Google

מרדכי אסרף , דוד אסרף , יהודית אסרף - מנורה חברה לביטוח בע"מ , עסילי רגאי

פסקי דין על מרדכי אסרף | פסקי דין על דוד אסרף | פסקי דין על יהודית אסרף | פסקי דין על מנורה חברה לביטוח | פסקי דין על עסילי רגאי |

6113/99 עא     18/01/2000




עא 6113/99 מרדכי אסרף , דוד אסרף , יהודית אסרף נ' מנורה חברה לביטוח בע"מ , עסילי רגאי





1. מרדכי אסרף

2. דוד אסרף

3. יהודית אסרף

בעניין:
המערערים
ע' גבעון
ואח'
ע"י ב"כ עוה"ד
נגד
1. מנורה חברה לביטוח בע"מ

2. עסילי רגאי
המשיבים
י' טישלר

ע"י ב"כ עוה"ד
פסק דין
1. לפנינו ערעור על פסק דינו של בית משפט השלום (כב' השופטת ב' כהנא) שבה פסקה למערער 1 (להלן - המערער) פיצויים בגין הנזק הלא ממוני, הוצאות נסיעה, וכן פיצוי בגין אובדן כושר השתכרות.

2. ערעורו של המערער מופנה על מיעוט הפיצוי בגין הסכום הגלובלי שנפסק לו על הפסד כושר השתכרות בעתיד, שלא פסק למערער עבור עזרה וסיעוד של קרובי משפחתו וכן שלא פסק להחזיר למערער את ההוצאות הרפואיות שהוציאו המערערים 2 ו3- עבורו.

3. בפתח הדיון קבל עו"ד טישלר, ב"כ המשיבים, על כך שהוא לא קיבל את עיקרי הטיעון בכתובתו החדשה, למרות שבעבר נשלחו לו כתבי בי-דין בתיק זה לכתובתו החדשה, וביקש לדחות את הערעור מטעם זה. לפנים משורת הדין הסכים בהגינותו לחזור בו מהטענה.

4. לגופו של ענין, לאחר עיון ושמיעת ב"כ הצדדים סבורים אנו כי דין הערעור להידחות. יתכן שב"כ המערערים צודק שהיה מקום לפסוק פיצוי עבור ההוצאות הרפואיות שהוציא, אך נראה לנו שסכום זה מתקזז עם סכום הפיצוי הכולל שנפסק למערער, שהוא גבוה בנסיבות הענין, לאור ההלכה הקובעת כי:
"אין זו מידה טובה להפוך כל פריט נזק נושא לפלוגתא בדרגת ערעור, באשר ידוע הוא, שאין זו דרכה של ערכאת ערעור להתערב בכגון דא... אף במקרים בהם נראה לבית המשפט שלערעור כי בפריט זה או אחר היה קוצב סכום שונה במעט מזה שנפסק, עדיין לא יתערב, כאשר אין לגלות פגם בולט בשיקוליה של הערכאה הראשונה" (ע"א 18/81 קלייר נ' גולדברג, פ"ד לז(4) 656-659).

5. בית המשפט קמא התרשם שאין למערער נכות תפקודית, אלא המדובר בפגיעה אסתטית. לפיכך הסכום שנפסק בסך של 40,000 ש"ח - משקף סיכון שאינו ודאי באשר לפגיעה בכושר השתכרותו של המערער בעתיד. קביעתו העובדתית האמורה של בית המשפט, נראית לנו מבוססת ולא ראינו מקום להתערבות ערכאת הערעור. מטעם זה אין מקום לפסוק לתובע פיצוי עבור החזר הוצאות רפואיות וכן עבור עזרה של בני משפחתו לאחר התאונה.

6. למעלה מן הצורך, נוסיף שאין שום ראיה שעזרת המשיבים 2 ו3- למערער חרגה מעבר למקובל ביחסים שבין הורים לילדיהם או שנגרמו להם נזקים כלכליים עקב כך.

7. הערעור נדחה.
לאור האמור, אנו מחייבים את המערערים לשלם למשיבים הוצאות ושכ"ט עו"ד בסך 5,000 ש"ח בתוספת מע"מ כחוק.
ניתן היום י"א בשבט תש"ס, 18 בינואר 2000 בהעדר הצדדים.
המזכירות תמציא העתק לב"כ הצדדים.
משה רביד
, שופט

עוני חבש
, שופט

יפה הכט
, שופטת
ענת / d00611399j.1
1
עא 006113/99
בית המשפט המחוזי בירושלים

כב' השופטת יפה הכט

כב' השופט עוני חבש

כב' השופט משה רביד

בפני










עא בית משפט מחוזי 6113/99 מרדכי אסרף , דוד אסרף , יהודית אסרף נ' מנורה חברה לביטוח בע"מ , עסילי רגאי (פורסם ב-ֽ 18/01/2000)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים