Google

עמוס משה - שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר, מדינת ישראל

פסקי דין על עמוס משה | פסקי דין על שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר | פסקי דין על מדינת ישראל |

6535-01/13 עתא     14/01/2013




עתא 6535-01/13 עמוס משה נ' שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר, מדינת ישראל








בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים



עת"א 6535-01-13 משה(אסיר) נ' משטרת ישראל/שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר
ואח'




בפני

כב' השופט
רון שפירא

העותר
עמוס משה
(אסיר), ת"ז 301054375


נגד

המשיבים
1. שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר
2.מדינת ישראל




פסק דין


בפני
עתירת אסיר המופנית כנגד החלטת שב"ס שלא להוציא את העותר לחופשה. כפי שעולה מתגובת שב"ס, הרי שמדובר באסיר המרצה עונש מאסר לתקופה של 11 חודשים לאחר שהורשע בעבירת התפרצות ובעבירות נלוות. התנהגותו בכלא תקינה, אלא שהמשטרה מתנגדת ליציאתו לחופשה וזאת על בסיס מידעים בעניינו, המצביעים על מסוכנות לשלום הציבור מיציאתו לחופשה.

ב"כ העותר טוען כי מדובר באסיר המרצה מאסר ראשון. לטענת ב"כ העותר, על אף שהתנהגותו של האסיר תקינה, משטרת ישראל מתנכלת לו מזה זמן. לטענתו, העותר נעצר מעת לעת כחשוד בביצוע עבירות, ואולם הוא שוחרר בהעדר כל ראיה. מכאן ניתן ללמוד שמשטרת ישראל החליטה לפגוע בו ולמנוע את יציאתו לחופשה ללא כל בסיס.

מעיון במידעים שהוצגו לבית המשפט, עולה כי במהלך השנה החולפת, ואף קודם לכן, הצטברו אצל משטרת ישראל מידעים בתדירות של כאחת לחודש, המצביעים על מעורבותו של העותר בביצוע עבירות שונות באזור ישוב מגוריו. המידע האחרון שהתקבל בעניינו, מתייחס לתקופה של סוף שנת 2012 והצביע, לכאורה, על מסוכנות מיציאתו לחופשה. על רקע זה התנגדה משטרת ישראל ליציאת העותר לחופשה, ושב"ס אימץ את המלצות המשטרה.

ייאמר מיד, כי כאשר שב"ס מאמץ את חוות דעתה של המשטרה, הרי שהוא פועל בדרך סבירה, זאת מאחר ושב"ס אינו גוף ביקורת הבוחן את הערכת המודיעין של המשטרה, אלא פועל בהתאם להמלצותיה. כך שככל שהדבר נוגע להחלטות שב"ס, כפי שהתקבלו, הרי שהן החלטות סבירות וענייניות, ואין להתערב בהן. אני קובע לעניין זה, כי ההחלטה כפי שהתקבלה, ובמועד בו התקבלה, מבוססת על טעמים ענייניים, ומדובר בהחלטה סבירה ועניינית, ואני מורה על דחיית העתירה בהעדר עילת התערבות, בהתאם לכללי המשפט המנהלי.

עם זאת יצוין, כי מעיון בחומר הסודי שהוצג בפני
בית המשפט, עולה כי המידעים בעניינו של העותר ממוקדים בישוב מגוריו ובסכסוכים עם גורמים מוגדרים. מדובר בריבוי של ידיעות, ומכאן שהתשתית הראייתית לצורך החלטה מנהלית היא תשתית ראייתית מספיקה. עם זאת, וכאשר נשקלת האפשרות להוציא את העותר לחופשה, ישי להביא בחשבון כי מדובר במידעים הממוקדים בסיכונים ספציפיים ובאזור גיאוגרפי ספציפי.

בנסיבות אלו נראה, כי יש מקום שתיעשה הערכת מסוכנות נרחבת בעניינו של העותר, ותיבדק האפשרות להוציאו לחופשה גם בדרך של הרחקה ממקום מגוריו ובתנאי פיקוח כפי שייקבעו, על פי שיקול דעתם של הגורמים המקצועיים.

אשר על כן, בד בבד עם דחיית העתירה, אשר התקבלה משיקולים סבירים על בסיס המידעים הרלוונטיים למועד קבלת החלטה בדבר אי-הוצאת העותר לחופשה, אני מורה כי ככל שלא יצטברו מידעים חדשים, תתקיים הערכה נוספת של מסוכנות העותר, הן בשב"ס והן במשטרה, ותישקל האפשרות להוציאו לחופשה במקום המרוחק לפחות 70 ק"מ ממקום מגורי העותר, בתנאי פיקוח כפי שימצאו הגורמים המוסמכים לאשר.

שב"ס יבחן את עניינו של העותר שוב וייתן את החלטתו בתוך 21 ימים מהיום. ההחלטה תימסר במישרין לעותר וכן לבא כוחו, כדי שיוכלו לשקול את המשך צעדיהם, לפי הצורך.

החומר המודיעיני שהוצג לעיוני, יוחזר לשב"ס באמצעות הפרקליטות, ויועמד לעיונו של בית משפט מוסמך, ככל שהדבר יידרש.

יש לשלוח פסק הדין לב"כ הצדדים וכן לעותר באמצעות מחלקת האסיר בשב"ס
.

ניתן היום,
ג' שבט תשע"ג, 14 ינואר 2013, בהעדר הצדדים.

ר' שפירא, שופט








עתא בית משפט לעניינים מנהליים 6535-01/13 עמוס משה נ' שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר, מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 14/01/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים