Google

אחמד ג'בר - מדינת ישראל

פסקי דין על אחמד ג'בר |

8639-01/13 בפמ     07/02/2013




בפמ 8639-01/13 אחמד ג'בר נ' מדינת ישראל








בית משפט השלום לתעבורה בחדרה



בפ"מ 8639-01-13 ג'בר נ' מדינת ישראל

תיק חיצוני
:
10250165676




בפני

כב' השופטת
כרמית פאר גינת


מבקש

אחמד ג'בר


נגד


משיבה

מדינת ישראל



החלטה

1.
בפני
בקשה לביטול פסילה מנהלית, זאת לאחר שהמבקש נפסל למשך 30 ימים על ידי קצין משטרה,
עקב חשד כי ביצע
עבירה של הסעת 4 נוסעים ברכב בהיותו "נהג חדש" , ומבלי שישב לצדו נהג מלווה כהגדרתו בפקודת התעבורה.

2. ב"כ המבקש מציין כי קיימים פגמים מהותיים בחומר הראיות , וכי לא נרשמו תעודות הזהות של היושבים ברכב , ולא ניתן בנסיבות אלו לאתר את הנוסעים , ולוודא מעל לכל ספק כי לא היה ברכב נהג מלווה. כמו כן , טוען ב"כ המבקש כי המבקש כבר אינו נהג חדש , ולפיכך לא
יחזור על העבירה פעם נוספת , וכי לא נשקפת ממנו מסוכנות כלשהי.

3. ב"כ המאשימה מתנגדת לבקשה . לטענתה קיימות ראיות לכאורה מספיקות בשלב זה , וכן עילת מסוכנות .

4. עיינתי בחומר הראיות ובתיק החקירה , ונחה דעתי כי קיימות ראיות לכאורה המבססות את החשד המיוחס למבקש . מפרטי נסיבות הדוח עולה כי הנוסע המבוגר ביותר הינו יליד שנת 1992 , כבן 21 שנים , ומכאן כי הוא אינו עונה על דרישות החוק , לפיו על הנהג המלווה להיות לכל הפחות בן 24 שנים. כמו כן , תגובתו של המבקש בשימוע הינה : " אם הייתי יודע שהעניין הזה בניגוד לחוק , לא הייתי עושה אותו"... תגובה זו יש גם בה כדי לחזק את החשד הקיים לביצוע העבירה על ידי המבקש.

5. טענתו של ב"כ המבקש לעניין רישום פרטים מלאים של הנוסעים ברכב הינה טענה אשר מקומה להתברר במסגרת ההליך העיקרי. לאחר העדתו של השוטר בבית המשפט במסגרת ההליך העיקרי , ניתן יהיה לדעת כיצד הוא זיהה את היושבים ברכב , והאם המדובר בזיהוי ודאי שהינו מעל לכל ספק סביר. אך בשלב זה קיימות ראיות לכאורה מספיקות המבססות את החשד כי המבקש ביצע את העבירה המיוחסת לו.

6. מעבר לכך , ב"כ המבקש לא העלה טענה פוזיטיבית , ולא הצביע על כך כי הנוסע שישב לצדו של המבקש עונה על הקריטריונים הקבועים בחוק לגבי נהג מלווה. לו היה מציג ב"כ המבקש ראיה כלשהי בעניין זה , הרי שניתן היה לייחס משקל משמעותי לעניין טענותיו לחולשה בחומר הראיות.

7. משקבעתי כי קיימות ראיות לכאורה המבססות את החשד לביצוע העבירה , הרי שנותרה שאלה נוספת לבירור והיא : האם יש בהמשך נהיגתו של המבקש כדי לסכן את שלום הציבור ? .

8. מסוכנותו של המבקש נלמדת מעצם החשד לביצוע העבירה נשוא בקשה זו. העובדה כי המבקש נמצא מפר את הוראות החוק עוד בהיותו "נהג חדש", מעידה על זלזול בוטה מצדו בשמירה על הוראות החוק וכלליו. מצופה ממי שהינו "נהג חדש" שיקפיד הקפדה יתרה על חוקי התעבורה.

9. טענתו של ב"כ המבקש לפיה המבקש אינו מסוכן היות והוא כבר אינו "נהג חדש" , ולא ישוב לבצע עבירה זו פעם נוספת- אינה מקובלת עלי.
המבקש לא חשש לעבור על הוראות החוק בתקופת היותו "נהג חדש" , והתנהלותו זו מעוררת סימני שאלה לגבי אופן נהיגתו ושמירתו על הוראות החוק בעתיד.

10. משמצאתי כי קיימות ראיות לכאורה המבססות את החשד המיוחס למבקש , ומשקבעתי כי יש בנהיגתו כדי לסכן את שלומם של ציבור המשתמשים בדרך , לא נראה לי כי נפל פגם בהחלטת הקצין הפוסל , ולא מצאתי מקום להתערב בהחלטתו .

11. אשר על כן , הבקשה נדחית.

12. המזכירות תמציא העתק החלטה זו לצדדים, ותשיב את תיק החקירה לתביעה.






ניתנה היום, כ"ז שבט תשע"ג, 07 פברואר 2013, בהעדר הצדדים.









בפמ בית משפט לתעבורה 8639-01/13 אחמד ג'בר נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 07/02/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים