Google

מדינת ישראל - זייש-אורן אמסלם

פסקי דין על זייש-אורן אמסלם

5580-11/11 תתע     24/06/2012




תתע 5580-11/11 מדינת ישראל נ' זייש-אורן אמסלם




לך






בית משפט השלום לתעבורה בחיפה

תת"ע 5580-11-11 מדינת ישראל
נ' אמסלם


24 יוני 2012


בפני
כב' השופט שלמה בנג'ו


המאשימה
מדינת ישראל


נגד

הנאשם
זייש-אורן אמסלם


<#2#>
נוכחים:
ב"כ המאשימה- עו"ד לי קמחי
ב"כ הנאשם- עו"ד קדמי
הנאשם- בעצמו



<#3#>
גזר דין
הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירה של נהיגה ברכב מנועי ללא רישיון נהיגה ונהיגה ברכב ללא פוליסת ביטוח בת תוקף.

ב"כ המאשימה עתרה להשית על הנאשם בין היתר עונש מאסר לריצוי מאחורי סורג ובריח בשל המסוכנות הנשקפת מהעבירה אותה ביצע הנאשם והעובדה כי הנאשם נשפט בעבר בגין עבירה דומה ולא חדל מסורו, חזר ועבר את אותה העבירה ובכך מעיד על עצמו כי הוא מסוכן לציבור. כמו כן, הפנתה ב"כ המאשימה לתסקיר שניתן בעניינו ולעמדת שירות המבחן אשר הבהירה כי רק ענישה מוחשית הרתעתית של מאסר יהיה בה כדי להפחית את הסיכון להישנות העבירה.

ב"כ הנאשם אשר טען עבור שולחו כל אשר היה ניתן להיטען, עמד על נסיבותיו האישיות של הנאשם, עברו הצבאי וכן הדגיש כי מדובר במעידה אשר נבעה מנסיבות אישיות לא פשוטות אותן חווה הנאשם. באשר לתסקיר, הדגיש ב"כ הנאשם כי הוא מקבל את המלצות התסקיר, וכי התסקיר מבהיר כי אכן דרושה ענישה מוחשית אך במאסר שירוצה בעבודות שירות.
ב"כ הנאשם עתר אם כן לאמץ את עמדת שירות המבחן ולהטיל על הנאשם מאסר בעבודות השירות ולהימנע משליחתו מאחורי סורג ובריח.

הנאשם עצמו בדברו האחרון טרם מתן גזר הדין, ביקש את רחמי בית המשפט והבהיר כי מדובר במעשה טיפשי כלשונו, חד פעמי אשר לא ישוב וביקש את התחשבותו של בית המשפט.

הנאשם עבר עבירה חמורה ביותר של נהיגה ברכב מנועי כשהוא נוהג ברכב ללא רישיון נהיגה. במעשיו אלה סיכן הנאשם את הציבור ואת עצמו, שכן מדובר במי שלא הורשה לנהוג ברכב ולמרות זאת הוא נוהג בו על כל הסיכון המשתמע לציבור מכך.

מעשים אלה יש להלום על דרך הכלל במאסר בפועל, שכן אין לאפשר לנהג לסכן את הציבור באופן כזה, שכן נהג שנוהג ברכב ללא רישיון נהיגה יש לראות בו כאילו נוהג במה שמכונה "מכונת מוות".

חומרה יתרה יש במקרה שבפני
י, בכך שהנאשם נשפט ביום 16.7.09 ובמסגרת הסדר טיעון הטיל עליו בית המשפט מאסר מותנה בין היתר לבל יעבור עבירה של נהיגה כשהוא לא מורשה לנהיגה. למרות שחרב המאסר המותנה ריחפה מעל ראשו של הנאשם, הוא שב ועבר את העבירה נשוא כתב האישום שבפני
י.

מתסקיר שירות המבחן עולה, כי הנאשם קיבל אחריות מלאה על ביצועה של העבירה. לדבריו ביצע את העבירה מבלי שהקדיש מחשבה לסיכון שבפעולותיו והשלכות סיכון זה לציבור. גם בפני
שירות המבחן הביע הנאשם חרטה עמוקה וחרדה עקב ההליך המשפטי המתנהל נגדו. עם זאת, שירות המבחן התרשם מבחור נורמטיבי אשר הצליח לשמור על יציבות במסגרות של לימודים ובמסגרת צבאית ללא בעיית משמעת או בעיית אלימות. יצוין, כי מראיות ההגנה שהוגשו לי עולה כי הנאשם שירות ביחידה מובחרת אשר הערכות מפקדיו הינן לעילא ולעילא כך שקיימות חוסר קורלציה בין פועלו של הנאשם, עברו במסגרת הצבאית לבין העבירות אותן עבר זה מקרוב.

שירות המבחן אף הוא היה ער לדברים אלו ובסיכומו של דבר התרשם, כי מדובר בנאשם אשר לא ראוי לשלוחו לעונש מאסר מאחורי סורג ובריח, אלא יש להשית עליו עונש מאסר בעבודות שירות מתוך הערכה כי יש בכך להפחית הסיכון להישנות העבירה ולהציב בפני
ו גבולות ברורים.
אודה ולא אבוש, כי התלבטתי רבות בעניינו של הנאשם שכן עבירות מסוג זה בנסיבות הקיימות בפני
י, מצדיקות שליחתו של אדם כזה מאחורי סורג ובריח, שכן הוא מעיד על עצמו שהוא מזלזל בשלום הציבור ואף מזלזל בצווים שיפוטיים.

יחד עם זאת, מדובר בעבירה שנעברה בחודש פברואר 2009, כאשר גזר הדין בעניינו נשוא התנאי הוא מיולי 2009. לנאשם 2 עבירות נוספות בגיליון הרשעותיו התעבורתי. בנסיבות אלה, סבורני כי אין למצות את הדין עם הנאשם וכי יש להשית עליו ענישה שתכלול מרכיב של מאסר בעבודות שירות באופן המקסימאלי תוך שאני מוצא לנכון להזהיר את הנאשם כי אם יחזור ויעבור עבירות נוספות הוא צפוי לעונש מאסר ממושך.

אשר על כן, אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

1.
6 חודשי מאסר אשר ירוצו בעבודות שירות בבי"ח רמב"ם. הנאשם יתייצב לתחילת עבודות השירות ביום 23.7.12 שעה 08:00 במשרדי הממונה על עבודות השירות במפקדת מחוז צפון, יחידת עבודות השירות מתחם כלא חרמון. מובהר לנאשם כי עליו להישמע להוראות הממונה על עבודות השירות וכי הוא צפוי לביקורות פתע של הממונה, וכי במידה ויפר את הוראות הממונה על עבודות השירות וצו השירות, הצו יופקע והוא ירצה את המאסר בכליאה ממשית.

2.
מפעיל עונש מאסר מותנה שמשכו 4 חודשים מתיק 5865-05-09 בית המשפט לתעבורה חיפה, מיום 16.7.09 וזאת בחופף לעונש המאסר דלעיל.

3.
10 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים, והתנאי הוא שלא יעבור עבירה של נהיגה בזמן פסילה ו/או נהיגה שאינו מורשה לנהיגה.

4.
אני פוסל את הנאשם מלהחזיק ברישיון נהיגה לתקופה של 12 חודשים.

5.
מפעיל עונש פסילה מותנית שמשכו 3 חודשים מתיק 5865-05-09 בית המשפט לתעבורה חיפה, מיום 16.7.09 וזאת במצטבר לעונש פסילה דלעיל, כך שסך הכול ירצה 15 חודשי פסילה בפועל.

6.
קנס בסך 1,500 ₪ אשר ישולם ב- 5 תשלומים שווים ורצופים, פיגור בתשלום יעמיד את מלוא הקנס לפירעון מיידי.

7.
הואיל והנאשם אינו מחזיק ברישיון נהיגה תקף, הובהר לו כי עליו להפקיד תצהיר חלף רישיון נהיגה לצורך חישוב הפסילה, אך הפסילה תקפה מרגע זה.

זכות ערעור תוך 45 יום.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ד' תמוז תשע"ב, 24/06/2012 במעמד הנוכחים.


שלמה בנג'ו
, שופט







תתע בית משפט לתעבורה 5580-11/11 מדינת ישראל נ' זייש-אורן אמסלם (פורסם ב-ֽ 24/06/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים