Google

אסף יוסף שטל - משטרת ישראל/שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר, מדינת ישראל

פסקי דין על אסף יוסף שטל | פסקי דין על משטרת ישראל/שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר | פסקי דין על מדינת ישראל |

32686-05/12 עתא     29/05/2012




עתא 32686-05/12 אסף יוסף שטל נ' משטרת ישראל/שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר, מדינת ישראל








בית המשפט המחוזי בנצרת בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים



עת"א 32686-05-12 שטל(אסיר) נ' משטרת ישראל/שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר
ואח'






בפני

כב' השופט בנימין ארבל
– אב"ד

כב' השופט
שאהר אטרש

כב' השופט
דני צרפתי


העותר

אסף יוסף שטל
(אסיר)


נגד


המשיבים

1.משטרת ישראל/שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר
2.מדינת ישראל




פסק דין


עתירה כנגד החלטת ועדת השחרורים אשר התכנסה לפי סעיף 25 א' לחוק שחרור על תנאי ממאסר התשס"א – 2001 בראשות השופט סגן הנשיא אבי הבר – שופט בדימוס, מר בני שאליתיאל – פסיכולוג, גב' אסנת חיות – עובדת סוציאלית, סג"ד יפה בורדה, בתיק מספר 1232943 ביום 14.5.12.

כב' השופט בנימין ארבל
:

1


העותר נדון לעונש מאסר של שנתיים ועשרה חודשים, לאחר שהורשע בעבירות סמים. עונשו כלל אף הפעלת מאסר מותנה שנגזר עליו בגין מעבר עבירות דומות. אמנם זהו מאסרו הראשון של העותר במסגרת אזרחית, אולם בעברו הספיק לרצות עונש מאסר בבית כלא צבאי בגין מעבר עבירה לפי חוק השיפוט הצבאי. המאסר הנוכחי הינו בגין הרשעה ב- 5 אישומים נפרדים.

2.
ועדת השחרורים מאנה לשחרר את העותר בתום שני שלישים מריצוי תקופת העונש. הועדה התייחסה להתנהגותו הטובה והתקינה בין כתלי הכלא והליכי השיקום המוצלחים שעבר בתקופה זו. עוד התייחסה הועדה לתוכנית רש"א ולדו"חות גורמי הטיפול בכלא, אף אלה היו חיוביים וציינו את כברת הדרך הארוכה שעבר. גורמי הטיפול ציינו את הערכתם כי סיכויי העותר להשתקם ולחזור לחברה כאחד העם בסיוע תוכנית שיקומית, הינם טובים ביותר. ברם, מן העבר האחר, הוצגו בפני
הועדה דו"חות מידע סודיים, בעלי רמת אמינות, הן של שב"ס והן של משטרת ישראל, מהם עולה חשד כבד ורציני של המשך פעילות עבריינית בין כתלי הכלא. דו"חות אלה הניעו את הכף לחובת העותר ודחיית בקשתו.

3.
בעתירה שלפנינו, מתייחס העותר לכל הנימוקים החיוביים לזכותו. לטענתו, הוא עבר כל הליך אפשרי לשם שיקומו ויעידו על כך דו"חות גורמי הטיפול. הועדה שגתה עת התעלמה מכל הנימוקים העומדים לזכותו, לרבות תוכנית השיקום, נתוניו האישיים, התנהגותו בכלא, גילו הצעיר, העובדה כי הינו מרצה מאסר ראשון ותנאי הסביבה.


עוד מציין ב"כ העותר, שבית המשפט לא נמנע בעבר, חרף העובדה כי הוצגו בפני
ו דוח"ות מידע סודיים לגבי אסירים אשר נתוניהם "גרועים" מנתוניו של העותר, מלהורות על שחרורם של אותם אסירים. במקרה שלפנינו, מדובר בדו"חות מידע מודיעיניים אשר תם זמנם ולא היה מקום ליתן להם משקל כה רב. משקלן המצטבר של טענותיו של העותר, מוביל, אליבא דסנגורו, למסקנה בלעדית כי החלטת הועדה שלא לשחררו שחרור מוקדם, לוקה בחוסר סבירות קיצוני.

4.
דין העתירה להדחות. אמנם, גורמי הטיפול בכלא התרשמו באופן חיובי ביותר מן העותר. ניכר בעותר כי הינו משתדל להציג עצמו כלפי חוץ, וכך גם נתפס על ידי גורמי הטיפול, כאדם חיובי, הראוי לשחרור מוקדם על פי כל אמות המידה הקבועות בסעיף 9 לחוק שחרור על תנאי ממאסר התשס"א – 2001. אלא, שלצד אותם נתונים חיוביים הוצגה בפני
הועדה ואף בפני
נו, דמותו האחרת של העותר. דמות זו, אשר התנהלותה רשומה בדוח"ות מידע סודיים, מעידה על אורח חיים עברייני, הננקט אף בין כתלי בית הכלא. מצטיירת בפני
נו דמות מסוכנת, הממשיכה בפעילות עבריינית אינטנסיבית. עיון בדו"חות מידע אלה, מעלה, כי לפחות חלקם של דוח"ות אלה הינו ממקורות מידע בעלי סיווג גבוה.


עיסוקו המחתרתי האינטנסיבי של העותר, העומד בניגוד לפסאדה החיובית, אשר הוצגה כלפי חוץ לרבות בפני
גורמי הטיפול למיניהם, משתלב אף בהתנהגותו טרם מאסרו. יש לזכור, כי נגד העותר תלוי היה ועומד עונש מאסר מותנה. חרב מתהפכת זו לא מנעה ממנו להמשיך ולבצע עבירות. עובדה היא, כי מאסרו הנוכחי הינו פרי אישום בחמישה תיקי פ"א שונים.

5.
נוכח האמור, לא נוכל לומר כי החלטתה של ועדת השחרורים הינה בלתי סבירה. ועדת השחרורים שקלה את כל השיקולים הרלוונטיים, כולל אלה אשר הוצגו על ידי הסניגור גם בפני
נו. שקלולם של כל השיקולים, הביא את הועדה לכלל מסקנה כי האסיר אינו עומד בתנאי המוקדם הקבוע בסעיף 3 לחוק, לפיו שחרורו לא יסכן את שלום הציבור.


על כן, אנו מחליטים לדחות את העתירה.

ניתן היום,
ח' סיון תשע"ב, 29 מאי 2012, בהעדר הצדדים.







בנימין ארבל
, שופט
[אב"ד]

ש'
אטרש, שופט

ד' צרפתי, שופט


מירב









עתא בית משפט לעניינים מנהליים 32686-05/12 אסף יוסף שטל נ' משטרת ישראל/שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר, מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 29/05/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים