Google

מינה קידר - חיים הכט

פסקי דין על מינה קידר | פסקי דין על חיים הכט

22787-09/10 א     14/02/2013




א 22787-09/10 מינה קידר נ' חיים הכט








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



14 פברואר 2013


ת"א 22787-09-10

קידר נ' הכט







בפני

כב' השופט


ישי קורן

תובעים
מינה קידר

ע"י עו"ד שמואל לביא


נגד

נתבעים


חיים הכט

ע"י עוה"ד חובב ביטון ונדב כנפו




פסק דין

תביעה לפירוק שיתוף במקרקעין, ותביעה כספית בסך כ-130,000 ₪.
במוקד התביעה דירת מגורים ברח' הירקון 188 בתל אביב (גוש 6966 חלקה 21 תת חלקה 11).

בדיון שהתקיים ביום 1/11/2012 הגיעו הצדדים להסכמה, אשר קיבלה תוקף של

פסק דין
חלקי, בהאי לישנא:

א.
הצדדים מוסרים את ההכרעה בסכסוך לשיקול דעת בית המשפט על דרך הפשרה, על בסיס ההסכמות דלקמן. מוסכם שבכל עניין שנותר במחלוקת, ובכלל זה מחלוקות בנוגע ליישומו של ההסכם ופרשנותו, יכריע ביהמ"ש על דרך הפשרה.

ב.
השיתוף במקרקעין (דירת מגורים ברח' הירקון 188 בתל אביב, גוש 6966, חלקה 21/11) יפורק בדרך של רכישת חלקה של התובעת בדירה ע"י הנתבע.

ג.
תמורת חלקה של התובעת בדירה ישלם הנתבע לתובעת 25% משווי הדירה, בניכוי סכום שיקבע בית המשפט על דרך הפשרה בהתאם להוראות הסכם זה.

ד.
קביעת שווי הדירה ייעשה ע"י בית המשפט על דרך הפשרה בהסתמך על חוות דעת שמאי שיוגשו לבית המשפט עפ"י אחת מן החלופות הבאות:
1)
כל צד יגיש חוות דעת שמאי מטעמו ובית המשפט ימנה שמאי נוסף מטעמו;
2)
בית המשפט ימנה 2 שמאים מטעמו, אשר יגישו חוות דעת בלתי תלויות זו בזו.
הצדדים מוסרים להכרעת בית המשפט את החלופה שבעזרתה יקבע בית המשפט את שווי הדירה. מכל מקום, כל השמאים יתבקשו לשום את שווי הדירה בערכה כיום, כשהיא פנויה ונקיה מזכויות צד שלישי כלשהו, ובמכירה של מוכר מרצון לקונה מרצון.

ה.
הסכום שינוכה מחלקה של התובעת בדירה, כאמור בס"ק ג' לעיל, יהיה בטווח שבין 0 ל- 75,000 ₪, בצרוף הפרשי הצמדה מיום 1.1.2007 עד ליום פסק הדין. בבואו לפסוק את הסכום האמור יתחשב ביהמ"ש בטענות הצדדים, לאמור, טענות הנתבע בעניין עלויות השיפוצים שערך בדירה, מחד גיסא, וטענות התובעת בעניין דמי השימוש הראויים המגיעים לה בגין חלקה בדירה, מאידך גיסא, כשהנתבע, מצידו, טוען שעפ"י הוראות הצוואות התובעת אינה זכאית ליהנות מפירות הדירה כלל.

את הסכום הסופי לתשלום יפסוק בית המשפט לאחר סיכומים קצרים בכתב מטעם הצדדים.

ו.
תוך 60 יום מקבלת פסק הדין ישלם הנתבע לתובעת את הסכום שיקבע בית המשפט. הסכום ישולם לידי ב"כ התובעת, אשר רשאי להעביר לידיה את התמורה לאחר שיוכח להנחת דעתו שהתובעת הבטיחה את המצאת האישורים הדרושים לצורך רישום העסקה בלשכת רישום המקרקעין.

ז.
כל צד יישא בתשלומים החלים עליו עפ"י דין לצורך השלמת העסקה ורישומה בלשכת רישום המקרקעין. עפ"י הידוע לצדדים היום, ככל שיחול מס שבח הוא ישולם ע"י התובעת;
מס רכישה ישולם ע"י הנתבע. ככל שיוטל היטל השבחה בגין העסקה, ישולם היטל ההשבחה ע"י הצדדים עפ"י חלקם היחסי בדירה עובר לביצוע העסקה. התשלומים החלים על מחזיק בדירה (ארנונה וכדו') ישולמו ע"י הנתבע (מבלי לגרוע מטענותיו בעניין זה בהתאם לס"ק ה' לעיל).

ההוצאות הכרוכות בשמאות האמורה לעיל, ככל שנוגע לשמאי/שמאים שימונה/ימונו ע"י בית המשפט, וכן הוצאות רישום העסקה בלשכת רישום המקרקעין, יחולו על שני הצדדים בחלקים שווים.

ח.
התובעת מייפה את כוחו של הנתבע לעשות את כל הנדרש לצורך מחיקת המשכנתא הרשומה לטובת גדליהו שטוצינר, ותחתום על כל מסמך שיידרש לשם כך. הנתבע יישא בעלויות הכרוכות בהסרת המשכנתא.
ט.
עם ביצוע האמור לעיל יסולקו כל טענות הצדדים זה כלפי זה בכל הנוגע לדירה נושא התביעה ובכל הנוגע לצוואות שמכוחן נרשמו זכויות הצדדים בדירה.

י.
בכפוף לאמור לעיל, יישא כל צד בהוצאותיו.

בהמשך להסכמת הצדדים קבעתי כי לצורך קביעת שווי הדירה ימונו שני שמאים מטעם בית המשפט, ומיניתי את השמאים זוהר עירון ורחל קראוזה, לצורך מתן חוות דעת באשר לשווי הדירה.

השמאי זוהר עירון העריך את שווי הדירה בסכום של 2,150,000 ₪.
השמאית רחל קראוזה העריכה את שווי הדירה בסכום של 2,175,000 ₪.

הצדדים הגישו את סיכומיהם בעניין הסכום שיש להפחית מחלקה של הנתבעת בדירה בטווח שבין 0 ל-75,000 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה מיום 1/1/2007 (סכום העומד כיום על כ-89,000 ₪).

על יסוד הסכמת הצדדים, ניתן בזה

פסק דין
סופי על דרך הפשרה.

לאחר שעיינתי בחוות הדעת ובטענות הצדדים החלטתי להעמיד את הסכום שישלם הנתבע לתובעת עבור חלקה בדירה על סך של 540,000 ₪. סכום זה ישלם הנתבע לתובעת במועד ובאופן שנקבעו במסגרת הסכמת הצדדים דלעיל, אשר קיבלה תוקף של

פסק דין
חלקי.

ניתן היום
,


ד' אדר תשע"ג
,
14 פברואר 2013
, בהעדר הצדדים.









א בית משפט שלום 22787-09/10 מינה קידר נ' חיים הכט (פורסם ב-ֽ 14/02/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים