Google

עו"ד צפורה בליצר - עו"ד אילן דסאו, עו"ד נח ליפשיץ, בינו עמי נוף שרת בע"מ

פסקי דין על עו"ד צפורה בליצר | פסקי דין על עו"ד אילן דסאו | פסקי דין על עו"ד נח ליפשיץ | פסקי דין על בינו עמי נוף שרת |

36542-07/12 הפ     21/10/2012




הפ 36542-07/12 עו"ד צפורה בליצר נ' עו"ד אילן דסאו, עו"ד נח ליפשיץ, בינו עמי נוף שרת בע"מ








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



ה"פ 36542-07-12 בליצר נ' דסאו, עו"ד ואח'







בפני

כב' השופטת
איילה גזית


המבקשת

עו"ד צפורה בליצר


נגד


הטוענים

1.אילן דסאו
, עו"ד
2.נח ליפשיץ
, עו"ד
3.בינו עמי נוף שרת בע"מ




פסק דין



המבקשת הגישה בקשה בדרך של טען ביניים, להורות לה כיצד לפעול בעניין דרישת הטוען 1 לשחרר לידיו את יתרת חשבון הנאמנות המוחזק על ידה יחד עם הנאמן, הטוען 2.

על פי הבקשה, הטוען 1 קיבל על עצמו לשאת בהיטל השבחה שיחול על העסקה, וזאת במסגרת עסקת מכר שנערכה, ובהסכמת הצדדים, שוחרר לטוען 1 סך של 400,000 ₪ בצירוף מע"מ, מתוך הסכום שבנאמנות, ונקבע כי היתרה בסך 100,000 ₪ בצירוף מע"מ, תועבר לטוען 1, כאשר יתברר כי לא חל כל היטל השבחה על העסקה.

הטוען 1 הגיש הודעת פרטים, וטען כי לאחר חתימת ההסכם חל שינוי בחקיקה, באופן שניתן פטור מלא, ולא חל היטל השבחה בגין התוכנית החדשה, ועל כן, אין מקום שהנאמנים ימשיכו להחזיק את כספי הנאמנות, ועליהם להעבירם לטוען 1.

הטוען 2 טען כי הוא משמש כנאמן יחד עם המבקשת, ולטענתו, אין מקום לשחרר את הכספים לטוען 1 עד לקבלת אישור מהוועדה המקומית לבקשה להיתר.

הטוענת 3 טענה כי כל עוד לא התקבלה החלטת הוועדה לתכנון ובנייה בבקשה למתן היתר, שעל פיה ניתן לוודא שלא חלה על הטוען 1 כל התחייבות, לא ניתן לשחרר את יתרת הכספים.

לאחר שעיינתי בבקשה, בהודעות הפרטים על נספחיהם, ושמעתי את טענות ב"כ הצדדים בדיון, אני קובעת כי בשלב זה, אין מקום להורות על שחרור הכספים לטוען 1.
אמנם, כפי טענת הטוען 1, נעשה תיקון חקיקתי, הפוטר מהיטל השבחה, נכון להיום, אולם, אני מקבלת את טענת הטוענים 2,3, לפיה אין להורות על העברת כספים בשלב זה, ויש לקבל תחילה החלטת הוועדה לתכנון ובנייה בבקשה למתן היתר, ורק על פי היתר הבנייה, ניתן יהיה לוודא באופן סופי אם נדרש תשלום להיטל השבחה, ואם חלה התחייבות בהתאם לכתב ההתחייבות.

נכון להיום, אין וודאות באופן סופי בעניין העדר דרישה תשלום להיטל השבחה, והוודאות תקום רק בשלב הוצאת ההיתר עצמו.

על כן, אני מקבלת את טענות הטוענים 2,3, לפיהן קיימת אפשרות או סיכון מבחינת הטוענת 3, שבבוא היום, עם מתן ההיתר, עלולות לקום דרישות, כאלה או אחרות להיטל השבחה, אם בשל דרישה של הרשות ואם בשל שינוי חקיקתי נוסף, או כל סיבה אחרת.

אשר על כן, לאור כל הנימוקים לעיל, בשלב זה, הכספים יישארו בחשבון הנאמנות, עד לקבלת ההיתר והחלטה הסופית של הוועדה לתכנון ובנייה בעניין היטל השבחה.

למען הסר ספק, היה ויקום צורך בפני
הנאמנים לפנות בבקשה בטען ביניים נוספת לאחר החלטת הוועדה לתכנון ובנייה, הנאמנים או מי מהם יהיו רשאים לעשות כן, ואין ב

פסק דין
זה משום מעשה בית דין.

בנסיבות העניין, כל צד יישא בהוצאותיו.

המזכירות תשלח עותק פסק הדין לצדדים בדואר.
המזכירות תבצע סגירת תיק.

ניתן היום,
ה' חשון תשע"ג, 21 אוקטובר 2012, בהעדר הצדדים.










הפ בית משפט שלום 36542-07/12 עו"ד צפורה בליצר נ' עו"ד אילן דסאו, עו"ד נח ליפשיץ, בינו עמי נוף שרת בע"מ (פורסם ב-ֽ 21/10/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים