Google

טלי פחימה - מדינת ישראל

פסקי דין על טלי פחימה |

92767/04 בש     13/08/2004




בש 92767/04 טלי פחימה נ' מדינת ישראל




1
בתי המשפט

בש 092767/04
בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
13/08/2004
תאריך:
כב' השופט דר' עודד מודריק

בפני
:

טלי פחימה

בעניין:
מבקשת
סמדר בן נתן

ע"י ב"כ עו"ד
נ ג ד
מדינת ישראל
משיבה
בן ארי

ע"י ב"כ עו"ד
החלטה

זהו ערר על החלטת בית משפט שלום (כב' השופטת ליה לב און) מיום 10.8.04 שבה הוארך מעצרה של העוררת עד ליום 19.8.04.

העוררת טוענת כי אין בסיס ואין תכלית להחזקתה במעצר. זה מעצר חוזר לאחר שמעצר קודם שלה הסתיים ללא נקיטת הליכים משפטיים. היא טוענת שכל תכלית החקירה המבוצעת בידי שב"כ היא להרתיע אותה מפני כניסה לשטחים המוחזקים או לשטחי הרשות הפלשתינית וכן כדי לנסות לדלות ממנה מידע באשר למבוקשי פח"ע שאותם היא מכירה.

בנסיון להצדיק את המעצר נטען לפני העוררת שהיא הפרה צווי כניסה לשטחי a, דבר שאינו יכול לשמש בסיס למעצר בידי גורמי חקירה ובתי המשפט האזרחיים בישראל.

עוד אומרת ב"כ העוררת שהחקירה שלא העלתה עד הנה דבר מתבצעת בתנאים קשים (העוררת נחקרת שעות רבות עד חצות הלילה כשידיה אזוקות לאחור) ובמשך הזמן שהקציבה השופטת קמא להמשך חקירה ארוך מידי ומן הראוי אם לא להפסיקו לאלתר לפחות לצמצם אותו.

עיינתי במידע המצוי בידי הגורם החוקר ובתוצאות החקירה עד הנה ותחזית ההתפתחות שלה העתידית. כל אלה חומר חסוי שהובא לעיוני בלבד.

חומר החקירה שעיינתי בו מראה שזו אינה מתנהלת בדרך המקובלת בידי המשטרה לאמור לא מצאתי חקירה תחת אזהרה הערוכה במתקונת הפורמלית של המשטרה. עם זה אין לומרשהגורם החוקר לא הצביע לפני העוררת על טיב החשד המיוחס לה וזה בפירוש איננו חשד לתנועה אל שטחים אסורים או יציאה מהם. גם לא מדובר בדליית אינפורמציה אודות אחרים בלבד. מדובר בייחוס מעורבות ברמה לא לגמרי מוגדרת במעשי חבלה או תכנונם.

המידע שראיתי אותו הוא בהחלט קונקרטי, נוגע לעוררת ומקיים משום עצמו עילת מעצר. אין לי כל ספק שתכלית הארכת המעצר היא להביא את החקירה אלי סיום והדרך היחידה להשיג את התכלית הזו היא אגב היותה של העוררת במעצר.

לכן אני סבור שהחלטת השופטת קמא נכונה ומבוססת היטב, הן מן הבחינה העקרונית והן מבחינת מידתיותה. המשטרה בקשה מן השופטת להאריך את המעצר ב-15 ימים. השופטת אשרה 10 ימים בלבד ואני רואה הצדקה לגישה זו שכן הדברים יאפשרו פיקוח תכוף יותר של בית המשפט על מידת ההצדקה למעצר. ההערה שהעירה השופטת המכוונת לכך שככל הניתן יש למצות את החקירה עוד בזמן קצר יותר מזה שקצבה, היא הערה מובנת ופשוטה ואינני יודע מדוע ראתה ב"כ העוררת להשיג עליה. גם אני סבור שברגע שגורמי החקירה יגיעו למסקנה שהם מיצו את יכולתם עליהם לגבש מסקנות מידיות ואם גיבוש המסקנות לא יוליך להגשת כתב אישום, אסור יהיה לעכב את שחרור העוררת אפילו לרגע אחד.

על יסוד אמור לעיל אני דוחה את הערר.

ניתנה היום כ"ו באב, תשס"ד (13 באוגוסט 2004) במעמד הצדדים

דר' עודד מודריק
, שופט
חכ








בש בית משפט מחוזי 92767/04 טלי פחימה נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 13/08/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים