Google

דוד מיכאלי - מדינת ישראל

פסקי דין על דוד מיכאלי |

40699-09/12 עפג     05/12/2012




עפג 40699-09/12 דוד מיכאלי נ' מדינת ישראל




לך






בית המשפט המחוזי בבאר שבע

עפ"ג 40699-09-12 מיכאלי(עציר) נ' מדינת ישראל



05 דצמבר 2012


בפני
:
כב' הנשיא יוסף אלון
– אב"ד

כב' השופט יורם צלקובניק

כב' השופטת יעל רז לוי

המערער

דוד מיכאלי
(עציר)


נגד

המשיבה
מדינת ישראל

נוכחים:
המערער בעצמו
ב"כ המשיבה עו"ד עינת אפרתי נהון
<#1#>



<#2#>

פסק דין
המערער הורשע על פי הודאתו בבית משפט השלום באשדוד בעבירה של גניבת רכב ונהיגה ללא רישיון וכן בהחזקת 4 כדורי סם אקסטזי לצריכתו העצמית. דינו נגזר ל-20 חודשי מאסר בפועל. כמו כן הפעיל בית משפט השלום שני מאסרים על תנאי, האחד בן 10 חודשים והשני בן 5 חודשים וזאת באופן שבו 10 חודשים מחודשי ההפעלה ירוצו במצטבר ל- 20 חודשי המאסר בפועל ויתרת חמשת החודשים, הופעלה בחופף. עונש המאסר המצטבר בפועל, מסתכם איפוא ב- 30 חודשי מאסר.
כמו כן, נדון המערער למאסרים על תנאי, לפסילה מנהיגה ולפסילה על תנאי.

בפני
נו, ערעורו של המערער, אותו הגיש בעצמו בכתב ידו, על אורך תקופת המאסר המצטברת שנגזרה עליו.
המערער, שמרצה עתה את תקופת מאסרו השישי, טוען בהודעת הערעור והוסיף ופירט בפני
נו היום, כי לראשונה הוא עשה כברת דרך שיקומית במאסרו ועקב כך פנה בבקשות להשתבץ במסגרות טיפוליות במאסר והוא נמצא עכשיו בכלא חרמון במסגרות שכאלו לטיפול בבעיות סמים ובבעיות התנהגות.
יש לו שתי בנות, הנמצאות כעת אצל אמו והוא מעוניין לסייע להן ככל האפשר.

בית משפט השלום בגזר הדין מצא בצדק כי בעניינו של המערער יש להביא בשיקול מרכזי את עברו הפלילי המכביד בעבירות רכוש, עבירות גניבת רכב ובעבירות נוספות. לאור זאת מצא בית משפט השלום, כי יש לאחוז נגדו ברף העליון שבמתחם הענישה לעבירה שבה הורשע עתה – דהיינו, גניבת מכונית ביום 13/4/2012 באשדוד ונהיגה בה משך יומיים.

נראה לנו, כי אכן נוכח עברו הפלילי המכביד של המערער, עונש המאסר בפועל של 20 חודשים שהוטל עליו, הינו עונש ראוי ומתאים בנסיבות העניין והעבירה. עם זאת, התרשמנו היום, כי במהלך מאסרו הנוכחי, יתכן והמערער מפנים תובנה המביאה אותו לבחינה מחודשת של דרכו ושל ניסיון להשתלב במסגרות טיפוליות בכלא.
לאור זאת, מוצאים אנו כי בנסיבות שהתפתחו כאמור, לאחר מתן גזר הדין, יש לתת ביטוי וסיכויי למערער וזאת בדרך של חפיפה גדולה יותר של עונשי המאסר על תנאי שהופעלו כנגדו, הכל מתוך תקווה כי אכן דרך הטיפול שבחר בה בכלא, מעידה על הפנמת הדברים וכן מתוך אמירה של בית המשפט והמערער כי יתכן ויש תוחלת למאמציו, אם יתמיד בהם.

לאור זאת, אנו משנים בגזר הדין קמא, את רכיב הפעלת המאסרים על תנאי וקובעים כי מתוך 15 חודשי המאסר על תנאי שהופעלו כנגד המערער (10 מתיק אחד ו-5 מתיק אחר), 4 חודשים יהיו במצטבר ויתרת 11 החודשים, יהיו בחופף.
להסרת ספק, עונש המאסר המצטבר שירצה המערער, יהיה בן 24 חודשים (דהיינו, 20 חודשי המאסר שהוטלו עליו בגין הרשעתו ו-4 חודשי ההפעלה במצטבר כאמור לעיל), וזאת תחת תקופת המאסר המצטברת של 30 חודשים כפי שנקבעה בגזר הדין קמא.
פרט לאמור לעיל, ישארו כל יתר רכיבי גזר הדין קמא בתוקפם.
<#3#>
ניתן והודע היום כ"א כסלו תשע"ג, 05/12/2012 במעמד הנוכחים.






יוסף
אלון, נשיא
יורם צלקובניק
, שופט
יעל
רז-לוי, שופטת










עפג בית משפט מחוזי 40699-09/12 דוד מיכאלי נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 05/12/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים