Google

מדינת ישראל - חי אברג'יל, עדן אדרי, יצחק מפן ואח'

פסקי דין על חי אברג'יל | פסקי דין על עדן אדרי | פסקי דין על יצחק מפן ואח' |

32639-08/11 פ     25/11/2012




פ 32639-08/11 מדינת ישראל נ' חי אברג'יל, עדן אדרי, יצחק מפן ואח'




לך



st1\:*{behavior: }

בית המשפט המחוזי מרכז

ת"פ 32639-08-11 מדינת ישראל
נ' אברג'יל(עציר) ואח'



25 נובמבר 2012






לפני כב' השופטת ורדה מרוז



המאשימה

מדינת ישראל


נגד

הנאשמים
1. חי אברג'יל
(עציר)
2. עדן אדרי
(עציר)
3. יצחק מפן
4. יקיר שריקי (עציר)
5. אברהם בן שיטרית (עציר)


<#2#>
נוכחים:
ב"כ המאשימה עו"ד מיכל מזור

ב"כ הנאשם 1 עו"ד שחר חצרוני

ב"כ הנאשם 2 עו"ד אבי חימי
ועו"ד מירי כהן
הנאשם 3 ובא כוחו עו"ד נס בן נתן
ב"כ הנאשם 4 עו"ד ארז מלמד
ב"כ הנאשם 5 עו"ד ניר אלפסה
נאשמים 1,2,4,5 באמצעות שב"ס




<#4#>
החלטה

גזר הדין יינתן לאחר ההפסקה.

<#5#>

ניתנה והודעה היום י"א כסלו תשע"ג, 25/11/2012 במעמד הנוכחים.



ורדה מרוז
, שופטת



<#7#>
גזר דין

1.
הנאשמים הודו בעובדות כתב אישום מתוקן בשנית שהוגש במסגרת הסדר טיעון והורשעו בעבירות כדלקמן:
הנאשם 1 – הורשע בעבירות של סחר בסם מסוכן וכן בעבירה של הפרת הוראה חוקית ושיבוש מהלכי משפט.
הנאשם 2 – הורשע בעבירות של סחר בסם מסוכן, הפרת הוראה חוקית ושיבוש מהלכי משפט.
הנאשם 3 – הורשע בעבירה של סחר בסמים.
הנאשם 4 – הורשע בעבירה של אחזקת סם שלא לצריכה עצמית וכן בתקיפת שוטר והפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו.
הנאשם 5 – הורשע בעבירה של אחזקת סם שלא לצריכה עצמית, תקיפת שוטר והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.
2.
כתב האישום המתוקן בשנית אוחז ב-3 אישומים. על פי עובדות האישום הראשון שבכתב האישום המתוקן בשנית, עובר ליום 3/8/11 מכרו הנאשמים 1 ו-2 סם מסוכן לנאשם 4, אשר לא היה מרוצה מטיבו. הלה התלונן על כך בפני
הנאשם 1.

3.
בתאריך 3/8/11 התקשר הנאשם 1 לנאשם 4 והציע לו לרכוש ממנו סם מסוג קוקאין במחיר הוגן. הלה הסכים להצעתו. למחרת נסעו נאשם 4 ונאשם 5 מהעיר אילת בה שהו לכיוון מרכז הארץ כדי לרכוש את הסם, בתיאום עם נאשם 1. סוכם, כי הסם יהיה במשקל של 80 גרם וכי מי שימציא את הסם לידי הנאשם 4 הוא הנאשם 2. על בסיס הסיכום הודיע הנאשם 1 לנאשם 2 כי הנאשם 4 בדרכו אליו, ואכן בהמשך, נפגשו הנאשמים 3, 4 ו-5 בישוב אמונים, שם מסר הנאשם 3 לידי הנאשמים 4 ו-5 83 גרם של סם מסוג קוקאין. השניים, נאשמים 4 ו-5 קיבלו את הסם ושמו פעמיהם חזרה לעיר אילת.

4.
המשטרה שחשדה במעשי הנאשמים הציבה מחסומים בדרכם, אשר באחד מהם עצרו הנאשמים את רכבם. לשמע הוראת השוטרים לעצור, החל הנאשם 4 בנסיעה בנסיון למלט את רכבו מהמקום, אגב שפגע בכלי רכב שעמדו בפקק התנועה שנוצר, וכן פגע בשוטרים שעמדו בסמוך לרכב. במקביל, הסתיר הנאשם 5 את שקית הסם בתחתוניו וזאת על מנת להכשיל את השוטרים. משהשיגו השוטרים את הרכב ופתחו את דלתותיו, התנגדו הנאשמים 4 ו-5 למעצר וניסו להכות בשוטרים.

5.
האישום השני מיוחס לנאשם 2 בלבד, ולפיו הפר הנאשם 2 תנאים מגבילים שהושתו עליו לאחר שנעצר בגין האישום הראשון ושוחרר לחלופת מעצר. כך, לאחר דיונים שהתקיימו בשאלת מעצרו של הנאשם 2 עד לתום ההליכים, בהיותו נתון כאמור במעצר בית, הפר הנאשם 2 את תנאי השחרור כאשר רכש בין בעצמו ובאין באמצעות אחר כרטיס טיסה לקוסטה ריקה דרך מדריד ועשה כן בתאריך 2/9/2011. בתאריך 4/9/2011 יצא הנאשם 2 מביתו ונסע לשדה התעופה בן גוריון כשברשותו כרטיס הטיסה, אותו הציג כאשר ביקש לעלות למטוס, או אז נעצר.

6.
האישום השלישי מתייחס לנאשם 1 בלבד, ולפיו אף נאשם 1 הפר את התנאים שהושתו עליו במסגרת הליכי המעצר נושא כתב אישום זה, כאשר חרף התנאים המגבילים שהושתו עליו, יצא את גבולות מדינת ישראל
בין התאריכים 14/8/2011 ל-18/8/2011 ונמלט לקוסטה ריקה באופן בלתי חוקי. עם יציאתו את גבולות המדינה, הוצא נגד הנאשם 1 צו מעצר בינלאומי אשר בעקבותיו נעצר על ידי רשויות מדינת פנמה והוחזר לישראל.
7.
בהתאם להסדר עונשי שהושג בין הצדדים, עתרו הצדדים במשותף להשית על הנאשמים תקופות מאסר מוסכמות בן 32 חודשי מאסר בפועל ל-6 חודשי מאסר בעבודות שירות, וכן קנסות וחילוטי כספים בסכום כולל של 150,000 ₪, אשר הופקד במלואו בקופת בית המשפט טרם הטיעונים לעונש.

8.
הצדדים עתרו במשותף לכבד את הסדר הטיעון, אשר לשיטתם מגלם את האיזון הראוי בין שיקולי הגמול וההרתעה לבין חומרת העבירות, לרבות נסיבותיהם האישיות של הנאשמים. כן הובהר, כי העונשים המוסכמים כפי שיפורטו להלן, מצויים במתחם הענישה ועולים בקנה אחד עם מדיניות הענישה הנוהגת. ב"כ הצדדים הוסיפו כי הסדר הטיעון הושג לאחר משא ומתן ארוך וממושך, בגדרו התקיים הליך גישור בבית משפט זה, אשר המליץ על ההסדר שהושג. עוד הוסיפו כי באמצעות הסדר הטיעון, נחסך זמן שיפוטי ניכר בהתחשב ברשימת העדים הארוכה.

9.
הסניגורים לימדו סניגוריה, איש איש בזמנו, על מרשיהם, הטעימו את סכום החילוט הגבוה וכן ציינו כי כל הנאשמים הביעו חרטה וצער על מעשיהם.

10.
בנסיבות אלה עתרו הצדדים במשותף לכבד את ההסדר במלואו ולאמצו.

11.
סוגייה אחת נותרה במחלוקת בין המאשימה לבין הנאשם 4 בשאלת ניכוי תקופת ימי מעצרו מהמאסר המוסכם של 28 חודשים. נטען, כי בחלק מתקופת המעצר ריצה הנאשם עונש מאסר בגין תיק אחר והתגלעה מחלוקת בין הצדדים, באם יש לנכות את מלוא תקופת המעצר לרבות המאסר או שמא להסתפק בניכוי תקופת המעצר שאינה מאסר.

12.
לעניין זה טענה ב"כ המאשימה כי הנאשם 4 צבר לחובתו הרשעות קודמות, ועבירות חמורות אף יותר מאלו בהן הורשע בתיק זה, וחרף זאת הוא לא נרתע מלשוב ולבצע עבירות. גם מאסרים מותנים שהוטלו עליו לא הרתיעו אותו מלשוב מלהסתבך בפלילים, ללמדך כי אין "לקצר" את תקופת המאסר באמצעות ניכוי מאסר קודם שריצה הנאשם אגב מעצרו. מנגד, טען הסניגור, עו"ד מלמד, כי ריצוי המאסר במקביל למעצר הכביד עד מאוד על הנאשם, אשר לא זכה להטבות המקובלות בתקופת המעצר. אם ביקשה המאשימה למנוע קיזוז תקופת המעצר החופפת למאסר, היה עליה, לדברי הסניגור להמנע מהגשת בקשות להארכת המעצר משנוכחה לדעת כי כך או כך, מרצה הנאשם מאסר. הסניגור הוסיף כי המדיניות הרווחת הינה ניכוי תקופות מאסר קודמות מהתקופה שעל הנאשם לשאת בגין האישום דנן.

13.
במחלוקת שנפלה בין הצדדים דעתי עם המאשימה, הגם שסבורתני כי ניתן להתחשב קמעה בתקופת המאסר ולקזז פרק זמן קצוב ממנה. מקובלת עלי הטענה כי ככל שהעונשים שהוטלו על הנאשם הינם בגין עבירות שזיקתן הדוקה, ומקורן באותה התנהגות עבריינית, כך ייטה בית המשפט שלא להטיל עונשים חופפים. עם זאת על בית המשפט לאזן בין האינטרסים השונים, בין היתר תחושת הצדק ולגזור עונש שיאזן נכונה בין כללי השיקולים.

14.
העיון בהרשעות הקודמות של הנאשמים 1, 2, 4 ו-5 מלמד על צעירים אשר אין זו פעם ראשונה שהסתבכו בפלילים. הנאשם 1 הורשע בעבירה של שוד מזויין וקשירת קשר לביצוע פשע וריצה תקופת מאסר של 15 חודשים. הנאשם 2 צבר לחובתו מספר רב של עבירות, ביניהן קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה ואיומים, הדחה בחקירה, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו וריצה תקופת מאסר של 10 חודשים. הנאשם 4 הורשע בעבר בעבירות של סחר בסמים ומאחוריו תקופת מאסר של 23 חודשים. בנוסף לחובתו תלויות ועומדות הרשעות במגוון עבירות נוספות, בעטיין ריצה תקופת מאסר נוספת של 18 חודשים. אף לנאשם 5 הרשעות קודמות, הגם שעברו אינו מכביד ולחובתו תקופת מאסר בגין עבירות שהורשע בבית דין צבאי.

15.
קצרה היריעה מלציין את חומרת העבירות בהן הורשעו הנאשמים. נקבע לא אחת כי עבירות של סחר בסם הינן מהחמורות שבספר החוקים והשלכותיהן הקשות ידועות לכל. לא בכדי נקבעה מדיניות ענישה חמורה ומרתיעה בגינן, אלא כדי לשרש את תופעת הסחר בסם אשר פושה בקרבנו.

16.
בהתחשב בחומרת העבירות, כמות הסם שנסחרה, התנהגותם הבריונית של הנאשמים 4 ו-5 כלפי אוכפי החוק וכן בהתחשב בהסדר הטיעון, בהודאותיהם של הנאשמים, בחסכון בזמן שיפוטי ובכל שיקול אחר, סבורתני כי העונש המוסכם בין הצדדים הינו סביר, ראוי, ויש לכבדו.

17.
אשר על כן ובהינתן העבירות בהן הורשעו הנאשמים, אני מכריזה עליהם כעל סוחרי סמים, כמשמעם בפקודת הסמים (נוסח חדש).

18.
אני גוזרת על הנאשמים את העונשים הבאים:

נאשם 1
32 חודשי מאסר בניכוי ימי מאסרו מיום 11/12/2011 וכמו כן ינוכו ימי מעצר מיום 10/8/2011 עד 14/8/2011.
מאסר על תנאי לתקופה של 12 חודשים משך 3 שנים והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור עבירה לפי פקודת הסמים למעט אחזקת סם לצריכה עצמית.
קנס בסך 15,000 ₪ אשר ישולם מתוך כספים שהופקדו בקופת בית המשפט.
יחולטו מכשירי טלפון שנתפסו ברשות הנאשם; מכשיר טלפון נייד נוקייה כחול שחור, מכשיר טלפון נייד נוקייה אדום שחור, מכשיר טלפון נוקייה שחור וכרטיסי סים.

נאשם 2
30 חודשי מאסר בניכוי ימי מעצרו מיום 4/9/2011 וכמו כן ינוכו ימי מעצר מיום 10/8/2011 עד 14/8/2011.
מאסר על תנאי לתקופה של 12 חודשים משך 3 שנים והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור עבירה לפי פקודת הסמים למעט אחזקת סם לצריכה עצמית.
קנס בסך 5,000 ₪ אשר ישולם מתוך כספים שהופקדו בקופת בית המשפט.
יחולטו מכשיר טלפון נייד מסוג סמסונג, טלפון נייד אפור, טלפון נייד מסוג
lg
, טלפון נייד מסוג
e5
וטלפון נייד מסוג נוקייה.

נאשם 3
6 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, במתנ"ס יא' ברחוב הרי גולן באשדוד, 5 ימים בשבוע, 8.5 שעות בכל יום. הנאשם יתייצב לריצוי מאסרו ביום 6/1/2013 במשרדי ממונה על עבודות שירות במפקדת מחוז דרום בבאר שבע.
מאסר על תנאי לתקופה של 10 חודשים משך 3 שנים והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור עבירה לפי פקודת הסמים למעט אחזקת סם לצריכה עצמית.
קנס בסך 4,000 ₪ אשר ישולם מתוך כספים שהופקדו בקופת בית המשפט.
יחולטו מנאשם 4 מכשיר טלפון נייד מסוג נוקייה שחור, כרטיס סים ומכשיר טלפון נייד מסוג נוקייה כחול כתום.


נאשם 4
28 חודשי מאסר בניכוי 60 יום מתוך המאסר שמרצה הנאשם של 4 חודשים בגין תיק אחר, וכן בניכוי ימי מעצרו מיום 3/8/2011 עד 12/9/2011.
מאסר על תנאי לתקופה של 10 חודשים משך 3 שנים והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור עבירה לפי פקודת הסמים למעט אחזקת סם לצריכה עצמית.
קנס בסך 3,000 ₪ אשר ישולם מתוך כספים שהופקדו בקופת בית המשפט.
יחולט מנאשם מס' 4 מכשיר טלפון נייד.

נאשם 5
23 חודשי מאסר בניכוי ימי מעצרו מיום 3/8/2011.
מאסר על תנאי לתקופה של 10 חודשים משך 3 שנים והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור עבירה לפי פקודת הסמים למעט אחזקת סם לצריכה עצמית.
קנס בסך 3,000 ₪ אשר ישולם מתוך כספים שהופקדו בקופת בית המשפט.
יחולט מכשיר טלפון נייד.

הקנסות שהוטלו על הנאשמים ישולמו מתוך סך של 150,000 ₪ שהופקדו על ידי הנאשמים במשותף, והיתרה תחולט לטובת המדינה.

זכות ערעור תוך 45 יום לבית המשפט העליון.

<#8#>

ניתנה והודעה היום י"א כסלו תשע"ג, 25/11/2012 במעמד הנוכחים.



ורדה מרוז
, שופטת








פ בית משפט מחוזי 32639-08/11 מדינת ישראל נ' חי אברג'יל, עדן אדרי, יצחק מפן ואח' (פורסם ב-ֽ 25/11/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים