Google

מדינת ישראל - בן ציון לוז

פסקי דין על בן ציון לוז

26442-10/12 פ     06/12/2012




פ 26442-10/12 מדינת ישראל נ' בן ציון לוז




לפני כב' השופטת מיכל ברק נבו
המאשימה מדינת ישראל
נגד

הנאשם בן ציון לוז
נוכחים:
בא כוח המאשימה, עו"ד שרון יונוביץ'

בא כוח הנאשם, עו"ד רונן רוזנבלום

הנאשם – התייצב

החלטה
כתב האישום המתוקן התקבל, וייסרק לתיק האלקטרוני.

ניתנה והודעה היום כ"ב כסלו תשע"ג, 06/12/2012 במעמד הנוכחים.
_______________________________
מיכל ברק נבו
, שופטת

הכרעת דין

לאור הודאת הנאשם, אני מרשיעה אותו בהתאם לכתב האישום המתוקן, בביצוע עבירה של הפרת הוראה חוקית, לפי סעיף 287 (א) לחוק העונשין, התשל"ז-1977, ביחד עם סעיף 7 (ב) לחוק איסור הלבנת הון, תש"ס-2000, יחד עם צו איסור הלבנת הון (חובות זיהוי, דיווח וניהול רישומים של נותני שירותי מטבע, תשס"ב-2002).

ניתנה והודעה היום כ"ב כסלו תשע"ג, 06/12/2012 במעמד הנוכחים.
_______________________________
מיכל ברק נבו
, שופטת
גזר דין

הצדדים שלפני הגיעו להסדר טיעון (הוגש וסומן במ/1), במסגרתו הודה הנאשם בביצוע העבירות שיוחסו לו בכתב האישום. לפי כתב האישום בתקופה שבין ינואר 2008 עד מרס 2010, פעל הנאשם בשם חברת "עמית ליאם מסחר ואחזקות בע"מ" [החברה], שהינה חברה פרטית שהוקמה על ידי הנאשם. בעלי המניות בחברה הם הינם אשתו של הנאשם ומר אלון חלפון – אשר החזיקו במניות שווה בשווה.

במהלך התקופה הרלבנטית לכתב האישום, הייתה החברה נותנת שירותי מטבע, כמשמעות מושג זה בחוק איסור הלבנת הון, התש"ס-2000 [החוק]. החברה סיפקה, בניהולו של הנאשם, שירות נכיון המחאות ללקוחותיה, במסגרתם מסרו אותם לקוחות לנאשם המחאות דחויות, וקיבלו תמורתן מזומן או המחאות של החברה לפרעון מיידי, בסכום ההמחאות שמסרו הלקוחות, בניכוי העמלה שסוכמה עם הנאשם בגין אותם שירותים. החברה, בהיותה נותנת שירותי מטבע, הייתה חייבת בחובות דיווח לרשות איסור הלבנת הון, בגין שירותים מסויימים שנתנה ללקוחות, וכן הייתה חייבת בחובות זיהוי של מבקשי השירות ומקבליו, מכח סעיף 7 לחוק, וכן מכח צו איסור הלבנת הון (חובות זיהוי, דיווח וניהול רישומים של נותני שירותי מטבע), התשס"ב-2002.

הנאשם פעל בניגוד לחובותיו בקשר לרישום והזיהוי על פי החוק, בכך שלא אימת את פרטי מבקש השירות ומקבלו באמצעות מסמך זיהוי. בתקופה הרלבנטית לכתב האישום, הציג הנאשם מצג שווא לפיו ניתנו על ידי החברה, שירותי ניכיון המחאות לאדם בשם דוד דדון, תמורת מזומן, בלפחות 466 עיסקאות, אשר פורטו בנספח א' בכתב האישום. השירותים הללו הסתכמו בסך כולל של כ- 17 מיליון ₪. כתב האישום מוסיף ומפרט את נסיבות ביצוע המעשים.

הצדדים שטחו בפני
את השיקולים להסדר הטיעון. הטיעון שלהם היה ברור ומפורט, ומאחר שהטיעון מהווה חלק מהפרוטוקול, איני מוצאת לחזור על כל דברי הטעם הרבים ששמעתי מפיהם.

לאחר ששמעתי את הדברים, נראה לי כי הסדר הטיעון שהוצג הינו ראוי, ואטעים בעיקר את הנקודות הבאות:
א. מדובר בתיק תקדימי, שכן זו הפעם הראשונה שמוגש כתב אישום המתייחס להפרת חובה חקוקה (עבירה לפי סעיף 287 (א) לחוק העונשין) של החובות לפי סעיף 7 (ב) לחוק ולצו על פיו.

ב. הנאשם שלפני נעדר עבר פלילי כלשהו. בעברו היה שחקן כדורגל ומעבר לעבודתו עסק גם בפעילות התנדבותית ובאופן כללי היווה גורם תורם לחברה.

ג. העונש עליו הסכימו הצדדים אמנם אינו כולל מאסר בפועל, אלא רכיב של מאסר על תנאי בלבד, אך בצידו ענישה כספית משמעותית, הכוללת קנס בסך 50,000 ₪ וסכום של 200,000 ₪, שיועבר לקרן החילוט. בצד אלה יש לשים לב כי על החברה הושת גם עיצום כלכלי על ידי משרד האוצר (אגף שוק ההון, ביטוח וחסכון – נותני שירותי מטבע, ע"י הועדה לעיצום כספי), וזאת בסך של 120,000 ₪.

ד. הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה, ובכך חסך זמן ציבורי רב. הוא הביע צער על המעשים ונטל אחריות לביצוע העבירות.

לטעמי, מאחר שמדובר בפעם הראשונה שבה מוגש אישום פלילי בגין העבירות הללו, יש בכך כדי להעביר מסר למנהלי חברות לשירותי מטבע, לפיו – אם יבצעו מעשים אסורים בהתאם לחוק ובהתאם לסעיף 7 – הם עשויים להיות צפויים לאישום פלילי, ועשויים להיות מורשעים בגינו.

לאור כל האמור, החלטתי, כאמור, לכבד את הסדר הטיעון, ואני גוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:

א. מאסר למשך 6 חודשים, אולם הנאשם לא ישא עונש זה, אלא אם תוך 3 שנים מהיום יעבור עבירה לפי סעיף 287 (א) לחוק העונשין ביחד עם סעיף 7 (ב) לחוק איסור הלבנת הון, יחד עם צו איסור הלבנת הון (חובות זיהוי, דיווח וניהול רישומים של נותני שירותי מטבע, תשס"ב-2002).
ב. קנס בסך 50,000 ₪ או 3 חודשי מאסר תמורתו. הקנס ישולם ב- 10 תשלומים חודשיים, שווים ורצופים כשהראשון בהם יחל ביום 1.1.2013 ובכל אחד בחודש בחודשים שלאחר מכן. אי עמידה באחד התשלומים, תגרור העמדת הסך כולו לפרעון מיידי;
ג. סכום בסך 200,000 ₪, אשר ישולם ב- 20 תשלומים, יועבר לקרן החילוט.
זכות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 45 יום מהיום.
ניתנה והודעה היום כ"ב כסלו תשע"ג, 06/12/2012 במעמד הנוכחים.
_______________________________
מיכל ברק נבו
, שופטת
בית משפט השלום בתל אביב - יפו
ת"פ 12-10-26442 מדינת ישראל
נ' לוז 06 דצמבר 2012
1








פ בית משפט שלום 26442-10/12 מדינת ישראל נ' בן ציון לוז (פורסם ב-ֽ 06/12/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים