Google

עידית בלזר - חיים יוסף טרבולסקי, כלל חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על עידית בלזר | פסקי דין על חיים יוסף טרבולסקי | פסקי דין על כלל חברה לביטוח |

6787-04/12 תק     24/12/2012




תק 6787-04/12 עידית בלזר נ' חיים יוסף טרבולסקי, כלל חברה לביטוח בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בראשון לציון



ת"ק 6787-04-12 בלזר נ' טרבולסקי ואח'







בפני

כב' הרשם בכיר
נועם רף


תובע

עידית בלזר


נגד


נתבעים

1.חיים יוסף טרבולסקי
2.כלל חברה לביטוח בע"מ




פסק דין


1.
עסקינן בתאונת דרכים מיום 20.11.11 בראשון לציון.

2.
על פי הנטען בכתב התביעה, התובעת ביקשה להיכנס לחנייה בצד שמאל של הכביש עם חזית רכבה קדימה, כאשר רכב הנתבעים עמד מספר מטרים קדימה בעצירה. לפתע החל רכב הנתבעים בנסיעה לאחור. התובעת עצרה את רכבה וצפרה על מנת למנוע התאונה, אך ללא הצלחה. רכב הנתבעים נסע לאחור תוך התעלמות מרכב התובעת וכתוצאה מכך פגע ברכב התובעת וגרם לו לנזק.

3.
על פי הנטען בכתב ההגנה רכב הנתבעים עמד כדין עת התובעת נסעה עם רכבה ופגעה ברכבם מאחור.

4.
ביום 23.12.12 התקיים דיון בתיק כשבמהלכו נשמעו התובעת ובעלה, בן זוגה דאז. מטעם הנתבעים העידו מר עמוס אמזלג ומר שלמה טרבולסקי.

5.
לאחר ששמעתי טענות הצדדים, עיינתי בראיותיהם והתרשמתי מעדותם הגעתי למסקנה לפיה דין התביעה להידחות וזאת מהטעמים הבאים:

א.
הלכה היא שהמוציא מחברו עליו הראיה. נטל השכנוע רובץ על בעל הדין אשר טוען טענה המהווה מעילתו, בין אם זו טענה בעלת אופי חיובי ובין אם זו טענה בעלת אופי שלילי. מי שנושא בנטל השכנוע הוא זה שנושא בנטל המשני של הבאת ראיות (ר' ע"א 296/82 ד"ר ישעיה נבנצאל נ' גרס'י נוקליאר (פורסם בנבו)).

ב.
התובעת טוענת מחד שבעת קרות התאונה עמדה עם רכבה בעצירה וצפרה לרכב הנתבעים שנסע לאחור ופגע ברכבה. הנתבעים טוענים מאידך שהתובעת היא זו אשר נכנסה לחנייה עם החזית קדימה ופגעה ברכבם, כאשר זה עמד ללא כל תנועה ואף כשהמנוע כבוי.

ג.
לשני הצדדים אין עדים לעצם קרות התאונה מלבד התובעת עצמה ומר אמזלג מטעם הנתבעים. בעלה של התובעת ומר טרבולסקי הגיעו לזירת האירוע אך לאחר קרות התאונה ועל כן אין באפשרותם להעיד לעניין נסיבותיה, כאשר עדותם בכל הנוגע לנסיבות התאונה הינה בגדר "עדות מפי השמועה".

ד.
הלכה היא שמקום שבו ראיות הצדדים ורמת הוודאות של שתי גרסאות סותרות שמעלים התובע והנתבעים הינן שקולות, יפעל הספק לחובת התובעת (ר' לדוג' ע"א 2781/93 דעקה נ' בית חולים כרמל חיפה (פורסם בנבו)).

ה.
הצדדים לא הציגו כל תמונה של זירת האירוע. בעלה של התובעת העיד שהיו להם תמונות בפלאפון, אך הפלאפון "הלך". בנסיבות אלו יש לראות באי הצגת התמונות, כאשר אלו
יכלו לשפוך אור לעניין מיקום הרכבים בעת קרות התאונה ובאם רכב הנתבעים עמד במקומו בחנייה "אדום לבן" או נסע לאחור, כהימנעות צד מלהביא ראיות. הלכה היא שלהימנעות צד מהצגת ראיות ועדים
קיים משקל ראייתי בלתי מבוטל שכן היא מקימה חזקה שבעובדה הנעוצה בהיגיון ובניסיון החיים שאם ובמידה היו מוצגות התמונות, היו פועלות אלו לחובת התובעת ותומכות בגרסת הנתבעים. לא ניתן כל הסבר מטעם התובעת ובעלה מדוע לא נשמרו התמונות ו/או הודפסו מבעוד מועד בכדי לשמרן.

ו.
חוו"ד השמאי מטעם התובעת והתמונות שצורפו לה מעידות על כך שמוקד הנזק הינו בחלק הקדמי ברכבה נוטה לצדו הימני (פנס ראשי ימני הוחלף), דבר שאינו מתיישב עם גרסת התובעת בשרטוט שהציגה לבקשת ביהמ"ש במהלך הדיון שסומן ת/1, לפיו בעת קרות התאונה רכבה היה מאחורי רכבם של הנתבעים בצורה ישרה. התובעת שינתה את גרסתה בחקירתה הנגדית כאשר נשאלה והשיבה:


"ש. לפי תיאורך לביהמ"ש בציור תיארת מצב בו הרכב שלך ישר והנתבע נסע אחורה ופגע בך בצורה ישרה. מדוע בדו"ח השמאי מטעמך מופיע כי מוקד הפגיעה הוא מוקד ימני?
ת. הרכב היה בכניסה לחנייה. אני שוב מזכירה".

ז.
מטעם הנתבעים העידו 2 עדים לכך שבעת קרות התאונה ישב מר עמוס אמזלג ברכב הנתבעים ללא המפתח. התובעת מאשרת שמר אמזלג ישב לבדו ברכב. עדותם של מר אמזלג ומר טרבלוסקי לכך שלא היה מפתח ברכב הנתבעים בעת קרות התאונה, כך שאין כל אפשרות לכך שרכב הנתבעים היה במצב של נסיעה לאחור, לא הופרכה על ידי התובעת ולא מצאתי כל סתירה בעדויותיהם של מר אמזלג ומר טרבולסקי בעניין זה.

6.
לסיכומו של דבר ומכל הטעמים המפורטים לעיל, הנני דוחה את תביעתה של התובעת ומחייבה בהוצאות הנתבעים בסך של 200 ₪ לכל נתבע. כמו כן, הנני מחייב את התובעת בהוצאות 2 העדים, מר עמוס אמזלג ומר שלמה טרבולסקי בסך של 150 ₪ לכל אחד מהם. הסכומים ישולמו תוך 30 יום מהיום. במידה והסכומים לא ישולמו במועד הנקוב לעיל, יישאו הסכומים הפרשי הצמדה וריבית כדין מיום מתן פסק הדין ועד ליום התשלום המלא בפועל.

7.
הנני מיידע הצדדים בדבר זכותם להגיש בקשת רשות ערעור לביהמ"ש המחוזי בלוד וזאת תוך 15 יום.

פסק הדין יישלח לצדדים בדואר.

ניתן היום,
י"א טבת תשע"ג, 24 דצמבר 2012, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 6787-04/12 עידית בלזר נ' חיים יוסף טרבולסקי, כלל חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 24/12/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים