Google

דורה בכוראשוילי - המוסד לביטוח לאומי

פסקי דין על דורה בכוראשוילי | פסקי דין על המוסד לביטוח לאומי

2174/01 בל     29/08/2004




בל 2174/01 דורה בכוראשוילי נ' המוסד לביטוח לאומי




22



בית הדין לעבודה

בית הדין האזורי לעבודה בנצרת
ב"ל 2174/01




בפני


השופט: חיים ארמון




בענין:
דורה בכוראשוילי



ע"י עו"ד וג'די כעבייה

התובעת


נ ג ד



המוסד לביטוח לאומי



ע"י עו"ד אברהים מסארווה

הנתבע

















ה ח ל ט ה


1. בעקבות ההחלטה בה הודעתי לצדדים על כך שאני שב ומתכוון למנות מומחה רפואי נוסף שני, לאחר שמונה המומחה הרפואי הנוסף הקודם (ד"ר אסא לב-אל), הודיע ב"כ הנתבע הודיע כי הוא מתנגד גם לכוונתי זו. לטענת ב"כ הנתבע, חוות דעתו של ד"ר לב-אל אינה שוללת בכל מקרה את תורת המיקרוטראומה.

2. עיון בחוות דעתו של ד"ר לב-אל מעלה כי - בניגוד לטענת ב"כ הנתבע - היא שוללת לחלוטין את תורת המיקרוטראומה. בחוות דעתו נאמר, בין השאר, כך:
"תאורית המיקרוטראומה אינה תורה מדעית או רפואית אלא המצאה משפטית. אין לה תקפות מדעית ולא ניתן לדון עליה בשל ערפול במושגיה. הנחת היסוד העומדת בבסיס התאוריה היא קיומם של ארועים החוזרים על עצמם בהם נגרמה חבלה לרקמות הגוף. דא עקא שאין דרך להוכיח את קיומם של ארועים אלו ולכן מבחינה מדעית אי אפשר לדון עליהם כאילו הם קיימים.".

על סמך זאת - קבע ד"ר לב-אל שאין אפשרות לקשור בין עבודתה של התובעת לבין מצבה הרפואי בדרך של מיקרוטראומה.


3. כאמור כבר בהחלטה מיום 4/12/03, שבה החלטתי למנות את ד"ר לב-אל כמומחה רפואי נוסף, ברור שהעמדה השוללת את תורת המיקרוטראומה אינה האסכולה הרפואית היחידה הקיימת. מאחר שההלכה הפסוקה מכירה בקיומה של אסכולה רפואית אחרת, הרי שלא יהיה זה סביר להתבסס על עמדתו של מומחה ששולל לחלוטין את האפשרות שייגרם נזק לגוף בדרך של מיקרוטראומה.

4. על כן - כשם שבהחלטתי מיום 4/12/03 החלטתי למנות מומחה נוסף, אני סבור שגם כעת (כשהתברר שגם המומחה הנוסף שמונה סבור שפגימה אינה יכולה לעולם להיגרם בדרך של מיקרוטראומה) - נכון למנות מומחה רפואי נוסף, שאינו שולל את אפשרות הפגיעה בדרך של מיקרוטראומה ויתייחס עניינית לפגימתה של התובעת - האם היא קשורה סיבתית לעבודה בדרך של מיקרוטראומה - או לא.

5. לפיכך, אמנה מומחה רפואי נוסף, בהחלטה נפרדת שתינתן היום.



ניתנה היום, י"ב באלול תשס"ד (29 באוגוסט 2004), בהעדר הצדדים.
חיים ארמון
- שופט
ענבל









בל בית דין אזורי לעבודה 2174/01 דורה בכוראשוילי נ' המוסד לביטוח לאומי (פורסם ב-ֽ 29/08/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים