Google

בנימין חי שלום - גדעון כץ, הפינקס חב' לביטוח בע"מ

פסקי דין על בנימין חי שלום | פסקי דין על גדעון כץ | פסקי דין על הפינקס חב' לביטוח |

20238-05/12 תאמ     14/02/2013




תאמ 20238-05/12 בנימין חי שלום נ' גדעון כץ, הפינקס חב' לביטוח בע"מ








בית משפט השלום בקריות



תא"מ 20238-05-12 שלום נ' כץ ואח'







בפני

כב' השופט
דאוד מאזן


תובעים

בנימין חי שלום


נגד


נתבעים

1.גדעון כץ
2.הפינקס חב' לביטוח בע"מ





פסק דין


בפני
י תביעה כספית בגין נזקי רכוש שנגרמו בעקבות תאונת דרכים ביום 6.9.11.

העובדות בקצרה;

התובע הינו הבעלים של רכב מסוג יונדאי מ.ר. 35-468-51, אשר היה נהוג ביום התאונה בידי בת זוגו של התובע, הגב' איריס שלום.

נתבע מס' 1, אשר בין לבין הלך לעולמו, היה בזמנים הרלוונטיים הבעלים של רכב
מ.ר. 28-419-64, ואשר היה מבוטח אצל נתבעת מס' 2 בביטוח צד ג'.

על פי הנטען בכתב התביעה, ביום 6.9.11 עת נסע רכב היונדאי ברחוב יפה נוף שבחיפה לכיוון שדרות הנשיא, ופנתה ימינה לרחוב שער הלבנון, לפתע רכב הנתבעים הגיע מהכיוון הנגדי של רחוב יפה נוף ופנה שמאלה לרחוב שער הלבנון, תוך כדי הפנייה סטה מנתיב נסיעתו ופגע ברכב היונדאי בצידו השמאלי קדמי.

על פי הנטען בכתב התביעה, דווקא רכב התובע היא שפגעה ברכב הנתבעים כאשר נדחפה לכביש צר בו נסע הנתבע ותוך כדי כך היא פגעה ברכבו.

בפני
י העיד התובע ובת זוגו, למרבה הצער גרסת הנתבע 1 לא נשמעה, אם כי בהסכמת הצדדים הוגשה ההודעה שנשלחה לחברת הביטוח מטעמו, וזאת בשל אירוע מצער של פטירת הנתבע.

על פי הודעתו לחברת הביטוח אישר כי הוא נסע מרחוב יפה נוף למרכז הכרמל, ציין כי הוא היה הראשון שנכנס לתוך הרחוב, הוא הספיק לנסוע כ-12 מטרים, אותת וסטה מעט ימינה כדי לפנות לרחוב דרך הים. המשיך וציין כי רכב צד ג' נדחף בין רכב המבוטח לבין רכבים חונים ועל מנת לברוח מהמכונית מצד ימין פגע ברכב הנתבעים.

לאחר ששמעתי את טיעוני הצדדים, והתרשמתי מעדי התביעה בצורה בלתי אמצעית ועיינתי בהודעות הנתבע והתשריט שהוכן על ידו, אני סבור כי דין התביעה להתקבל.

ראשית,

עדי התביעה העידו בפני
י, נחקרו וגרסתם לא נסתרה. לעומת זאת, גרסת ההגנה לא עמדה בחקירה נגדית ועל כן אני סבור כי משקלה פחות ממשקל העדות שנשמעה בפני
י ואומתה עם חקירה נגדית ולא נסתרה.

שנית,
כעולה מהתשריט שהוגש לעיוני ואשר שורטט בידי הנתבע 1 ובשים לב להודעה מטעמו, כפי שפורטה ב-נ/3, מודה הנתבע כי הוא סטה מעט ימינה ברחוב שמיועד לשני נתיבים, כעולה מהתמונות שהוגשו לעיון ביהמ"ש. עצם ההודאה שלו כי הוא סטה מעט ימינה, ברור כי סטייה זו הובילה לצמצום המרווח של נתיב נסיעת רכב התובע. סטייה זו היא שגרמה לתאונה.

זאת ועוד, כעולה מהתרשים ששורטט בידי הנתבע 1 רואים את מסלול נסיעת רכבו של הנתבע 1 אשר נתקל ברכב אוטובוס שחסם את דרך נסיעתו, כתוצאה מכך ביקש לסטות ימינה ואף סימן בחץ את מסלול הסטייה ו/או אז הייתה פגיעה ברכב של התובעת.

על כן, לאור העדות של התובעת שהייתה מהימנה עליי ולא נסתרה, וההודעה החלקית של הנתבע אני סבור כי האחריות לתאונה נופלת לפתחם של הנתבעים.

אשם תורם;

בנסיבות העניין אני סבור כי יש לייחס לתובעים אשם תורם בשיעור 20%.

התוצאה;

אני מקבל את התביעה ומחייב את הנתבעים ביחד ולחוד לשלם לתובע סך של 4,774 ₪ בצירוף הפרשי ריבית והצמדה כחוק החל מיום 10.5.12 ועד התשלום המלא בפועל.

כמו כן, אני מחייב את הנתבעים להשיב לתובע החזר אגרה בסך 365 ₪ בצירוף הפרשי ריבית והצמדה החל מיום 10.5.12 ועד התשלום המלא בפועל וכן שכ"ט עו"ד בסך 1,053 ₪ כולל מע"מ.
כל הסכומים ישולמו בתוך 30 יום מהיום.

ניתן פטור מתשלום המחצית השנייה של האגרה.




ניתן היום,
ד' אדר תשע"ג, 14 פברואר 2013, בהעדר הצדדים.














תאמ בית משפט שלום 20238-05/12 בנימין חי שלום נ' גדעון כץ, הפינקס חב' לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 14/02/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים