Google

גבי לוי - בנק מזרחי טפחות בעמ, בנק לאומי לישראל בעמ, דיינרס קלוב ישראל בע'מ ואח'

פסקי דין על גבי לוי | פסקי דין על בנק מזרחי טפחות בעמ | פסקי דין על בנק לאומי לישראל בעמ | פסקי דין על דיינרס קלוב ישראל בע'מ ואח' |

56449-05/12 רעצ     30/05/2012




רעצ 56449-05/12 גבי לוי נ' בנק מזרחי טפחות בעמ, בנק לאומי לישראל בעמ, דיינרס קלוב ישראל בע'מ ואח'








בית משפט השלום בחיפה



רע"צ 56449-05-12 לוי נ' בנק מזרחי טפחות בעמ
ואח'






בפני

כב' השופטת
מירב קלמפנר נבון


מבקש

גבי לוי


נגד


משיבים

1.בנק מזרחי טפחות בעמ
2.בנק לאומי לישראל בעמ
3.דיינרס קלוב ישראל בע'מ
4.פלאפון תקשורת בע"מ
5.שופרסל בע"מ
6.לאומי קארד אשראים בע"מ




פסק דין


בפני
בקשת רשות ערעור על החלטת כבוד רשמת ההוצאה לפועל (הגב' מיכל ברלינר לוי) מיום 9/5/12 בתיק 02-25490-09-3 במסגרתה דחתה הרשמת בקשת המבקש להעמיד את צו החיוב בתשלומים ע"ס של 150 ₪ וקבעה צו חיוב בתשלומים ע"ס 1000 ₪ תוך שהיא מכריזה על המבקש כחייב מוגבל באמצעים ומאחדת את תיקיו בכפוף לתשלום סכום ראשוני בסך 1500 ₪.

המבקש הגיש בקשתו להכריז עליו כעל חייב מוגבל באמצעים והציע לשלם בכל חודש את הסך של
150 ₪.

המבקש ציין בבקשתו את נסיבותיו האישיות ומצבו הכלכלי וכן הגיש פירוט הוצאותיו.

לאחר עיון במסמכים אשר הוגשו בפני
ה, ניתנה החלטת הרשמת הנכבדה לפיה
הכריזה על החייב כעל מוגבל באמצעים והעמידה את צו החיוב בתשלומים ע"ס 1000 ₪ במסגרתו של תיק איחוד אשר יפתח למבקש, בכפוף לתשלום סכום ראשוני של 1500 ₪.

המבקש טען כי מצבו הכלכלי אינו מאפשר לו לשלם את התשלום החודשי אשר נקבע בידי הרשמת הנכבדה וכי הוא מתקשה להשתלב בשוק העבודה מפאת גילו המבוגר. לטענתו, ככל שסברה הרשמת הנכבדה כי הוצאותיו אינן סבירות על אף העובדות המפורטות בבקשתו, היה על הרשמת להזמינו לחקירת יכולת בפני
ה וזאת לא נעשה על ידה בטרם מתן החלטתה. המבקש טוען כי החלטת הרשמת הנכבדה אינה מנומקת ואין פירוט כיצד הגיעה לסכום אותו קבעה למבקש כתשלום חודשי. המבקש טוען כי הותרת ההחלטה על כנה למעשה פוגעת בזכויות היסוד שלו וחוסמת את גישתו לערכאות על מנת שתוכרע בקשתו עניינית.
עוד טוען המבקש כי לא היה מקום לקבוע תשלום חד פעמי כתנאי לפתיחת תיק האיחוד ולמעשה התניה זו סותמת את הגולל על בקשתו של המבקש.

דיון :

לאחר שעיינתי בבקשת רשות הערעור, אני דוחה אותה אף בלא צורך בבקשת תשובת המשיבים השונים.

עיון בהחלטת כבוד הרשמת, נשוא בקשת רשות הערעור דנן מעלה כי ההחלטה ניתנה לאחר שהרשמת עיינה במסמכים אותם הגיש לעיונה המבקש וכי החלטתה בהתחשב באותם מסמכים אשר הומצאו לעיונה וצויינו על ידה בהחלטתה, סבירה מנומקת ואין להתערב בה.

נקבע לא אחת כי התערבותה של ערכאת הערעור בקביעת גובהו של צו החיוב בתשלומים, תהא מצומצמת ותיעשה במשורה, זאת נוכח העובדה כי רשם ההוצאה לפועל הוא האחראי על בחינת יכולת הפרעון של החייב בהתאם לנסיבותיו והמופקד על עריכת חקירת היכולת בעניינו.

ראה בעניין זה בר"ע 1071/03 דרור גולן נ. בנק לאומי לישראל בע"מ (ניתנה ביום 2/2/03)
וכן האמור ברע"צ 35723-04-12 לוסב נ. שטרוך (ניתן ביום 30/4/12)

המבקש טוען כי היה מקום לזמנו לחקירת יכולת בפני
רשמת ההוצאה לפועל ומשלא נעשה כן, הרי שטעתה הרשמת הנכבדה ויש לקבל את בקשת רשות הערעור. הנטל הוא על המבקש להוכיח את יכולתו באמצעות חשיפת מלוא המסמכים העומדים לרשותו ורשם ההוצאה לפועל כאשר הוא מקבל בקשתו של חייב לקביעת צו חיוב בתשלומים רשאי אך אינו מחוייב להזמין את החייב לחקירת יכולת במעמד הזוכה לפי סעיף 67 לחוק ההוצאה לפועל. אחת האפשרויות העומדות בפני
רשם ההוצאה לפועל הינה מתן החלטה לאחר שבחן בקשת החייב והמסמכים המצויים בה וכזאת נעשה אף במקרה אשר בפני
.

ראה בעניין זה בספרו של כבוד השופט בר אופיר "הוצאה לפועל הליכים והלכות" מהדורה שביעית עמ' 432.

ההחלטה דנן מבוססת על המסמכים אותם המציא המבקש עצמו בפני
הרשמת הנכבדה ואין מקום להתערב בה. יתרה מכך, המבקש אף הגיש בקשתו להבהרת ההחלטה לאחר שניתנה ובה הוסיף טיעוניו לעניין הכנסתו המושפעת מגילו המבוגר.
הרשמת הנכבדה השיבה לכך בהחלטתה מיום 9/5/12 לפיה נלקח בחשבון פוטנציאל ההכנסות של החייב. משכך, שקלה הרשמת היטב את מלוא טיעוניו של המבקש וקבעה את התשלום החודשי אף בהתחשב בנסיבותיו התעסוקתיות המיוחדות של המבקש ובגילו המבוגר, ואין מקום להתערב בקביעתה זו.

ראה בעניין זה האמור ברע"צ 34381-01-11 עציון נ. בנק לאומי לישראל בע"מ.

אני מוצאת כי החלטת הרשמת הנכבדה בדבר תשלום סכום ראשוני כתנאי לפתיחת תיק האיחוד מחדש, על חשבון ולו מקצת פיגוריו של המבקש היא סבירה נוכח הפירוט אשר מצוי בהחלטת הרשמת הנכבדה נשוא בקשת רשות הערעור, בדבר מספרם של תיקי ההוצאה לפועל הפתוחים כנגד המבקש וגובה החוב בתיקיו השונים.

סופו של דבר, לא מצאתי כי קיים מקום להתערב בהחלטת כבוד הרשמת ברלינר לוי נשוא הבקשה, באשר זו ניתנה כאשר היא מנומקת ומתבססת על המסמכים אשר הונחו בפני
הרשמת בידי המבקש עצמו.

בקשת רשות הרעור נדחית.

משלא נתבקשה תשובת המשיבים – איני עושה צו להוצאות.


ניתן היום,
ט' סיון תשע"ב, 30 מאי 2012, בהעדר הצדדים.














רעצ בית משפט שלום 56449-05/12 גבי לוי נ' בנק מזרחי טפחות בעמ, בנק לאומי לישראל בעמ, דיינרס קלוב ישראל בע'מ ואח' (פורסם ב-ֽ 30/05/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים