Google

מאיר אריאל דהאן - הראל חברה לביטוח בע"מ, עייסא הייבא

פסקי דין על מאיר אריאל דהאן | פסקי דין על הראל חברה לביטוח | פסקי דין על עייסא הייבא |

3258-11/12 תק     26/02/2013




תק 3258-11/12 מאיר אריאל דהאן נ' הראל חברה לביטוח בע"מ, עייסא הייבא








בית משפט לתביעות קטנות בצפת



ת"ק 3258-11-12 דהאן נ' לביטוח בע"מ ואח'







בפני

כב' השופטת
רבקה איזנברג


תובע

מאיר אריאל דהאן


נגד


נתבעות

1.הראל חברה לביטוח בע"מ
2.עייסא הייבא




פסק דין


1.
פסק-דין זה ניתן על דרך הפשרה, לפי סעיף 79א' לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], תשמ"ד – 1984 וזאת מכוח הסכמת הצדדים כמפורט בפרוטוקול.

2.
המדובר בתביעה בגין נזקי רכוש שנגרמו לתובע, כתוצאה מתאונה בין רכבו לרכב הנתבעת 2 שהיה מבוטח בזמנים הרלוונטיים ע"י נתבעת 1. לטענת התובע, בעת שנסע במסלול נסיעתו נפגע רכבו מרכב הנתבעת אשר ביקש לפנות שמאלה, אך סטה בחזרה ימינה לאור רכב שבא מולו.

לטענת נהג הנתבעות התאונה ארעה עת רכב התובע הוא שפנה שמאלה למסלול נסיעתו של רכב הנתבעת אשר ביקש לפנות שמאלה.

3.

כבר בראשית הדברים אדגיש, כי בעובדה שהצדדים הסכימו והסמיכו את בית המשפט להכריע על דרך הפשרה, יש להצביע על כל אחד מן הצדדים כמי שמבקש לסיים את הסכסוך בדרך של פשרה ולא בהכרעה שיפוטית חדה ונוקבת, אשר יהיו בה קביעות וממצאים חד משמעיים ביחס למי מהצדדים.

בעניין זה כבר נקבע בפסיקה: "הסכמה זו מקפלת בתוכה את נכונותו של כל צד שלא לעמוד בתוקף על כל טענותיו בבחינת "יקוב הדין את ההר" ואת נכונותו של כל צד להטות אוזן קשבת לטענות חברו. המשפט מכיר בחשיבות ערך האמת, אך גם ביחסיותו של ערך זה. המשפט מתרחק מערכים מוחלטים ומחפש פשרה- המשקפת את מלוא המורכבות של הקיום האנושי- בין ערכים מתנגדים. דווקא החיפוש אחר ערכים ובהם החיפוש אחר האמת מביא את המשפט לצורך הדורש לאזן בין ערכים מתנגשים (ראה אהרון ברק- על משפט שיפוט ואמת, משפטים כ"ז (תשנ"ו) 11).


כפי שהובהר והוסכם על ידי הצדדים, פס"ד זה אשר ניתן על דרך הפשרה אינו מנומק. בעניין זה אזכיר את ההלכה כי מוטב שפס"ד על דרך הפשרה לא ינומק בשל מורכבות השיקולים העומדים בבסיסו ואשר אינם ניתנים למדידה ומשקל (ראה רע"א 3876/01 פלסט בע"מ נ. שיטרית, שם סקר בית המשפט את הבסיס להלכה זו).



2.
על יסוד המסמכים שבתיק, לאחר שמיעת הצדדים והתרשמות ממהימנותם, אני מחייבת בזה את הנתבעות ביחד ולחוד לשלם לתובע סך של 3,327 ₪ (90% מסכום הנזק הנתבע), בתוספת הפרשי הצמדה וריבית כחוק, החל מהיום ועד לתשלום המלא בפועל.

כמו כן, אני מחייבת את הנתבעות ביחד ולחוד לשלם לתובע הוצאות משפט בסכום
של 350 ₪.




ניתן היום,
ט"ז אדר תשע"ג, 26 פברואר 2013, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 3258-11/12 מאיר אריאל דהאן נ' הראל חברה לביטוח בע"מ, עייסא הייבא (פורסם ב-ֽ 26/02/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים