Google

חנניה בן שיטרית, קולט בן שיטרית - עירית אופקים, צביקה גרינגולד ראש העירייה, יאיר דהן גזבר העירייה

פסקי דין על חנניה בן שיטרית | פסקי דין על קולט בן שיטרית | פסקי דין על עירית אופקים | פסקי דין על צביקה גרינגולד ראש העירייה | פסקי דין על יאיר דהן גזבר העירייה |

32606-03/12 א     23/05/2012




א 32606-03/12 חנניה בן שיטרית, קולט בן שיטרית נ' עירית אופקים, צביקה גרינגולד ראש העירייה, יאיר דהן גזבר העירייה








בית משפט השלום בבאר שבע



ת"א 32606-03-12 בן שיטרית ואח' נ' עירית אופקים






בפני

כב' השופט
יעקב פרסקי

המבקשים:
1
.
חנניה בן שיטרית

2
.
קולט בן שיטרית


נגד

המשיבים:


1. עירית אופקים
2. צביקה גרינגולד – ראש העירייה
3. יאיר דהן – גזבר העירייה



החלטה


בקשה בהתאם לפקודת ביזיון בית המשפט.

1.
התובעים הגישו כנגד העירייה תביעת פינוי המתייחסת לרצועת מקרקעין שתפסה העירייה. התביעה התנהלה בת"א 2234/09 כתביעת פינוי בסדר דין מהיר. ביום 25.5.09 ניתן פס"ד המקבל את התביעה ולאחר שלא ניתנה לעירייה רשות להתגונן.

העירייה ערערה על פסק הדין לבית המשפט המחוזי. במסגרת דיון מיום 8.12.09, הגיעו הצדדים להסכמה אשר ניתן לה תוקף

פסק דין
ולפיה נקבע מנגנון מהיר של פיצוי למבקשים, הערכת שמאי מוסכם אליו יפנו הצדדים בהסכמה ומנגנון להעברת המקרקעין לעירייה.

2.
מתברר כי הצדדים לא הגיעו להסכמה על מינוי שמאי מוסכם. המבקשים הגישו בקשה זו לאכיפת פינוי העירייה. מהבקשה והתשובה לתגובת העירייה עלה לכאורה כי למעשה, התובעים אינם מבקשים את אכיפת הפינוי אלא בהעדר התקדמות בהליכי הפשרה האמורים. העירייה מנגד טענה כי ביצעה פעולות רבות על מנת להגיע להסכמה למינוי שמאי מוסכם. הוסיפה העירייה וטענה כי אין מקום לנקוט בהליכי בזיון בימ"ש, כאשר ניתן לפעול למימוש פסה"ד במערכת ההוצל"פ.



3. שקלתי את טענות הצדדים. הליכי ביזיון בית המשפט ראוי שינקטו, במקרים קיצוניים, כאשר אין כל אפשרות להליך חילופי פחות חמור ורק כמוצא אחרון, תוך שדרך המלך הינה אכיפת פינוי מקרקעין באמצעות מערכת ההוצל"פ.

מהבקשה והתשובה, לא הוברר מדוע לא התבקש סעד מידתי ומתון שהינו קביעת זהות השמאי על ידי בית המשפט. קביעת זהות השמאי תביא לכך שהצדדים יוכלו לפעול בהתאם להסכמתם שאושרה כאמור, תוך התערבות מינימאלית של בית המשפט באכיפת ההסכמה האמורה.

4.
על פני הדברים דרכו של השמאי אינה קשה וארוכה. הצדדים כבר הכינו חוות דעת משלהם לשאלת הפיצוי, ויוכלו להציגן לשמאי שימונה. לפיכך, מאפשר אני לצדדים ליתן טעם, בתוך 10 ימים מדוע שבית המשפט לא יקבע את זהותו של השמאי שיכריע במחלוקת ביניהם. ככול שלא תהיה הודעה, תקבע זהות השמאי על ידי בית המשפט, תוך שיש להוסיף כי השמאי שיקבע יתבקש להתחייב ולהצהיר כי אין כל מניעה מצידו ליתן את חוות דעתו.

5.
נקבעת בזאת משימה פנימית לעוד 10 ימים למעקב.





ניתנה היום, ב' סיון תשע"ב, 23 מאי 2012, בהעדר הצדדים.








א בית משפט שלום 32606-03/12 חנניה בן שיטרית, קולט בן שיטרית נ' עירית אופקים, צביקה גרינגולד ראש העירייה, יאיר דהן גזבר העירייה (פורסם ב-ֽ 23/05/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים