Google

אבי אמרן - היועץ המשפטי לממשלה, אסף יצחייק

פסקי דין על אבי אמרן | פסקי דין על היועץ המשפטי לממשלה | פסקי דין על אסף יצחייק |

50940-07/12 א     25/12/2012




א 50940-07/12 אבי אמרן נ' היועץ המשפטי לממשלה, אסף יצחייק








בית משפט השלום בכפר סבא



ת"א 50940-07-12 אמרן נ' יצחייק

תיק חיצוני
:



מספר בקשה:
1

בפני

כב' הרשם הבכיר
צוריאל לרנר


מבקש

אבי אמרן


נגד


משיבים

1. היועץ המשפטי לממשלה
2. אסף יצחייק



החלטה

המבקש הגיש נגד המשיב 2 תביעה בסך 1,025,000 ₪, ועותר לפטור אותו
מאגרת התביעה, העומדת על סך של למעלה מ-25,000 ₪ (מחציתה לתשלום מיידי), מחמת טענתו לחסרון כיס. התביעה היא לתשלום דמי תיווך עבור עסקה בה תיווך המבקש ושלא הבשילה לכדי הסכם מחייב, לאור הנסיבות המתוארות בכתב התביעה.

המשיב 1 מתנגד לבקשה, בטענה שלא כל המידע הכלכלי אודות המבקש נחשף, כי במידע שנחשף נתגלעה סתירה (שכן המבקש הוא שכיר, והעיסקה היא תוצאה של פעילות עצמאית; וכי המבקש טען שאין לו רכב, אך תדפיסי כרטיסי האשראי מלמדים על הוצאות רכב), כי המבקש מיוצג ע"י עו"ד פרטי, וכי רמת החיים הנגלית מהמסמכים שצורפו מעידה כי למבקש יכולת כלכלית סבירה, ובנסיבות כאלה אין להתיר לו להישען על הקופה הציבורית.

המשיב 2 לא הגיב כלל.

המבקש השיב לתגובת המשיב 1 וטען, כי כל המידע אכן נחשף, כי היה בעברו עצמאי, אך משכשל עסקו הפך להיות שכיר, וכי נסיונותיו לגייס כסף מקרובים ומכרים כשלו, למעט חבר אחד שהסכים לממן את שכ"ט עורך-דינו. לא מצאתי בתגובת המבקש התייחסות לעניין הרכב.

שני תנאים לפטור מאגרה: הראשון, עילת תביעה הראויה להתברר, והשני, חוסר יכולת כלכלית לשאת בתשלום האגרה. לתנאי הראשון לא נטען דבר, אולם עיון בכתב התביעה מלמד כי לכאורה היא אכן מגלה עילה ראויה.

לעניין יכולתו הכלכלית של המבקש – מחד, מדובר בסכום אגרה גבוה, שאינו ברגיל בהישג ידו של אדם מן היישוב מתוך משאביו-הוא; מאידך, אין הסכום גבוה עד כדי שלא ניתן לגייסו – או לפחות את חלקו – בדרך של הלוואה מבנק או ממכרים, ונכון הוא, כי המבקש מסתמן כאדם מן היישוב, על פי המסמכים שהוצגו. יש גם לזכור כי שאלת הרכב נותרה פתוחה.

בשים לב לאמור, ועל פי סמכותי בתקנה 14(ז) לתקנות בתי המשפט (אגרות), התשס"ז-2007, אני דוחה את הבקשה, אולם מורה כדלקמן: (א) אני דוחה את תשלום המחצית מהמחצית הראשונה של האגרה, וכן את תשלום המחצית השניה של האגרה, בבוא העת, עד 30 יום לאחר מתן פסק-דין בתביעה; (ב) את הסכום שלא נדחה כאמור (המחצית הנוספת מהמחצית הראשונה של האגרה), אני מאפשר למבקש לשלם ב-6 תשלומים חודשיים רצופים, הראשון תוך 30 יום.

המועד להגשת כתב הגנה יימנה ממועד התשלום הראשון של האגרה, אולם אם לא ישולמו יתר התשלומים – רשאי המשיב 2 לעתור למחיקת התביעה.

ניתנה היום, י"ב טבת תשע"ג, 25 דצמבר 2012, בהעדר הצדדים.









א בית משפט שלום 50940-07/12 אבי אמרן נ' היועץ המשפטי לממשלה, אסף יצחייק (פורסם ב-ֽ 25/12/2012)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים