Google

לב אל לב ערבות הדדית בשומרון, דוד העברי -מנכ"ל העמותה - נטע עפרה גולדשמידט

פסקי דין על לב אל לב ערבות הדדית בשומרון | פסקי דין על דוד העברי -מנכ"ל העמותה | פסקי דין על נטע עפרה גולדשמידט

6794-02/12 דמש     31/10/2012




דמש 6794-02/12 לב אל לב ערבות הדדית בשומרון, דוד העברי -מנכ"ל העמותה נ' נטע עפרה גולדשמידט








בתי הדין לעבודה

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב – יפו
דמ"ש 6794-02-12





בפני
:
כב' הנשיאה – אפרת לקסר
תאריך:
31 אוקטובר 2012



בעניין:

1. לב אל לב ערבות הדדית בשומרון

2. דוד העברי -מנכ"ל העמותה




המבקשות


נגד



1.נטע עפרה גולדשמידט



המשיבה






החלטה


בפני
י בקשת הנתבעת 2 (להלן:"הנתבעת ו/או המבקשת) ,בהסכמת הנתבעת 1, להעברת הדיון בתובענה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים (להלן:"הבקשה").
לאור חוסר הבהירות שעלתה מטענות הצדדים באשר למקום העבודה של התובעת, הורה בית הדין לצדדים בהחלטה מיום 19.6.2012 לפרט את מקום ביצוע העבודה של התובעת.
המבקשת הגישה תצהיר מטעמה, לפיו מקום ביצוע עבודת התובעת היה במשרדי המבקשת בישוב רבבה שבשומרון.
התובעת לא הגישה הודעה לבית הדין, אך בתגובה לבקשה, התנגדה להעברת הדיון לבית הדין האזורי בירושלים בטענה שכיום מתגוררת היא ברמת גן.
בהעדר תגובת התובעת באשר למקום ביצוע עבודתה, אני קובעת כי התובעת הועסקה על ידי הנתבעת במשרדיה בישוב רבבה שמצוי באזור יהודה ושומרון.
הבקשה מבוססת על תקנה 3(א)(1) לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין), התשנ"ב-1991,
(להלן:"התקנות") הקובעת:


(א)
מקום השיפוט הוא -

(1)
בתובענה כאמור בסעיף 24(א)(1) לחוק - בית הדין האזורי אשר באזור שיפוטו נמצא מקום העבודה של העובד שהיא העבודה נושא התובענה, או שבאזור שיפוטו בוצעה העבודה;

לטענת הנתבעת, סעיף 3(א)(1) חל בענייננו מאחר ש"מקום העבודה" ו"מקום ביצוע העבודה", שהם הקובעים את הסמכות המקומית בתביעה לפי סעיף 24(א)(1) לתקנות, הינם באזור שיפוטו של בית הדין לעבודה בירושלים.
אין בידי לקבל את טענות המבקשת שכן "מקום העבודה" ו"מקום ביצוע העבודה", כך גם בהתאם לתצהיר מטעמה, הם בישוב רבבה באזור יהודה ושומרון. לפיכך יש לפנות לתקנה 3(ב), לתקנות, הקובעת:
"לעניין תקנת משנה (א) (1), (2), (3), 10) ו-(11), אם מקום העבודה או ביצועה הוא מחוץ לאזור שיפוטו של בית דין לעבודה – בית הדין אשר באזור שיפוטו נמצא מקום מגוריו של העובד או מרכז מפעלו של המעביד בישראל
;
אם מרכז מפעלו של המעביד הוא מחוץ לאזור שיפוטו של בית דין לעבודה – בית הדין אשר באזור שיפוטו נמצא מקום מגוריו של המעביד, או אם המעביד הוא תאגיד – בית הדין אשר באזור שיפוטו נמצא משרדו הרשום בישראל או כל מקום אחר בישראל שבו הוא מנהל עסקיו".
מאחר שתקנה 3(ב) לתקנות קובעת כחלופה ראשונה את מקום מגוריו של התובע ומקום מגורי התובעת הוא בעיר רמת גן, הרי שבהתאם להוראות תקנה 3 (ב), לבית הדין האזורי בתל אביב-יפו סמכות מקומית לדון בתובענה.
הבקשה נדחית.
המזכירות תקבע את התיק לישיבת גישור ותזמן את הצדדים.













ניתנה היום,
ט"ו חשון תשע"ג, 31 אוקטובר 2012, בהעדר הצדדים.














דמש בית דין אזורי לעבודה 6794-02/12 לב אל לב ערבות הדדית בשומרון, דוד העברי -מנכ"ל העמותה נ' נטע עפרה גולדשמידט (פורסם ב-ֽ 31/10/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים