Google

אהובה אלפרין, דרור ראובן אלפרין, אלעד אלפרין ואח' - מנהל מקרקעי ישראל מחוז מרכז מדינת ישראל

פסקי דין על אהובה אלפרין | פסקי דין על דרור ראובן אלפרין | פסקי דין על אלעד אלפרין ואח' |

9722-03/10 א     05/03/2013




א 9722-03/10 אהובה אלפרין, דרור ראובן אלפרין, אלעד אלפרין ואח' נ' מנהל מקרקעי ישראל מחוז מרכז מדינת ישראל








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



ת"א 9722-03-10 אלפרין ואח'
נ' מדינת ישראל
ואח'

תיק חיצוני
:




בפני

כב' השופטת
אושרי פרוסט-פרנקל


תובעים/נתבעים שכנגד

1
.
אהובה אלפרין

2
.
דרור ראובן אלפרין

3
.
אלעד אלפרין

4
.
קמי אלפרין

5
.
עומר אלפרין

6
.
נועה אלפרין

7
.
יה-לי אלפרין

8
.
הלל אלפרין


נגד


נתבע/תובע שכנגד

מנהל מקרקעי ישראל מחוז מרכז – מדינת ישראל



החלטה

הנתבע והתובע שכנגד (להלן: "המבקש") מבקש ליתן צו גילוי ועיון במסמכים ספציפיים, לאור טענתו, ולפיה, המשיבים לא פעלו בהתאם להחלטות בית המשפט ולא גילו מסמכים רלוונטיים שבשליטתם, במועדים שנקבעו על ידי בית המשפט ועל אף פניית המבקש אל המשיבים מיום 10.1.13.

המבקש מציין, כי גם הוא לא גילה מסמכיו במועד שנקבע, כיוון שלא הייתה פנייה אליו בנדון.
לטענת המבקש, המשיבים דחו את פנייתו לעיון, בטענה שהמבקש לא עמד בתנאי תק' 120א' לתקסד"א וכלל לא חלקו על טענת המבקש, כי מדובר במסמכים רלוונטיים.
המבקש מוסיף וטוען, שהתיק מצוי בשלביו הראשונים וטרם הוגשו תצהירי עדות ראשית.

המסמכים המבוקשים הינם:
דו"ח הכנסות והוצאות ו/או דו"ח למס הכנסה, מע"מ, דו"ח ניכוי מס הכנסה, בפראי תקבולים ותשלומים, שוברי קבלה, כרטסת הנהלת חשבונות, העתקי מסמכים ששימשו את חוות דעת המומחה מטעם המשיבים, וכל אלה, לגבי הכנסות מהפעילות העסקית שהייתה לתובעים בשנים 2000 – 2008 בגין השימוש במקרקעין, כולל חוות הסוסים, גן אירועים פאב וכו'
כן מבוקש להורות למשיבים, להעביר לו היתרי בניה, ככל שיש כאלה, למבנים שנבנו במקרקעין וכל מסמך רלוונטי אחר המצוי בידיהם.

המשיבים, המבקשים לדחות את הבקשה טוענים, שמדובר בבקשת סרק שאינה נתמכת בתצהיר וכי המבקש אף לא עמד במועדים שנקבעו בהחלטות בית המשפט להגשת בקשות מקדמיות.
עוד טוענים המשיבים, כי עברו 4 חודשים מאז ישיבת קדם המשפט ועד להגשת הבקשה דנן, ונקבע מפורשות שבקשות מקדמיות יוגשו עד ליום 20.12.12. משכך, כך המשיבים, יש לראות במבקש, כמי שזנח את זכותו לדרוש גילוי מסמכים.

עוד טוענים המשיבים, כי מדובר במסמכים שאינם רלוונטיים, שכן תביעתם אינה מבוססת על פרוט עלות כל הוצאה והוצאה, אלא נסמכת על חוו"ד

מומחה שהעריך את שווי ההשקעות ונזקיהם. לטענתם, בכתב ההגנה לא נטען דבר כנגד חוות דעת זו וכיוון שהעסקים נוהלו על ידי אביהם המנוח של המשיבים, והם כלל לא היו מעורבים בעסקיו ולכן גם לא מחזיקים במסמכים.

המבקש בתשובתו טוען, כי מתגובת המשיבים עולה שהם כלל לא מחזיקים במסמכים, וככל שכך הדבר, על המשיבים להצהיר שהמסמכים אינם בידיהם. עוד עולה מתגובת המשיבים, טוען המבקש, כי המומחה מטעמם, כלל לא התבסס על המסמכים, כיוון שאין מסמכים ברשות המשיבים, ולכן המומחה התבסס על המצב בשטח נכון ליום שביקר במקרקעין. לכן, טוען המבקש, שהמומחה יצהיר על מה התבסס בחוות דעתו.


דיון ההוכחות קבוע לחוש יוני 2013, וכדי להשלים תצהירי עדות ראשית, גם אם הבקשות הוגשו באחור, יש לבצע הליך גילוי ועיון במסמכים שלם והדדי.
ככל שהמשיבים מבקשים לעיין במסמכים, יגישו לאלתר בקשה למבקש, אשר יענה לבקשה בתוך 10 ימים מיום שתוגש.
על המשיבים, בתוך 10 ימים מהיום, לאפשר למבקש עיון בכל המסמכים המצויים בידיהם והמפורטים בבקשת המבקש, וככל שאין בידם מסמכים להצהיר על כך בתצהיר ערוך כדין.
על המשיבים להמציא בתוך 10 ימים מהיום, תצהיר מטעם המומחה מטעמם, המפרט על אלו מסמכים התבסס בחוות דעתו, ואם לא היו בידיו מסמכים, יצהיר גם על כך.



ניתנה היום, כ"ג אדר תשע"ג, 05 מרץ 2013, בהעדר הצדדים.









א בית משפט שלום 9722-03/10 אהובה אלפרין, דרור ראובן אלפרין, אלעד אלפרין ואח' נ' מנהל מקרקעי ישראל מחוז מרכז מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 05/03/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים