Google

מזל טוב בן יהודה - דיגיטל סרוויס - שרותים לבית בע"מ

פסקי דין על מזל טוב בן יהודה | פסקי דין על דיגיטל סרוויס - שרותים לבית בע"מ

22547-11/11 תק     10/05/2012




תק 22547-11/11 מזל טוב בן יהודה נ' דיגיטל סרוויס - שרותים לבית בע"מ




לך






בית משפט לתביעות קטנות ברמלה

ת"ק 22547-11-11 בן יהודה נ' דיגיטל סרוויס - שרותים לבית בע"מ



10 מאי 2012





בפני
כב' השופטת פרנקל (שיפמן) ליאורה


התובעים
מזל טוב בן יהודה


נגד

הנתבעים
דיגיטל סרוויס - שרותים לבית בע"מ







נוכחים:
התובעת
1 מזל טוב בן יהודה
נציג הנתבעת – מר אנטבי שמואל
<#1#>


פסק דין

לפני תביעה כספית.

להלן העובדות הצריכות לענין:

התובעת רכשה תנור מסוג בקו כתשע שנים עובר ליום ה – 11.5.09.
במהלך השנים, לגרסתה, נשברו
שתי ידיות
בתנור, והכפתורים נשחקו.
כמו כן, נגרם נזק לפאנל.

התובעת
החליטה
לתקן את הנדרש והזמינה אצל הנתבעת את החלקים החסרים.
בדיעבד, הגיע מטעם הנתבעת טכנאי לבית התובעת, אשר הביא עמו ידיות חלופיות ועגלה. לדבריה, הטכנאי טען כי לא נרשמה הזמנה לפאנל.
כמו כן, הטכנאי הביא
עמו כפתורים אשר לא תאמו לתנור.

הטכנאי, לטענת התובעת, הבטיח לספק בתוך מספר ימים כפתורים.

התובעת ציינה בכתב התביעה כי הטכנאי לא בירר בעת הביקור בביתה אם
נמצאים כפתורים בנמצא אצל הנתבעת.
חרף האמור, שילמה התובעת מיוזמתה לטכנאי הנתבעת עבור כל העסקה, לרבות הפאנל והכפתורים שלא סופקו ביום הביקור, ובסך הכל שולם סכום של 843 ₪.
בדיעבד, לא סופקו לתובעת הכפתורים.
התובעת מסרה כי נאמר לה שהכפתורים אינם במלאי, הכפתורים יוזמנו. חרף האמור, גם בחלוף
150 יום לא סופקו הכפתורים. טכנאי מטעם הנתבעת הגיע לבית התובעת ואמר לתובעת
שהתנור ישן ואין חלקים חלופיים להשגה.

לאור האמור, עתרה התובעת לחייב את הנתבעת לשלם לה
סך של
1,500 ₪,
את
הסכום בסך של 843 ₪,
אותו שילמה בגין כל החלקים אשר היה על הנתבעת לספק לה כנגד ההזמנה, וכן סכום נוסף בגין עוגמת נפש, טלפונים, אגרת בית משפט ונסיעות.

התובעת פנתה לנתבעת במכתב ביום 11.5.09 ודרשה החזר התשלום עבור כל החלקים.
ביום 8.6.09 השיבה הנתבעת לתובעת כי דרישתה להחזר התשלום בגין כל המוצרים אשר רכשה אינה מתקבלת על ידי הנתבעת, לאחר תקופת שימוש כה ארוכה. עוד מסרה הנתבעת לתובעת במכתב הנ"ל
כי
על מנת לבצע החזר כספי בגין המוצרים שטרם סופקו, על התובעת להעביר לנתבעת את החשבונית על מנת שיעלה בידי הנתבעת להשיב לה את כספה.

בדיעבד, התובעת לא העבירה לנתבעת את החשבונית.
הנתבעת לא השיבה לתובעת את כספה.

הנתבעת ציינה בכתב הגנתה, כי על פי חוק היבואן מתחייב להחזיק ברשותו חלפים למשך שבע שנים בלבד מיום רכישת המוצר. חרף האמור וחרף העובדה כי חלפו מעל לשבע שנים במועד בו עתרה התובעת להחליף את החלקים בתנור, הובהר לתובעת כי הנתבעת תעשה ככל אשר ניתן על מנת
לספק לה מוצרים מול היצרן, ובהמשך על מנת לזרז קבלת החלקים החסרים, פאנל וכפתורים. אולם כאמור, בדיעבד
הסתבר כי לא ניתן
לספק את המוצרים.

היום במהלך הדיון חזרה התובעת על טענותיה.

התובעת מסרה כי מטרתה היתה להחליף את החלקים מבחינה אסתטית
על מנת שהתנור יראה טוב יותר אולם הידיות שהוחלפו לא היו רק על מנת לשפר את מראה התנור.

טענה התובעת כי לא עולה בידה להשתמש בתנור
הואיל ולא ניתן לראות את המעלות הרשומות על הכפתור, לא ניתן לזהותן.
טענה התובעת ובלשונה "אם הם יחליפו לי כפתור ואפשר יהיה לסדר כפתור עם מעלות אני אוכל להשתמש." (ראו עמ'
2 שורה 19 לפרוטוקול).

לאור דברי התובעת, נציג הנתבעת אשר טען
לגבי כל טענות התובעת באופן כללי כי התובעת הזמינה את הנתבעת לתיקון ידיות, וצינה שהיא צריכה כפתורים, ולא טענה התובעת עת זימנה את נציג השירות כי היא זקוקה לפאנל. התובעת טענה כי היא זקוקה למשטח עליון שהוא החלק העליון של התנור, משכך נאמר לה שיגיע טכנאי עם כפתורים, ובשל האמור לעיל
נוצרה הטעות ואי ההבנה מלכתחילה. טען נציג הנתבעת כי חרף האמור, באפשרות הנתבעת לספק לתובעת כפתור חלופי
שאינו כפתור מסוג הכפתור שמותאם לתנורה מסוג בקו, אולם הכפתור יתאים לצרכיה והיא תוכל להפעיל את התנור, אם זו בקשתה, והכפתור החלופי ימלא את התפקיד הנדרש.

בעקבות דברי נציג הנתבעת, מסרה התובעת כי אין היא מעונינת בכפתור חלופי.
לדבריה, המתינה
150 יום, טלפנה פעמים רבות לנתבעת וכבר זרקה את התנור.
לדבריה, היא אפשרה לנתבעת לתקן את הנדרש במשך
150 יום, משלא תקנה הנתבעת את האמור, לפני מספר חודשים,
ובמהלך החודשים האחרונים ולאחר הגשת התביעה, היא זרקה את התנור.

לאחר ששמעתי את גרסאות הצדדים, ובשים לב לכך שהיה בידי הנתבעת לאפשר לתובעת להשתמש בתנור ובאופן שהיתה מספקת לתובעת כפתור חלופי, אולם התובעת השליכה את התנור, כמו כן בשים לב לכך שלנתבעת אין אחריות כלפי התובעת לספק לתובעת לאחר כתשע שנים את החלקים
המקוריים, אני סבורה כי הנכון במקרה הנדון לחייב את הנתבעת להחזיר לתובעת את עלות החלקים שבדיעבד לא סופקו ועבורם שילמה התובעת.

סוף דבר:
הנתבעת תשלם לתובעת בגין החלקים שלא סופקו,
סך של 90 ₪ עבור הפאנל וסך של
102 ₪ עבור
ששה כפתורים שלא סופקו, ובסך הכל סך של
192 ₪.

אני סבורה כי אם תביעת התובעת היתה מוגשת לאלתר ובזמן אמת, ולא בחלוף כשלוש שנים,
היה בידי התובעת להקטין את נזקה.

בנסיבות אלה, אינני מחייבת את הנתבעת בהוצאות התובעת.

סוף דבר:
הנתבעת תשלם לתובעת סך של
192 ₪ וכן
50 ₪ הוצאות משפט.
הסכום הכולל ישולם בתוך
30 יום.
לא ישולם הסכום במועד כאמור, ישא ריבית והצמדה מהיום ועד יום התשלום המלא בפועל.

הודעה לצדדים זכות להגיש בקשת רשות ערעור לכב' בית המשפט המחוזי מרכז בתוך 15 יום מהיום.
<#2#>

ניתנה והודעה היום י"ח אייר תשע"ב, 10/05/2012 במעמד הנוכחים.



ליאורה פרנקל (שיפמן, שופטת



הוקלד על ידי: מאיה שלו







תק בית משפט לתביעות קטנות 22547-11/11 מזל טוב בן יהודה נ' דיגיטל סרוויס - שרותים לבית בע"מ (פורסם ב-ֽ 10/05/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים