Google

אגד אגודה שיתופית לתחבורה בע"מ - יעקב אילוז

פסקי דין על אגד אגודה שיתופית לתחבורה בע"מ | פסקי דין על יעקב אילוז

33989-07/11 תאמ     29/10/2012




תאמ 33989-07/11 אגד אגודה שיתופית לתחבורה בע"מ נ' יעקב אילוז








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



תא"מ 33989-07-11 אגודה שיתופית לתחבורה בע"מ נ' אילוז







בפני

כב' השופטת
יסכה רוטנברג



תובעת

אגד אגודה שיתופית לתחבורה בע"מ


נגד



נתבע
יעקב אילוז




פסק דין


התביעה הוגשה בגין הנזקים שנגרמו לאוטובוס התובעת בתאונה נשוא התביעה. בתאונה היו מעורבים שני כלי רכב, אוטובוס התובעת ורכב הנתבע. הצדדים חלוקים ביניהם בדבר נסיבות התאונה. לגרסת נהג התובעת, הוא נהג את האוטובוס בנתיב הימני שבכביש, ולפתע פגע בו בצידו השמאלי אחורי רכב הנתבע שסטה לנתיב נסיעתו. לגרסת הנתבע, האוטובוס יצא מתחנה שבימין הדרך, התפרץ לנתיב נסיעתו, ופגע ברכבו בכנף הימנית קדמית.

העידו בפני
נהג האוטובוס והנתבע. בחנתי את העדויות והמסמכים. הגעתי למסקנה שיש להעדיף את עדותו של נהג האוטובוס, וכי האחריות לתאונה רובצת במלואה על הנתבע.

עדות נהג האוטובוס היתה עקבית והיא תאמה לכתוב בהודעתו הכתובה, ת/1. גם מיקומי הנזק ברכבים המעורבים תומכים בגרסתו. מאידך, עדותו של הנתבע לא היתה משכנעת, והיא מעוררת מספר תהיות.

ראשית
, כאמור, מיקומי הנזק אינם תומכים בגרסת הנתבע. שנית, שני הנהגים העידו שהרחוב בו אירעה התאונה היה פקוק. בנסיבות אלו, לא ברור כיצד הצליח האוטובוס להשתלב כמעט כולו בנתיב נסיעת הרכב הנתבע, וסביר יותר שהנתבע הוא שסטה ימינה. שלישית, בחינת עדות הנתבע מעלה שהוא ביקש להצביע על סיבה שגרמה לאוטובוס לסטות שמאלה. וכך הוא מצביע על מספר סיבות, שכל אחת מהן אינה תואמת למציאות. הנתבע טען בעדותו כי האוטובוס יצא מתחנה, אך נהג האוטובוס העיד שאין במקום תחנת אוטובוס. ניסיון נוסף הוא לטעון שנהג האוטובוס ביקש לסטות שמאלה לנתיב תחבורה ציבורית, אלא שנהג האוטובוס הבהיר שנתיב זה מרוחק כק"מ וחצי ממקום התאונה. בעדותו טען הנתבע לסיבה נוספת, ולפיה לאחר שעצר ראה שרכבים חנו בימין הכביש וככל הנראה בעטיים סטה האוטובוס. אלא שטענה זו, אינה מוצאת ביטוייה לא בהודעה הכתובה, נ/1, ולא בהודעה הנוספת, נ/3, שם נטען שיתכן והאוטובוס ביקש לעקוף רכב שנסע לפניו. אני סבורה שמכלול טענות אלו מלמד שגם לנתבע ברור שעליו למצוא הסבר לגרסתו בדבר סטייה פתאומית של האוטובוס. כאמור, הסבריו אינם עקביים, ואינם תואמים למציאות.

לאור האמור אני מעדיפה את גרסת נהג האוטובוס, וקובעת שרכב הנתבע סטה מנתיב נסיעתו, ופגע באוטובוס. לאור מיקומי הנזק, לא מצאתי לייחס לנהג האוטובוס אשם תורם.

לאור האמור אני מחייבת את הנתבע לשלם לתובעת סך של 2,300 ₪ צמוד מיום הגשת התביעה בתוספת אגרת משפט כפי ששולמה, שכר העד כפי שנפסק ושכ"ט עו"ד בסך 1,000 ₪. התשלום יבוצע בתוך 30 יום מהיום.

המזכירות מתבקשת לשלוח לצדדים עותק מפסק הדין.
ניתן היום,
י"ג חשון תשע"ג, 29 אוקטובר 2012, בהעדר הצדדים.














תאמ בית משפט שלום 33989-07/11 אגד אגודה שיתופית לתחבורה בע"מ נ' יעקב אילוז (פורסם ב-ֽ 29/10/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים