Google

מדינת ישראל - אברהם אביקזר

פסקי דין על אברהם אביקזר

34755-03/12 פ     21/02/2013




פ 34755-03/12 מדינת ישראל נ' אברהם אביקזר




12-03-34779
בפני
כב' השופט ג'ורג אמוראי
המאשימה מדינת ישראל

עו"ד רונן שימן
נגד
הנאשם אברהם אביקזר
- בעצמו
עו"ד אריאתה

גזר דין
הנאשם הורשע על פי הודייתו העצמית בעובדות כתב האישום בביצוע עבירות התפרצות לבניין שאינו דירת מגורים {בית ספר}, גניבה והיזק לרכוש.

הכרעת הדין מיום 1/04/12 .

עפ"י עובדות כתב האישום הנאשם שימש כאב בית, בבית ספר "בן עטר" בדימונה, במשך 13 שנה. בתאריך 18/03/12 בסמוך לשעה 17:00, התפרץ הנאשם לבית הספר ולכיתות באמצעות מפתחות שהיו ברשותו מתוקף תפקידו, וגנב מחשב נייד ומזומן בסך של 1,741 ₪. בהמשך גרם הנאשם לנזק למנעול הכיתה, והשליך את מנעול שער בית הספר לעבר פח שבסמוך וזאת על מנת להציג מצג שווא לפיו התרחשה התפרצות לבית הספר.

לחובת הנאשם רישום פלילי ישן משנת 1998.

בטרם שמיעת הטיעונים לעונש נשלח הנאשם לקבלת תסקיר שירות המבחן.

שירות המבחן המליץ על ענישה שיקומית בדמות צו רשות בהיקף של 140 שעות, צו מבחן ומאסר על תנאי. בתסקיר פירוט נרחב אודות נסיבותיו האישיות, מצבו הרפואי, יחסו לעבירות, הרקע לביצוען והשלכות ההליך על הרתעתו.

הנאשם נשלח לממונה על עבודות השירות ונמצא מתאים לריצוי עונש מאסר בדרך של עבודות שירות. מועד אפשרי לתחילת ריצוי העונש- 13/02/13, חלף.

במסגרת הטיעונים לעונש הפנה ב"כ המאשימה לחומרת העבירות, נסיבות ביצוען, השלכותיהן, הרכוש שנגנב ועברו הפלילי של הנאשם. נטען כי מתחם הענישה ההולם הינו בין מאסר שיכול וירוצה בעבודות שירות לבין 24 חודשי מאסר. מנגד, ב"כ הנאשם עתר לאמץ את המלצת שירות המבחן, תוך שהוא מפנה לאמור בתסקיר, לנסיבותיו האישיות, השלכות ההליך על דימוי העצמי ותפקודו, מצבו הבריאותי ועברו הפלילי הישן. ביחס לעבירת ההתפרצות נטען, כי אין המדובר בהתפרצות לדירת מגורים הכרוך בה סיכון.

דיון:
האירוע בו הורשע הנאשם חמור ומצייר תמונה עגומה. הנאשם אשר שימש כאב הבית של בית הספר במשך כ- 13 שנים, הפר בצורה הבוטה את חובת הנאמנות כלפי מעסיקו, ותוך ניצול אמצעים שהועמדו לרשותו ביצע את ההתפרצות בשעות אחר הצהריים וגניבה של רכוש.

העבירות בוצעו תוך תכנון, שימוש במפתחות שהיו ברשותו מתוקף תפקידו, כשבסיום ביצוען ניסה הנאשם לטשטש עקבותיו ולהציג מצג שווא לפיו בית הספר נפרץ.

הרכוש שנגנב- מחשב נייד ומזומנים בסך של 1741 ₪ - הוחזר.

התסקיר שהוגש בעניינו חיובי במהותו וממליץ על ענישה שיקומית חינוכית, כשלהערכת שירות המבחן העבירות בוצעו על רקע מצוקה כלכלית ודפוסי התנהלות שוליים.

עברו הפלילי של הנאשם ישן ושירות המבחן התרשם כי הנאשם ערך שינוי בהתנהלות באורחות חייו וכי במשך שנים רבות תיפקד באופן תקין ללא מעורבות בפלילים.

בית המשפט התרשם כי הנאשם הפנים את חומרת מעשיו וכי כיום מכיר בהשלכות ובמחירים ששילם, וכי יש בהליכים ובקשר עם שירות המבחן בכדי לצמצם את הסיכון להישנות מעורבות פלילית.

על רקע המכלול, ובייחוד אופיין של העבירות וביצוען על ידי מי שמעל באמון שניתן בו, הנני סבור כי יש ליתן משקל בכורה לאינטרס הציבור שבגמול ובהרתעה. לנסיבותיו האישיות שלקולא כמפורט בתסקיר יינתן המשקל ביחס למשך תקופת המאסר ואופן ריצויו.

הנני סבור כי ענישה בדרך של עבודות שירות, הולמת ומידתית בנסיבות, ומאזנת כראוי בין שיקולי הענישה השונים.

אשר על כן, לאחר שעיינתי בטיעוני הצדדים ושקלתי את נסיבות העושה והמעשה, לקולא ולחומרא, שיקולי הענישה, תסקיר שירות המבחן והפסיקה שהוגשה לעיוני, דן הנאשם כדלקמן:

א. 4 חודשים מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות עפ"י חוות דעת הממונה בעמותת "יחדיו" בדימונה. הנאשם יתייצב לתחילת ריצוי העונש ביום 3/04/13 בשעה 8:00 במפקדת מחוז דרום, ליד כלא באר שבע.

ב. 12 חודשים מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, מהיום, שהנאשם לא יעבור כל עבירת רכוש מסוג פשע.

ג. 6 חודשים מאסר על תנאי, למשך שלוש שנים מהיום, שהנאשם לא יעבור כל עבירת רכוש מסוג עוון.

בשל מצבו הכלכלי ונסיבות נוספות כמפורט בתסקיר בית המשפט נמנע מהטלת רכיב של קנס.

עותק יועבר לממונה על עבודות השירות.

זכות ערעור כחוק.

ניתנה והודעה היום י"א אדר תשע"ג, 21/02/2013 במעמד הנוכחים.
_______________________
ג'ורג אמוראי
, שופט
בית משפט השלום בבאר שבע

ת"פ 12-03-34755 מדינת ישראל
נ' אביקזר 21 פברואר 2013
8








פ בית משפט שלום 34755-03/12 מדינת ישראל נ' אברהם אביקזר (פורסם ב-ֽ 21/02/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים