Google

סבטלנה ריסקין -טרנובסקי - עאטף אל-ח'לילי, מיכאל פלוטקין, אנה פלוטקין

פסקי דין על סבטלנה ריסקין -טרנובסקי | פסקי דין על עאטף אל-ח'לילי | פסקי דין על מיכאל פלוטקין | פסקי דין על אנה פלוטקין |

44840-07/10 א     09/05/2012




א 44840-07/10 סבטלנה ריסקין -טרנובסקי נ' עאטף אל-ח'לילי, מיכאל פלוטקין, אנה פלוטקין




7



7

בית משפט השלום בכפר סבא



ת"א 44840-07-10 ריסקין -טרנובסקי נ' אל-ח'לילי ואח'





מספר בקשה:6

בפני

כב' השופט
דוד גדול


תובעת

סבטלנה ריסקין -טרנובסקי


נגד

נתבעים
1.עאטף אל-ח'לילי
2.מיכאל פלוטקין
3.אנה פלוטקין




פסק דין



התובעת רכשה דירה ברח' פרימן 2/10 בלוד מאת הנתבעים 2,3 אשר עזבו את הארץ וכתובתם אינה ידועה כיום.
את החוזה בין המוכרים לקונה התובעת ערך הנתבע 1 שהוא חבר בלשכת עוה"ד.
על פי החומר שבתיק ועל פי הודאת הנתבע 1 הוא שגה בשעה שהגיש את ההצהרות למנהל מיסוי מקרקעין, ולא הגיש בקשה לפטור מתשלום מס שבח כך שהמנהל חייב את הדירה בתשלום מס כאשר על פי המצב המשפטי, ככל הנראה, לו הייתה ההצהרה מוגשת כדבעי, לא היה צורך בתשלום כלשהו.
המדובר בעסקה שנעשתה לפני כ-10 שנים, ובתביעה שלפני עתרה התובעת כי הנתבע 1 יפצה אותה בסכום כולל של 74,102 ₪ כאשר הסכום מורכב מהחוב לרשויות המס בסך 51,155 ₪, השבת שכ"ט ששילמה התובעת לנתבע 1 בסך 2,947 ₪ ועגמת נפש בסכום של 20,000 ₪ .
הצדדים הוזמנו ליום 2.5.12 לישיבת הוכחות שבה היינו אמורים לשמוע עדים, סיכומים וליתן פס"ד. הנתבע 1 ופרקליטו איחרו לתחילת הישיבה, אולם מסתבר שעיכוב זה בסופו של דבר הצמיח תוצאה חיובית במובן זה שהנתבע הוכיח כי שילם ככל הנראה מכספו על מנת שחוב המוכרים לרשויות המס סולק, ואלו האחרונות בתגובה מסרו לו הודעות בדבר בטול עיקולים על הדירה הרשומה כיום בפנקסיו של מנהל מקרקעי ישראל ו/או חברה משכנת.
משכך, בקשתי לשמוע טיעון קצר מפי כל אחד מהפרקליטים ביחס לשאלת ההוצאות, שכן הצדדים לא הצליחו להגיע להבנה בלעדי.
כן התברר כי היה צורך שהתובעת תמציא לנתבע 1 בקשה לרישום התחייבות למשכנתא וזאת בשל הלוואה שנטלה.
על פי הודעה שקבלתי, ההודעה הגיעה למשרדו של הנתבע 1, וכיום נסללה הדרך לסיום המחלוקת שבין הצדדים באופן שעל הנתבע 1 להשלים את רישום הזכויות על שמה של התובעת בהקדם.
ב"כ התובעת מבקש כי אפסוק למרשתו הוצאות. המדובר בהליכים ממושכים הנפרסים על פני שנים רבות, ואלמלא הגיש את תביעתו שלפני, לא הייתה זוכה מרשתו לקבל את שקיבלה בסופו של יום, קרי תשלום החוב למנהל מיסוי מקרקעין על ידי הנתבע עצמו ועקב כך כפי שנאמר לעיל גם בטול העיקולים שהטיל המנהל על הזכויות כפי שצריכות להירשם לגבי הדירה.
ב"כ הנתבע בקש כי לא יוטלו הוצאות על מרשו, שכן הוא שילם סכום לא מבוטל
ככל הנראה מכיסו ובכך צריך להסתפק, ולא להכביד עליו מעבר לכך.
סבורני כי יש לקבל את עמדת ב"כ התובעת בחלקה במובן זה ששוכנעתי כי אלמלא הגשת התביעה וקביעת הדיון להוכחות לא היה העניין בא על פתרונו בדרכי שלום מחוץ לכותלי ביהמ"ש ולכן חרף טיעונו של ב"כ הנתבע כי אין לפסוק הוצאות לחובת מרשו, דעתי איננה כדעתו.
אני מורה לנתבע 1 לשלם לתובעת סכום של 7,500 ₪ הכולל מע"מ כחוק. הסכום ישולם עד ליום 3.6.12. הסכום יכלול הוצאות ושכ"ט עו"ד בגינו של תיק זה. כן אני מורה לנתבע לסיים את רישום השכירות/חכירה של התובעת בדירה הנרכשת בפנקסי ממ"י וזאת על פי הנחיית הגב' רעות חיו במכתבה מיום 6.8.09. מכתב זה מהווה חלק בלתי נפרד מפסה"ד ומסומן על ידי מש/1.
כן אני מורה לנתבע 1 להשלים את רישום הזכויות על שם התובעת בפנקסי ממ"י וזאת עד ליום 30.6.12.
אני ממנה את הנתבע 1 לשמש שלוחי הנאמן ולהעביר העתק החלטה זו למנהל מחוז מרכז של ממ"י על מנת שהאחרון ינחה את הכפופים לו לסיים את הרישום כאמור ב

פסק דין
זה בתוך פרק הזמן שנקבע לעיל וזאת נוכח העובדה כי התובעת נכנסת ויוצאת בשערי בתי המשפט השונים שנים רבות והגיעה העת שהתובעת ששילמה ממיטב כספה לגבי הדירה תזכה לראותה במהירה רשומה על שמה.

ניתן היום,
י"ז אייר תשע"ב, 09 מאי 2012, בהעדר הצדדים.














א בית משפט שלום 44840-07/10 סבטלנה ריסקין -טרנובסקי נ' עאטף אל-ח'לילי, מיכאל פלוטקין, אנה פלוטקין (פורסם ב-ֽ 09/05/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים