Google

מדינת ישראל- שלוחת תביעות נגב - אביעד אלבז

פסקי דין על אביעד אלבז

5927-10/12 מת     15/10/2012




מת 5927-10/12 מדינת ישראל- שלוחת תביעות נגב נ' אביעד אלבז








בית משפט השלום בבאר שבע



מ"ת 5927-10-12 מדינת ישראל נ' אלבז(עציר)

תיק חיצוני
:
03440201210720




בפני

כב' השופט
דניאל בן טולילה


המבקשת

מדינת ישראל- שלוחת תביעות נגב
ע"י ב"כ עוה"ד רומן זילברמן והמתמחה איברהים אלקורעאן


נגד


המשי
ב

אביעד אלבז
(עציר)
- בעצמו
ע"י ב"כ עוה"ד יפתח רפאלי



החלטה


בפני
בקשה להורות על מעצרו של המשיב עד לתום ההליכים נגדו על רקע כתב אישום המייחס לו עבירות של תקיפה, איומים, היזק בזדון והחזקת סכין.

במהלך הדיון שנערך בפני
י ביום 11.10.12 טען ב"כ המשיב כי קיימת חולשה ראייתית משמעותית בתיק. זה התחיל וציין כי חרף כך שהאירוע תואר על ידי המודיעים השונים למשטרה כקטטה רבת משתתפים, היחיד שנחקר באזהרה זהו המשיב וזאת כנראה על רקע עברו הפלילי. אשר לתקיפתו של המתלונן שירן דהן הרי שהמתלונן לא מציין זאת בחקירתו והדבר נלמד בכלל דברי אישתו, אשר בגרסה מאוחרת שלה אף טענה כי לא הותקפו פיזית על ידי המשיב.

אשר לתקיפה הנוספת המיוחסת למשיב של המתלוננת רחל חורי בסעיף 9 לכתב האישום, זו האחרונה מציינת כי אינה בטוחה האם דחיפתה נעשתה בכוונה או במקרה והסוכה שנטען שניזוקה , סודרה ללא כל נזק. הסכין המיוחסת למשיב הנה סכין מטבח שהובאה על ידי המתלונן שירן מבין השיחים, המשיב מכחיש שאחז בה או בכל סכין כאשר מאידך המשטרה לא לקחה ט"א. עוד ציין כי ישנו ספק האם
וכיצד יכלו המשיבים להבחין בהחזקת הסכין על ידי המשיב.

בסופם של דברים, עתר ב"כ המשיב להורות על קבלת תסקיר בעניינו שייתן דעתו בין היתר לאפשרות שילובו
בהליך טיפולי במסגרת קהילה סגורה.

ב"כ המבקשת מנגד הפנה להודעות המתלוננים השונים המתארים את השתלשלות האירועים כאמור בכתב האישום וסבור כי אין בכל אותן נקודות עליהן הצביע ב"כ המשיב כדי להגיע לכדי כירסום של ממש בעוצמת הראיות. המשיב קשר עצמו לאירועים ומשלב מסוים אף שמר על זכות השתיקה. ב"כ המבקשת מתנגד לשליחתו לתסקיר נוכח עברו הפלילי המכביד וביקש להורות על מעצרו עד לתום ההליכים.

לאחר ששמעתי את טיעוני הצדדים ועברתי על חומר החקירה הגעתי לכלל מסקנה כי בתיק זה יש לכאורה שחולשת מה קיימת בצידן ואנמק. ככל שהדבר לתקיפתה של הגברת חורי, צודק ב"כ המשיב כי בשעה שהמתלוננת עצמה אינה בטוחה אגב הליכתו של המשיב מן המקום או בכוונה הרי שספק זה יש וצריך לפעול לטובתו של המשיב.

חולשה נוספת מוצא ביהמ"ש ביחס להחלטת הסכין שכן כאמור המתלוננת בהודעתה הראשונה כלל לא מזכירה את הסכין ודבר זה עולה רק בהודעה שלה לשאלה ספציפית ויזומה מצדו של השוטר. המתלוננת לא יכלה היתה לראות את המשיב בשעה שזה היה מאחורי הדלת וממילא לדבריה, הבחינה בכך רק לאחר שצפתה בו מעבר לחלון.

עוד לציין כי מי שהביא את הסכין לאחר שמצא אותה בסכין זהו בן זוגה אשר למרבה הפליאה למרות שלכאורה התעמת עם המשיב נגבתה ממנו הודעה של תשע שורות בה זה מציין שראה את זריקת הסכין לשיחים ולאחר מכן הביא אותה מבלי שפירט מעבר לכך.

מעבר לכך, גם ביחס לאותה מכה בחזה, כאמור המתלונן שירן דיין לא מציין זאת אלא אשתו אשר בהודעתה המאוחרת מציינת כי היה ביניהם עימות מילולית ולא פיזית

לאור כל אלה מצאתי כי קיימת חולשה בעצמת הראיות. אשר לעילת המעצר אין מחלוקת כי זו מתקיימת נוכח המיוחס למשיב בכתב האישום בדגש על עברו הפלילי המכביד ביותר.

כאן המקום לציין כי מעשיו של המשיב מכוערים עד מאוד ומיותר לציין את התחושה הקשה של מי שמצוי בסוכה בחג מוצא עצמו מתעמת מול המשיב אשר בזעם הופך אותה ומפרק אותה וכך גם אין להקל ראש באיומים שהפנה כלפי המתלוננים. יחד עם זאת, בשלב זה ביהמ"ש נותן דעתו למסוכנות וכאן המקום לציין כי מעשה המשיב כפי המתואר בכתב האישום גם אם אינם מצויים ברף הנמוך אינם מצויים ברף הגבוה.

סיכומו של דבר, חרף העבר הפלילי המכביד לא ניתן לומר שאין כל מקום לשחרר לחלופה אם כי חלופה זו מן הראוי שתעשה תוך בדיקה מדוקדקת של שירות המבחן.

לאור האמור הנני מורה על דחיית הדיון בעניינו של המשיב ליום 1.112012 שעה 09:00.

עותק החלטה זו יועבר לידי שירות המבחן אשר יגיש תסקיר משלים עד למועד הנדחה ובו התייחסות בין היתר על אפשרות שילובו של המשי במסגרת גמילה בהליך קהילה סגורה.
אין בהחלטה זו כדי להביע דעה ביחס להחלטתי הסופית או ליצור אינטרס ציפייה אצל המשיב.
המשיב יהיה עצור עד החלטה אחרת ויובא לדיון באמצעות שב"ס.
מתיר למשיב שלוש שיחות טלפון עפ"י הנהלים.

ניתנה היום, כ"ט תשרי תשע"ג, 15 אוקטובר 2012, בהעדר הצדדים.









מת בית משפט שלום 5927-10/12 מדינת ישראל- שלוחת תביעות נגב נ' אביעד אלבז (פורסם ב-ֽ 15/10/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים