Google

נעימה סלאמה (עוביד),אליאס סעיד עוביד,מופיד סעיד עוביד,עלא סעיד עוביד,נאדר סעיד עוביד,סעדה סעיד עוביד - עזבון המנוח בשארה פראג' ,סאמי בשארה פראג'

פסקי דין על נעימה סלאמה (עוביד) | פסקי דין על אליאס סעיד עוביד | פסקי דין על מופיד סעיד עוביד | פסקי דין על עלא סעיד עוביד | פסקי דין על נאדר סעיד עוביד | פסקי דין על סעדה סעיד עוביד | פסקי דין על עזבון המנוח בשארה פראג' | פסקי דין על סאמי בשארה פראג' |

1219/01 א     05/09/2004




א 1219/01 נעימה סלאמה (עוביד),אליאס סעיד עוביד,מופיד סעיד עוביד,עלא סעיד עוביד,נאדר סעיד עוביד,סעדה סעיד עוביד נ' עזבון המנוח בשארה פראג' ,סאמי בשארה פראג'




1


בתי המשפט
בבית המשפט המחוזי בנצרת
א 001219/01


בפני
:
כב' השופט זיאד הווארי

תאריך:
05/09/2004



בעניין:
עזבון המנוח סעיד עוביד ע"י יורשיו:
1. נעימה סלאמה (עוביד)

2. אליאס סעיד עוביד

3. מופיד סעיד עוביד

4. עלא סעיד עוביד

5. נאדר סעיד עוביד

6. סעדה סעיד עוביד

כל היורשים ע"י היורש ה- 7:
7. גמיל יוסף סעיד "עביד" ת.ז 7-5014913
8. מוסא סעיד עוביד ת.ז 3-05815703
9. איבית סעיד עוביד ת.ז 5158919
10. ראסם והיב עוביד ת.ז 59375972




התובעים

- נ ג ד -



1. עזבון המנוח בשארה פראג'
ת.ז. 2066342
ע"י יורשיו:
א. נדא פראג'
ב. סמיר בשארה פראג'
ג. פיליפ בשארה פראג'
ד. ג'רייס בשארה פראג'
ה. כמיל בשארה פראג'
ו. כרמילה בשארה פראג'
ז. גולית בשארה פראג'
ח. ויולית (סלטיה) בשארה פראג'
2. סאמי בשארה פראג'





הנתבעים
פסק דין


1. התובעים הגישו לבית משפט זה תביעה למתן

פסק דין
הצהרתי, בה עתרו להצהיר כי פסק הדין שנתן בית משפט זה בתאריך 09/11/02 בתיק המרצת פתיחה 217/92, תיק 174/92, בטל או לחילופין להכריז על בטלותו.
2. בין הצדדים לתיק זה, נטוש סכסוך ישן אשר גרם למעורבות הצדדים או חלק מהם באירועים שונים של אלימות, כאשר האירוע המרכזי התרחש בתאריך 19/08/85.

3. הצדדים חלוקים ביניהם הן בשאלת החבות והן בשאלת גובה הנזק.
לעניין האירוע המרכזי, טענו התובעים מצד אחד כי משפחת בשארה פראג' פלשו לביתו של המנוח סעיד עוביד, השתערו על בני המשפחה כשהם חמושים בנשק שכלל רובה ציד, צינורות ברזל וגרזן, וגרמו להם נזקים גופניים ונפשיים שונים שפורטו בתיעוד הרפואי שצורף לסיכומיהם. מנגד, טענו הנתבעים כי על רקע תקיפתו של סאמי פראג' ע"י מוסא סעיד עוביד ביום 04/08/85, פרצה ביום 19/08/04 קטטה המונית ברחוב הראשי של כפר טורעאן בין מספר אנשים ממשפחת עוביד לבין מספר אנשים ממשפחת פראג'.

4. בגין האירוע המרכזי הוגש לבית משפט השלום בנצרת כתב אישום בתיק פלילי 2129/87 וזאת נגד 18 אנשים משתי המשפחות היריבות. בכתב האישום יוחסה לכל הנאשמים עבירה אחת ויחידה והינה תגרה במקום ציבורי. על פי הנטען בכתב האישום מספר הנפגעים באירוע זה מכל משפחה זהה למשפחה האחרת.
הנתבעים בסיכומיהם טענו, כי כל הנאשמים בתיק הפלילי הודו בעבירה המיוחסת אליהם, הורשעו ונגזר דינם, אולם הם לא צירפו לסיכומיהם כל מסמך המתעד את ההודאה וגזר הדין.
מנגד, הודו התובעים בסיכומיהם כי אכן בגין האירוע הנ"ל הוגש נגד הנתבעים כתב אישום שמייחס להם עבירה של תגרה במקום ציבורי, וכי במסגרת עסקת טיעון הודו ונגזר דינם, אולם הם הוסיפו כי האמת הינה שהנתבעים פלשו לדירת המנוח סעיד עוביד ותקפו את משפחת עוביד. לטענתם המדובר בתקיפה חמורה ומתוכננת, התובעים לא הזכירו כלל וכלל את העובדה כי גם נגד חלק מהתובעים עם אחרים ממשפחת התובעים הוגש כתב אישום שמייחס להם ביצוע עבירה של תגרה במקום ציבורי עם משפחת הנתבעים. התובעים גם לא ציינו מה עלה בגורל כתב אישום זה נגד משפחת התובעים, אלא הסתפקו בצירוף פרוטוקול הדיון בפני
בית משפט השלום בנצרת מיום 26/11/90, על פיו הגיע ב"כ הנאשמים ממשפחת הנתבעים לעסקת טיעון, בה הודו הנאשמים בעבירה של תגרה במקום ציבורי, ונשלחו לקבלת תסקיר מבחן.
בתגובתם לסיכומי הנתבעים, טענו התובעים כי מעולם לא הורשעו בעבירה פלילית כלשהי, אולם לא צירפו אף ראיה המסבירה מה עלה בגורל כתב האישום שהוגש נגד חלק מהם.

5. בגין האירועים השונים שהתרחשו, הוגשו ע"י שני הצדדים תביעות הדדיות לתשלום פיצויים. במהלך הדיון בתביעות אלה, הועבר הסכסוך בהסכמת הצדדים להכרעתם של בוררים מוסכמים. בתאריך 20/10/86 הוציאו הבוררים תחת ידם פסק בוררות, על פיו חוייבו חלק מהנתבעים הנוכחים לשלם לחלק מהתובעים סכומי כסף שונים (להלן: "פסק הבוררים"). הנתבעים לא היו שבעי רצון מפסק זה, והגישו בקשה לביטולו בתיק המרצת פתיחה 217/92, תיק 174/92 (להלן: "התיק הקודם"). בהליך זה יוצגו התובעים על ידי עורך דין נביל עספור מנצרת, והנתבעים יוצגו על ידי עורך דין דחלה וגרבוני. בתאריך 09/11/92 התייצבו ב"כ הצדדים בתיק הקודם בפני
המנוח כב' השופט אסא אברהם ז"ל, והודיעו לבית המשפט כי הגיעו ביניהם לידי הסכם, לפיו יבוטל פסק הבוררים הנ"ל, והדיון יוחזר לבוררים שישמעו את התיק מהתחלה. כב' השופט נתן באותו יום

פסק דין
אשר אישר את ההסכם שהושג בין הצדדים, וביטל את פסק הבוררים.
על פי המסמכים שהוגשו, הבורר שמונה לאחר שבוטל פסק הבוררים היה המנוח ד"ר סאמי גראיסי ז"ל, אשר כנראה קיים ישיבות מקדמיות, הציע לצדדים לכונן סולחה ביניהם מכיוון שלדעתו המדובר בסכסוך שכנים בין בני אותו כפר, והנזקים שנגרמו לצדדים זהים, אולם הצעה זו לא נתקבלה. בעקבות זאת, הגיש מר גראיסי ז"ל בקשה להתפטר והמינוי שלו בוטל. בתאריך 10/06/99 הגישו התובעים בתיק הקודם בקשה לבית משפט זה להורות על מינוי בורר, מאחר והבורר התפטר. לאחר מכן בתאריך 31/08/99 הוגשה בקשה נוספת למינוי בורר (ראה ת/13). בקשות אלו לא נדונו לגופו של עניין.
בשלהי שנת 2000 הגישו התובעים בקשה לבית משפט זה בבש"א 2031/00 לביטול פסק הדין של כב' השופט אסא ז"ל שביטל כאמור את פסק הבוררים.
לאור המלצתי נמחקה בקשה זו.

6. בתביעה עסקינן ביקשו הנתבעים לדחות את התביעה על הסף מחמת התיישנות.
לאחר שהוגשו הסיכומים, החלטתי לדחות את הבקשה, תוך קביעה כי לא הונחה בפני
י תשתית עובדתית מספקת, על פיה אוכל להכריע בשאלת ההתיישנות, ואפשרתי לצדדים להביא ראיותיהם לגופו של עניין.

7. מטעם התובעים העיד עו"ד נביל עספור שייצג כאמור את התובעים בהליכים הקודמים. במהלך עדותו, הוגשו מסמכים שונים. עם סיום עדותו של עו"ד עספור, נתקבלה הצעת בית המשפט, על פיה הגיעו הצדדים לידי הסדר דיוני על פיו יפסוק בית המשפט על פי סעיף 79 א' לחוק בתי המשפט בכל הנזקים שנגרמו, הן לתובעים והן לנתבעים, וזאת בגין כל האירועים שהתרחשו ביניהם עד שנת 1991, ואשר בגינם מונו בוררים והתנהלו הליכים עד שנת 1992. סוכם בהסדר, כי הצדדים רשאים להגיש מסמכים שונים שנערכו עד שנת 1992.
על פי ההסדר, הגישו הצדדים טיעונים עם מסמכים, וב"כ התובעים הגיש אף תגובה לטיעוני הנתבעים.

8. לאחר שעיינתי בטיעוני הצדדים ובכל המסמכים שהוגשו, בחנתי את טיעוני הצדדים לעומק, נחה דעתי כי אין כל מקום בנסיבת העניין לפסוק למי מהצדדים פיצוי כלשהו בגין האירועים השונים שהתרחשו ביניהם עד שנת 1991.

9. בנסיבות העניין, אין צו להוצאות, וכל צד ישא בהוצאותיו.

10. המזכירות תמציא

פסק דין
זה לצדדים.

ניתן היום י"ט באלול, תשס"ד (5 בספטמבר 2004) בהעדר הצדדים.

מותר לפרסום מיום 05/09/2004.

זיאד הווארי
- שופט

001219/01א 054 ערין בראנסה








א בית משפט מחוזי 1219/01 נעימה סלאמה (עוביד),אליאס סעיד עוביד,מופיד סעיד עוביד,עלא סעיד עוביד,נאדר סעיד עוביד,סעדה סעיד עוביד נ' עזבון המנוח בשארה פראג' ,סאמי בשארה פראג' (פורסם ב-ֽ 05/09/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים