Google

פנחס קליינר - היועץ המשפטי לממשלה

פסקי דין על פנחס קליינר | פסקי דין על היועץ המשפטי לממשלה

554/65 הפ     22/11/1965




הפ 554/65 פנחס קליינר נ' היועץ המשפטי לממשלה




(פד"ע י"א (144)

(פד"י יט(4) 399)

בבית המשפט העליון
המרצה מס' 554/65





השופטים:
כבוד השופט לנדוי
כבוד השופט כהן
כבוד השופט מני


המבקש:
פנחס קליינר
המבקש טען לעצמו;

נ
ג
ד

המשיב:
היועץ המשפטי לממשלה

ע"י ב"כ עו"ד ג' בך
, סגן פרקליט המדינה


בקשה למתן רשות לערער, שנדונה כערעור, על פסק-דינו של בית-המשפט המחוזי, באר-שבע (
ש' אלקיים, נשיא, והשופטים א' נועם, ח' דבורין
), מיום 22.9.65, ב-ע"פ 60/65, לפיו נדחה ערעורו של המבקש על פסק-דינו של בית-משפט השלום לתעבורה, באר-שבע (
השופט ד' קרניאל
), מיום 5.7.65, בתיק תעבורה 1131/65, המרשיע אותו בהעדרו, בעבירות נהיגת כלי-רכב בדרך, לאחר שהודע לו שנפסל מקבל או מהחזיק ברשיון נהיגה, בנהיגת כלי-רכב בדרך ללא רשיון נהיגה תקף וללא תעודת ביטוח, ודן אותו לשישה חדשי מאסר, לקנס בסך 1,500 ל"י, וכן פסל אותו מהחזיק ברשיון נהיגה לתקופה של עשר שנים, אך בית-המשפט המחוזי ביטל את עונש המאסר והפחית את תקופת הפסילה לשלוש שנים.



פסק-דין



אנו רואים את הבקשה הזאת למתן רשות לערער כערעור עצמו.


המערער הורשע בבית-משפט השלום, באר-שבע, בשלושה פרטי-אישום, של נהיגת רכב בדרך לאחר שנפסל על-ידי בית-המשפט לנהיגה, ועבירות אחרות, ונידון למאסר ולקנס וכן נפסל להחזיק ברשיון נהיגה לתקופה של עשר שנים. פסק-הדין וגזר-הדין ניתנו ביום 5.7.1965, בהעדרו של המערער. המערער נשפט קודם לכן למאסר בשל עבירה אחרת, ובעת הדיון באישומים הנ"ל היה אסיר בבית-סוהר שטה. מתברר שכאשר הופיע שוטר מתחנת המשטרה בבאר-שבע כדי לקחתו לישיבת בית-המשפט ביום 5.7.65, התנגד המערער להובלתו על-ידי השוטר ברכב ציבורי, כשהוא כבול בידיו, ומשום כך חזר השוטר כלעומת שבא.


המערער עירער בפני
בית-המשפט המחוזי, באר-שבע, וטען בין יתר טענותיו שהוא לא היה חייב לנסוע כשידיו כבולות, ומשום כך היתה לו סיבה טובה לאי- הופעתו בישיבה מיום 5.7.65 ובית-המשפט לא צריך היה להמשיך במשפט בהעדרו. את הטענה הזאת דחה בית-המשפט המחוזי וכן דחה את הערעור כולו, פרט להקלת העונש על-ידי ביטול המאסר והעמדת תקופת הפסילה על שלוש שנים.


בדיון לפנינו היום התברר שלא התקיים התנאי הקודם לניהול המשפט בהעדרו של הנאשם, לפי תקנה 267 (1) (א) של תקנות הפרוצידורה בבתי-משפט השלום, 1940, כי אין בתיק הוכחה לכך שהמערער הוזמן לישיבה ביום 5.7.1965. מסיבה זו בלבד יש לבטל את ההרשעה ואת גזר-הדין, כפי שניתנו בבית-משפט השלום, בשינוי גזר-הדין על-ידי בית-המשפט המחוזי, בלי להיכנס בשלב זה לטענות המערער לגוף הענין.


אנו מבטלים, איפוא, את פסקי-הדין וגזרי-הדין של בית-משפט השלום ושל בית-המשפט המחוזי ומחזירים את הדין לבית-משפט השלום, באר-שבע, על-מנת שימשיך בו מן השלב אליו הגיע בסוף הישיבה מיום 25.5.1965, אחרי שהמערער יוזמן לדיון כדין. אם שופט התעבורה שהתחיל במשפט, אינו יכול להמשיך בבירורו, יוכל השופט, שבפני
ו יובא המשפט, לשקול אם מן הראוי לחזור על שמיעת העדויות מתחילתן.


ניתן היום, כ"ז בחשון תשכ"ו (22.11.1965).








הפ בית המשפט העליון 554/65 פנחס קליינר נ' היועץ המשפטי לממשלה, [ פ"ד: יט 4 399 ] (פורסם ב-ֽ 22/11/1965)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים