Google

אושרי כהן - איריס ביטון, שמג''ד חב' לביטוח בע"מ

פסקי דין על אושרי כהן | פסקי דין על איריס ביטון | פסקי דין על שמג''ד חב' לביטוח |

48714-11/11 תק     16/11/2012




תק 48714-11/11 אושרי כהן נ' איריס ביטון, שמג''ד חב' לביטוח בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בטבריה



ת"ק 48714-11-11 כהן נ' ביטון ואח'







בפני

כב' השופטת
רים נדאף


התובע

אושרי כהן


נגד


הנתבעות

1.איריס ביטון
2.שמג''ד חב' לביטוח בע"מ




פסק דין


1.
עניינה של התביעה הנדונה היא בתאונת דרכים מיום 22.8.11, כשהתובע טוען כי נהג באופנוע ואחריו הייתה הנתבעת. הוא הגיע לקרבת ביתו, ואז ביקש לפנות ימינה לתוך החנייה, סטה קצת שמאלה כדי להרחיב את הפנייה, ואז הנתבעת ניסתה לעקוף אותו מימין ופגעה בו.

2.
הנתבעת טוענת כי היא נסעה ישר וראתה את האופנוע של התובע מרחוק עומד באמצע הכביש והתובע דבר עם בחורה בצד שמאל. הנתבעת המשיכה בנסיעה ישר, ואז התובע לפתע סטה ימינה ופגע ברכבה.

3.
היום התקיים דיון בתיק בו שמעתי את עדויות התובע, עדות הבחורה שעובדת אצלו בשם ג'ימי דאהר, עדות הנתבעת, וכן עדות גיסה שנסע אתה ברכב מר איתן אליאס.

4.
לאחר ששמעתי את העדויות ועיינתי בתמונות הנזק ברכב הנתבעת שוכנעתי כי מירב האחריות לתאונה מוטלת על התובע. אין מחלוקת (ועדת ההגנה גב' דאהר אישרה עובדה זו) כי התובע עמד באמצע הכביש תוך סטייה שמאלה, ולעניין זה אינני מוצאת לנכון להכריע בשאלה אם הוא דיבר עם גב' דאהר אם לאו, אך הוא בפועל עמד במרכז הכביש תקופה קצרה לפני שהוא פנה ימינה.

חשוב לציין כי לתובע לא הייתה פנייה ימינה, והוא פנה ימינה כדי לעלות על המדרכה של הולכי הרגל, ולהיכנס לדרך עפר המקצרת לו את הדרך לחניית ביתו. במהלך זה הוא הפתיע ובצדק את הנתבעת שלא צפתה בכלל שהוא יפנה ימינה כי אין לו כל פנייה ימינה.

לאחר שהתובע היה בעמידה באמצע הכביש היה עליו לפני ביצוע הפניה ימינה לוודא שלא מתקרבים אליו רכבים מאחור ונוסעים בכביש. התובע לא וידא עניין זה לפני פנייתו
ימינה, אחרת היה מבחין ברכבה של הנתבעת ונמנע מביצוע הפנייה. מוקד הנזק ברכב הנתבעת החל מהדלת הקדמית שמאלית והמשיך לאורך הדלת האחורית שמאלית, סימן שהנתבעת החלה כבר לעבור את אופנוע התובע בעת שהוא החל בביצוע הפנייה ימינה.

5.
לנתבעת רובצת רשלנות תורמת בכך שהיא ראתה שהתובע עומד באמצע הכביש, והיא המשיכה בנסיעה ישר עם רכב גדול מבלי להזהיר את התובע שהיא מתקרבת אליו ועוברת אותו מימין, ומבלי לוודא או להמתין למהלך הבא של התובע, כשברור היה שהוא עומד בפני
המשך נסיעה.

6.
בנסיבות אלו אני קובעת כי התובע נושא ב- 70% מהאחריות לתאונה, והנתבעת נושאת באשם תורם בשיעור של 30%.

7.
התובע צירף לכתב התביעה דו"ח שמאי על סך 7,362 ₪ וכן חשבון שכר טרחת שמאי על סך 850 ₪, כך שנזקיו המוכחים הם בסך 8,212 ₪.

8.
לסיכום, אני מחייבת את הנתבעות ביחד ולחוד לשלם לתובע סך של 2,464 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מיום 22.8.11 ועד למועד התשלום בפועל, וכן הוצאות משפט בסך 300 ₪.

ניתן היום,
ב' כסלו תשע"ג, 16 נובמבר 2012, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 48714-11/11 אושרי כהן נ' איריס ביטון, שמג''ד חב' לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 16/11/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים