Google

שלום לנקרי - עו"ד רן אורן

פסקי דין על שלום לנקרי | פסקי דין על עו"ד רן אורן

25741-07/12 עא     16/11/2012




עא 25741-07/12 שלום לנקרי נ' עו"ד רן אורן








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו בשבתו כבית-משפט לערעורים אזרחיים



ע"א 25741-07-12 לנקרי נ' אורן

תיק חיצוני
:



מספר בקשה:
1


בפני


הרשמת - כב' השופטת אסתר נחליאלי חיאט



מבקש

שלום לנקרי


נגד


משיב

רן אורן
, עו"ד



החלטה


1.
לפני בקשת המבקש לפטור אותו מהפקדת ערבון בסך של 10,000 ₪ בגין ההליך דנא או לחלופין להפחית את סכום הערבון לסך של 2,000 ₪ או לסכום אחר על פי שיקול דעת בית המשפט.

2.
לאחר שעיינתי בטענות הצדדים, בבקשה ובתגובה (תשובה לתגובה לא הוגשה על ידי המבקש), ראיתי לדחות את הבקשה.

3.
על המבקש בבקשה לפטור מהפקדת ערבון מוטל הנטל להניח תשתית עובדתית המצדיקה את חשיפת המשיב בפני
הסיכון כי לא יוכל לגבות את הוצאותיו ככל שתפסקנה לטובתו.

לצורך מתן פטור כאמור, על המבקש לפרוש בפני
בית המשפט תמונה מלאה בדבר מצבו הכלכלי, ובכלל זה עליו להציג דפי חשבון בנק, אסמכתאות מעודכנות בדבר הכנסותיו, עליו לפרט את רכושו ולהוכיח כי אין באפשרותו לגייס מקרוביו את הממון הנדרש. כן גם נדרש המבקש לפרט כיצד ידו משגת לממן את ייצוגו המשפטי בהליך הנוכחי ובבית המשפט קמא.

4.
המבקש טוען שאין ביכולתו להפקיד את סכום הערבון. לטענת המבקש הכנסותיו נמוכות ו"אינן שוות להוצאותיו, הבאות לקיים חיים בסיסיים המגיעים לכל אדם ונפש". עוד נטען, שהמבקש לא בקו הבריאות.

5.
המשיב מתנגד לבקשה. לטענתו המבקש הוא אדם "אמיד, עתיר נכסים ובעל הכנסות". כך נטען, שבבעלות המבקש בתים, חנויות וכלי רכב וכי הוא עבד באופן קבוע בסטקייה שהיתה בבעלותו ובחזקתו. עוד נטען, כי המבקש אינו סובל מבעיות בריאותיות ממשיות. המשיב מוסיף, שהוא הגיש תביעה נגד המבקש בגין שכר טרחה שלטענתו המבקש חייב לשלם לו ובית המשפט קמא דחה את טענות המבקש שלא התיישבו עם ההסכמים בין הצדדים. לטענת המשיב, עד ליום זה, לא שולם לו סכום פסק הדין הגם שפסק הדין ניתן
לפני למעלה משלושה חודשים.

6.
כאמור, לאחר שעיינתי בטענות הצדדים, ראיתי לדחות את הבקשה.
המבקש לא פרש בפני
בית המשפט תמונה מלאה אודות מצבו הכלכלי. כך למשל, לא
פירט מהן הכנסותיו, היכן הוא מתגורר, אילו נכסים ורכוש בבעלותו וכיצד הוא מממן את ייצוגו המשפטי בהליך דנא. כמו כן, לא צירף המבקש כל אסמכתא ממנה ניתן ללמוד כי אין ביכולתו להפקיד את סכום הערבון. להבהיר, כי פירוט תנועות חשבון הבנק שצורף על ידי המבקש אינו עדכני בחלקו וממילא לא ניתן ללמוד ממנו דבר על מצבו הכלכלי של המבקש.
להוסיף, כי המבקש לא ראה להשיב לתגובת המשיב חרף העובדה שהתגובה הומצאה לו ויש להניח כי לו היה מענה ענייני לטענות המשיב בדבר היות המבקש אדם אמיד ועתיר נכסים – הרי שהמבקש היה משיב לטענות אלה. בהיעדר תשובה, אני מאמצת את הנטען בתגובת המשיב.
די באמור לעיל כדי לדחות את הבקשה דנא אלא שאני רואה להוסיף ובלי לקבוע מסמרות בענין, כי בנסיבות המקרה דנא לא שוכנעתי שסיכויי הערעור גבוהים – והמבקש אף לא טרח להתייחס לסיכויי הערעור במסגרת בקשתו.

סיכומו של דבר, הבקשה נדחית.
המבקש יפקיד את הערבון תוך 20 ימים שאם לא כן יירשם הערעור לדחייה במועד הת.פ אותו אני קובעת ליום 16.12.12.
בנסיבות המקרה דנא, בהן ראה המבקש להגיש בקשה לפטור אותו מהפקדת ערבון חרף העובדה שמעיון בטענות הצדדים עולה כי באפשרותו להפקיד את הערבון, והכל מבלי שטרח להגיש בקשה מפורטת כדבעי ומבלי שטרח להשיב לתגובת המשיב, ראיתי לפסוק הוצאות בסך של 1,000 ₪ לטובת המשיב.

ניתנה היום, ב' כסלו תשע"ג, 16 נובמבר 2012, בהעדר הצדדים.

אסתר נחליאלי-חיאט, שופטת, רשמת בית המשפט המחוזי








עא בית משפט מחוזי 25741-07/12 שלום לנקרי נ' עו"ד רן אורן (פורסם ב-ֽ 16/11/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים