפיכך הריני גוזרת על הנאשם קנס בסך של 30,000 ₪ (המהווה כפל הקנס המינהלי, הרלוונטי לעבירות בהן הורשע הנאשם), אשר ישולם ב - 15 תשלומים שווים ועוקבים שהראשון בהם יהיה ליום 15/6/12 והאחרים יהיו ב - 15 לכל חודש עוקב.

6. בנוסף הריני מורה לנאשם לחתום על התחייבות, על סך של 116,800 ₪ להימנע מביצוע העבירות, נשוא כתב האישום, במשך שלוש שנים מהיום.

7. הנאשם יפנה למזכירות ביה"ד לקבלת שוברי התשלום ולחתימה על ההתחייבות.

8. למען הסר ספק יובהר כי ככל שהמאשימה עדיין לא שילמה לנאשם את ההוצאות שנפסקו לזכותו, עליה לעשות כן.
9. לצדדים הזכות לערער על גזר הדין, לבית הדין הארצי לעבודה וזאת בתוך 45 יום מיום שגזר הדין יומצא להם.

10. בהתאם לבקשת הצדדים (עמ' 60 שורה 13 לפרוטוקול), יישלח להם גזר הדין בדואר.
ניתן היום, י"א באייר תשע"ב, 3 במאי 2012, בהעדר הצדדים.
אורית יעקבס
, שופטת
בית דין אזורי לעבודה בנצרת
הע"ז 1295-08 מ.י. משרד המסחר והתעשיה ת"א נ' דב גולד


עמוד 1 מתוך 3









העז בית דין אזורי לעבודה 1295/08 מדינת ישראל - משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה נ' דב גולד (פורסם ב-ֽ 03/05/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים