Google

צפורה צרני - שלמה טרגר

פסקי דין על צפורה צרני | פסקי דין על שלמה טרגר

36004-04/10 א     10/07/2012




א 36004-04/10 צפורה צרני נ' שלמה טרגר








st1\:*{behavior: }
בית משפט השלום בחיפה



ת"א 36004-04-10 צרני נ' טרגר






בפני

כב' השופטת
מעין צור


התובעת

צפורה צרני


נגד


הנתבע

שלמה טרגר




פסק דין
משלים

ביום 4.6.12 ניתן על ידי

פסק דין
שבו הוריתי על מחיקת התביעה מחמת אי הגשת כתב תביעה מתוקן ואי תשלום הפרשי אגרה שבהם חייבת התובעת. בפסק הדין הוריתי לתובעת להגיש תגובה לבקשת הנתבע לחייבה בהוצאות.

בקצירת האומר אציין כי מדובר בתביעה שהוגשה בבית המשפט לתביעות קטנות. תחילה עוכבו ההליכים לנוכח בקשת הנתבע לאכיפת סעיף בוררות בהסכם שבין הצדדים. ואולם לאחר שהנתבע לא פעל בשקידה סבירה לקיום הבוררות חודשו ההליכים, ואז הוריתי על העברת הדיון מבית המשפט לתביעות קטנות לבית משפט השלום. כמו כן הוריתי לתובעת להגיש כתב תביעה מתוקן ולשלם את הפרשי האגרה המתחייבים מהעברת התיק לבית משפט השלום.
לתובעת ניתנו מספר ארכות לקיים את החלטתי, האחרונה בהן במסגרת החלטה שניתנה ביום 8.5.12, שבה נעתרתי לבקשת התובעת להאריך לה את המועד לביצוע הפעולות האמורות עד יום 31.5.12. לאחר שהתובעת לא הגישה כתב תביעה מתוקן ולא שילמה את הפרשי האגרה עד יום 4.6.12, ניתן פסק הדין.

התובעת לא הגישה תגובה לבקשה לחייבה בהוצאות, כפי שקבעתי בפסק הדין, אלא הגישה בקשה לביטול פסק הדין.

לאחר שעיינתי בבקשה לביטול פסק הדין ובתגובה שהוגשה לבקשה זו מצאתי כי דין הבקשה להידחות. לתובעת ניתנו מספר ארכות לא קצרות להגשת כתב תביעה מתוקן ולתשלום הפרשי האגרה, ולא מצאתי כל הצדקה לאי עמידתה במועד המוארך שנקבע לה. לתובעת ניתן, איפוא, יומה בבית המשפט והיא לא ניצלה אותו.
בנוסף, מחיקת התביעה כשלעצמה אינה יוצרת מעשה בית דין.
מטעמים אלה, ובהביאי בחשבון את העובדה שההליך בבית משפט השלום למעשה כלל לא החל, אינני סבורה כי יש מקום לבטל את פסק הדין, ועל כן אני דוחה את הבקשה.
בנסיבות העניין אני דוחה גם את בקשת הנתבע לעשות צו להוצאות. לעניין זה הבאתי בחשבון את העובדה כי עד היום התקיימו דיונים במסגרת בית המשפט לתביעות קטנות בלבד. כמו כן הבאתי בחשבון את העובדה כי ההליכים עוכבו לבקשת הנתבע לצורך קיום הליך בוררות, ואולם הנתבע לא פעל בשקידה סבירה לקיום הליך הבוררות, ועל כן חודשו ההליכים. הנתבע לא חויב בהוצאות בגין התנהלותו זו.

התוצאה היא כי בקשת התובעת לביטול פסק הדין נדחית, ובקשת הנתבע לפסיקת הוצאות נדחית אף היא.



ניתן היום,
כ' תמוז תשע"ב, 10 יולי 2012, בהעדר הצדדים.














א בית משפט שלום 36004-04/10 צפורה צרני נ' שלמה טרגר (פורסם ב-ֽ 10/07/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים