Google

עודד גולד - שלמה וחניש

פסקי דין על עודד גולד | פסקי דין על שלמה וחניש

79/10 עפ     08/11/2010




א 79/10




א' כסלו תשע"א
8 בנובמבר 2010
א/79/10

שופט פלוני פנה לוועדת האתיקה בבקשה לאשר לו לפנות לשני גורמים בחו"ל בבקשה לקבלת מלגת לימודים בחו"ל. השופט ציין כי הוא מתעתד לשהות חודש ימים במכון מחקר מסוים בחו"ל, וזאת בהמשך לשהייתו באותו מכון בעבר במסגרת לימודיו לתואר מתקדם באוניברסיטה מסוימת. המלגה אמורה לשמש לכיסוי הוצאות טיסה, מגורים, מחיה בסיסית ונסיעות פנימיות לצרכי הגעה ממקום המגורים ועד למקום הלימודים. עוד ציין השופט כי ייתכן ויפנה למכון בבקשה להעמיד לרשותו חדר במעונות הסטודנטים של המכון.

במסגרת הבהרות שנתבקשו על ידי הוועדה השיב השופט כי הגורמים אליהם מתעתד הוא לפנות הם גורמים אקדמאיים רשמיים בחו"ל, המעודדים סטודנטים ומשתלמים אחרים להגיע להשתלמויות בחו"ל, ומעניקים מלגות לצורך זה. השופט הוסיף כי המלגות ניתנות על סמך הצטיינות, חשיבות המחקר ותרומתו לאקדמיה וכי כל שעליו לעשות הוא למלא טפסים המתבקשים על ידי אותם גורמים ולצרף אליהם המלצה מהאוניברסיטה בה הוא לומד לתואר מתקדם במשפטים.

יצויין כי בעבר טיפלה הוועדה בפני
ה קודמת של השופט לקבלת מלגת מחקר ממכון מחקר של האוניברסיטה בארץ ומהמכון בחו"ל, ולא ראתה מניעה אתית לכך, לאחר שקיבלה הבהרות לפיהן המלגה מוענקת על בסיס לימוד מחקרי מובהק וללא קשר לכהונתו כשופט, אף שהעירה כי היה על השופט לפנות לוועדה קודם להגשת הבקשה למלגה (ר' החלטה א/35/09).

הפעם נעשתה הפניה אל הוועדה קודם להגשת הבקשות למלגה, והוועדה איננה רואה אף עתה מניעה אתית להגשת הבקשות לקבלת המלגה ולקבלת המלגה, ככל שתוענק, וזאת על יסוד ההבהרות שנתקבלו בדבר היות הגורמים המעניקים את המלגות גורמים אקדמאיים רשמיים, והקריטריונים להענקתן על יסוד הצטיינות, חשיבות המחקר ותרומתו לאקדמיה, וללא קשר לכהונתו של הפונה כשופט.

האמור לעיל כפוף לכך שהשופט לא יציין את כהונתו כשופט, אלא אם כן נדרש הדבר בטפסים שעליו למלא, או אז יסתפק בציון תמציתי של עובדה זו, ללא הרחבות.









א ועדת האתיקה של השופטים 79/10 נ' (פורסם ב-ֽ 08/11/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים