Google

אופרייט ליס בע"מ - סלימאן אלסאדק, שאקר אלסאדק

פסקי דין על אופרייט ליס בע"מ | פסקי דין על סלימאן אלסאדק | פסקי דין על שאקר אלסאדק |

35340-03/10 תאמ     22/06/2012




תאמ 35340-03/10 אופרייט ליס בע"מ נ' סלימאן אלסאדק, שאקר אלסאדק








st1\:*{behavior: }
בית משפט השלום בתל אביב - יפו



תא"מ 35340-03-10 אופרייט ליס בע"מ
נ' אלסאדק ואח'






בפני

כב' השופטת
יסכה רוטנברג


תובעת

אופרייט ליס בע"מ


נגד


נתבעים

1.סלימאן אלסאדק
2.שאקר אלסאדק




פסק דין


התביעה יסודה בנזקים שנגרמו לרכב התובעת בתאונה הנדונה. התאונה אירעה בכביש 6 והיו מעורבים בה שני כלי רכב. אין מחלוקת שרכב הנתבעים פגע ברכב התובעת מאחור. המחלוקת היא לגבי נסיבות הפגיעה.

לגרסת נהג רכב התובעת, הוא נהג רכבו בנתיב הימני שבכביש. בשלב מסויים בוצעו עבודות בכביש, ותמרורים הורו על מעבר כל התנועה לנתיב נסיעה אחד, הנתיב הימני. הוא בלם רכבו, וכעבור שניות אחדות שמע חריקת בלמים ורכב פגע בו מאחור. עדות דומה העידה נוסעת ברכב שישבה לצידו.

נהג רכב הנתבעים העיד שהוא נהג רכבו בנתיב הימני שבכביש, ונסע נסיעה איטית. רכבים עקפו את רכבו. רכב התובעת סטה במפתיע מהנתיב השמאלי לימני ובלם, הוא לא הספיק לעצור רכבו ופגע ברכב התובעת מאחור.

בחנתי את עדויות הצדדים והגעתי למסקנה שלשני הצדדים אחריות לקרות התאונה, למרות שבאשר לנסיבות התאונה, אני מעדיפה את עדות נהג רכב הנתבעים. אני מקבלת עדותו לפיה עובר לתאונה סטה לפתע רכב התובעת לנתיב נסיעתו ובלם, והוא לא הספיק לעצור את רכבו. אני מעדיפה גרסה זו על פני גרסתו של נהג רכב התובעת כי נסע כל העת בנתיב הימני שבכביש. עדותו של נהג רכב התובעת לא היתה משכנעת, וטענתו כי עובר לתאונה הוא נהג רכבו בנתיב בימני, אינה נתמכת בהודעתו הכתובה. זאת ועוד. העדות לעניין זה לא היתה עקבית. תחילה טען כי ב – 100 מ' שלפני התאונה הוא היה בנתיב הימני, אך לאחר מכן העיד ש – 10 מ' לפני התאונה הוא היה בנתיב ימני ולפניכן הוא אינו זוכר, והוא גם אינו זוכר אם 20 מ' או 40 מ' לפני התאונה הוא היה בנתיב ימני (עמ' 2 שורות 1 – 8).

לאור האמור אני מקבלת את עדות נהג רכב הנתבעים לפיה רכב התובעת סטה ימינה באופן מפתיע, חסם את נתיב נסיעתו, והוא לא הספיק לעצור.

עם זאת, אני סבורה שגם לנהג רכב הנתבעים אחריות לקרות התאונה. מהעדויות שנשמעו עולה שהיו בכביש תמרורים המתריעים על עבודות בכביש והתנועה כולה הופנתה לנתיב הימני. בנסיבות אלו היה על נהג רכב הנתבעים לצפות שרכבים הנוסעים בנתיב השמאלי ישתלבו לנתיב הימני, ולהתאים נהיגתו לאפשרות זו. זאת ועוד, מתוך מוקדי הנזק עולה שרכב התובעת כבר הספיק להתיישר כולו בנתיב הימני בכביש, והפגיעה היא חזית אחור. לאור האמור, ולמרות שאני מקבלת את גרסתו של נהג רכב הנתבעים כי רכב התובעת סטה במפתיע לנתיב בו נסע, אני מייחסת גם לו אשם לקרות התאונה. בהתחשב במכלול הנסיבות האמורות, וכן בעובדה שמדובר בכביש מהיר, אני אומדת שיעורו של אשם נהג רכב הנתבעים ב - 30%.

לאור האמור ישלמו הנתבעים לתובעת סך של 5,256 ₪ צמוד מיום 01.07.09 בתוספת אגרת משפט כפי ששולמה, ושכ"ט עו"ד בסך 1000 ₪. הסכום ישולם בתוך 30 יום מהיום. כל צד יישא בשכר העדים מטעמו.


המזכירות מתבקשת לשלוח לצדדים עותק מפסק הדין.
ניתן היום,
ב' תמוז תשע"ב, 22 יוני 2012, בהעדר הצדדים.














תאמ בית משפט שלום 35340-03/10 אופרייט ליס בע"מ נ' סלימאן אלסאדק, שאקר אלסאדק (פורסם ב-ֽ 22/06/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים