Google

אחמד אמין מנאע - מוסטפא ספי, נמר מנאע, סלים מנאע

פסקי דין על אחמד אמין מנאע | פסקי דין על מוסטפא ספי | פסקי דין על נמר מנאע | פסקי דין על סלים מנאע |

5679-06/11 א     07/11/2012




א 5679-06/11 אחמד אמין מנאע נ' מוסטפא ספי, נמר מנאע, סלים מנאע








בית המשפט המחוזי בחיפה



ת"א 5679-06-11 ספי נ' מנאע ואח'

תיק חיצוני
:



מספר בקשה:
3

בפני

כב' השופט
אמיר טובי


המבקש

אחמד אמין מנאע
(פורמלי)


נגד


המשיבים

1. מוסטפא ספי
2. נמר מנאע
3. סלים מנאע



החלטה

בפני
י בקשה להורות על ביטול פסק הדין שניתן בהעדר הצדדים ביום 2.9.2012 לפיו נמחקה התביעה ללא צו להוצאות.

הרקע למחיקת התביעה נעוץ בהודעת ב"כ התובע בדיון מיום 27.6.2012 כי הושג הסדר פשרה בין הצדדים אך בשל העדרות ב"כ הנתבעים לא ניתן היה להגישו באותו מועד. לפיכך הוריתי לצדדים לפעול להגשת הסדר הפשרה תוך 10 ימים.

התיק הובא בפני
י לתזכורת מעקב ביום 15.7.2012 שאז התברר כי לא הוגש דבר מטעם מי מהצדדים. לפיכך, הוריתי כי עד ליום 2.9.2012 יוגש הסדר פשרה מוגמר אחרת אסיק כי המחלוקת יושבה בין הצדדים מחוץ לכותלי בית המשפט, שאז אורה על מחיקת התביעה.

משהובא התיק בפני
י ביום 2.9.2012 ונתברר שוב כי לא הוגש דבר, הוריתי כאמור על מחיקת התביעה.

רק בעקבות אותה מחיקה הואיל ב"כ התובע להתייחס להחלטות בית המשפט והגיש בקשה לביטול פסק הדין. בנימוקי הבקשה ציין כי הצדדים מצויים בקשר מתמיד אולם לא עלה בידם להגיע לעמק השווה בנוגע לנסוח הסכם הפשרה.

בהחלטתי מיום 25.9.2012 נקבע כי אין כל הצדקה להתעלמות מהחלטות בית המשפט וגם אם היו הצדדים בעיצומו של מו"מ שומה היה עליהם לעדכן את בית המשפט בכך. בשולי הדברים ציינתי כי אהיה נכון לשקול ביטול המחיקה באם יוגש הסדר פשרה מוגמר וכי בהעדר הסדר כאמור, יעמוד פסק הדין בעינו.

מונחת בפני
י עתה בקשת ב"כ התובע לביטול אותה החלטה. לדבריו הוטעה על ידי הנתבעים וסמך כי יושג הסדר, אולם הדבר לא הסתייע בסופו של יום. עוד הוסיף התובע כי מחיקת התביעה עלולה להסב לו נזקים והתארכות מיותרת של ההליכים על ידי הגשת תביעה חדשה באותו עניין.

דין הבקשה להידחות.

התובע נדרש להמציא הסדר הפשרה עד ליום 10.7.2012. משלא עשה כן, לא נחפז בית המשפט לסלק התביעה אלא ניתנה לו אורכה לתקופה משמעותית להגשת הסכם מוגמר או להמצאת הודעה אחרת לבית המשפט. התובע התעלם משתי החלטות שיפוטיות ללא כל הצדקה. גם אם היו הצדדים בעיצומו של מו"מ שומה היה עליו לעדכן בכך את בית המשפט, לבקש אורכה נוספת או לבקש קביעת התיק להמשך דיון. אין כל הצדקה שבית המשפט "ירדוף" אחר בעל דין למלא את חובתו כאשר זה מתעלם פעם אחר פעם מהחלטות שיפוטיות הניתנות בעניינו. התביעה נמחקה כך שפתוחה בפני
התובע הדרך להגיש הליך חדש באותו עניין. נכון הוא שהגשת הליך כאמור תהיה כרוכה בתשלום אגרה והמתנה לקביעת התיק מחדש. יחד עם זאת, לא נראה כי התובע מוטרד מהתארכות ההליך אחרת לא ניתן להסביר את פשר התנהלותו. אשר לתשלום האגרה אציין כי הותרת ההליך בפני
י היתה גוררת בכל מקרה תשלום הוצאות לטובת אוצר המדינה בגין בזבוז הזמן שנגרם. הסנקציה של מחיקת התביעה בנסיבות העניין הנה מידתית ואין בה כדי לפגוע יתר על המידה בזכויותיו של התובע או לקפח אותו באופן בלתי הוגן.

לפיכך, הבקשה נדחית ופסק הדין יעמוד על כנו.

ניתנה היום, כ"ב חשון תשע"ג, 07 נובמבר 2012, בהעדר הצדדים.









א בית משפט מחוזי 5679-06/11 אחמד אמין מנאע נ' מוסטפא ספי, נמר מנאע, סלים מנאע (פורסם ב-ֽ 07/11/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים