Google

ליבה צילה וולפמן - מדינת ישראל

פסקי דין על ליבה צילה וולפמן |

37592-03/13 עמת     22/03/2013




עמת 37592-03/13 ליבה צילה וולפמן נ' מדינת ישראל








בית המשפט המחוזי בירושלים
לפני כב' השופט רפאל יעקובי

עמ"ת 37592-03-13



22 במרץ 2013



העוררת
:

ליבה צילה וולפמן
ע"י ב"כ עו"ד דוד הלוי



נגד

המשיבה
:
מדינת ישראל
ע"י ב"כ עו"ד דקלה לוי
(תביעות ש"י)


החלטה

1.
עניינה של החלטה זו בערר של נאשמת על תנאי שחרור שנקבעו בהחלטת בית משפט השלום שעיקרם מעצר בית מלא, למעט יציאה לטיפולים רפואיים, והרחקה מוחלטת מתחומי יו"ש עד תום ההליכים במשפטה.

2.
כאן המקום לציין, כי בהחלטה שביסוד הערר אימץ בית משפט השלום תנאי שחרור שנקבעו ע"י בית המשפט המחוזי (כב' השופטת בן אור), אשר במסגרת קבלת ערר על אי שחרור בשלב הצהרת תובע קבע תנאי שחרור כנ"ל. בהמשך לכך המדינה לא עתרה למעצר העוררת עד תום ההליכים, אלא רק להארכת אותם תנאים עד תום ההליכים, ובית משפט השלום קיבל את עמדתה.

3.
ב-20.3.13 דנתי בערר משותף של שתי נאשמות אחרות באותה פרשה
(מ"ת 37579-03-13). לגבי שתיהן בוטל מעצר הבית. בנוגע לאחת מהן, המתגוררת בתחומי יו"ש, נקבע כי היא רשאית להימצא רק בישוב שבו היא גרה וכן בתנועה ישירה ממנו לתחומי הקו הירוק ובחזרה, ללא שום שהייה בישוב כלשהו בתחומי יו"ש.

4.
הדיון בערר דנן התקיים לאחר מתן ההחלטה בערר הנ"ל. ב"כ העוררת טען כי מצבה לעניין הערר טוב משל שתי הנאשמות האחרות וכי יש להסתפק בעניינה בהרחקה מן הישוב רמת מגרון. זאת הן בשל טעמים ראייתיים, הן בשל מצבה הרפואי (היותה בהיריון מתקדם).

5.
לאחר שקילת המכלול הגעתי למסקנה כי גם לגבי העוררת דנן יש לבטל את התנאי של מעצר הבית. עם זאת, יש להשאיר על כנו את איסור השהייה ביו"ש תוך התאמתו לנתונים המיוחדים שלה. הכוונה לכך שהיא רשאית לשהות בישוב שבו היא גרה (שבות רחל) וכן להגיע ממנו לישוב שילה למטרות רפואיות. פרט לכך היא רשאית לנוע ביו"ש רק כדי להגיע לתחומי הקו הירוק ובחזרה, וזאת ללא שהייה בישוב כלשהו בתחומי יו"ש. לצד האמור מוזהרת העוררת כי הפרת התנאי שיישאר על הפרק עלולה להוביל לתוצאות קשות לחובתה.

6.
לתוצאה דלעיל אני מגיע בעיקר על יסוד אלה:

א. השיקולים שנימנו בסעיף 5 להחלטה בעמ"ת 37579-03-13 הנ"ל, בהתאמה לעוררת דנן.
ב. קביעה כי חומר הראיות כשלעצמו אינו מצדיק הקלה בתנאים מעבר למה שנקבע לעיל. זאת אפילו מנקודת ההשקפה של הסניגור עליו, וכאשר ניתן לומר כי מבחינה זו מצבה של העוררת דנן לכל היותר טוב במקצת מזה של העוררות הנ"ל.


7.
בהמשך למה שנאמר, השורה התחתונה היא שהערר מתקבל בהתאם למה שעולה מסעיף 5 דלעיל. הערובות הכספיות תישארנה על כנן ותשמשנה להבטחת קיום קפדני של תנאי השחרור, כעולה מהחלטה זו. בהקשר זה אזכיר כי על העוררת להמציא ערב מתאים במקום בעלה, בהתאם למה שנקבע בע' 5, ש' 24-23 להחלטה שביסוד הערר.

8.
ככל שעניין עיכוב הביצוע עדיין רלבנטי, הרי שבהמשך למה שנקבע לעניין עיכוב ביצוע ההחלטה הנ"ל בסעיף 3, אני מחליט שלא לעכב את ההקלה בתנאים שנקבעה במסגרת החלטה זו.


ניתנה בהעדר הצדדים היום,
י"א בניסן תשע"ג, 22 במרץ 2013.

המזכירות תשלח ההחלטה אל באי כח הצדדים
.












עמת בית משפט מחוזי 37592-03/13 ליבה צילה וולפמן נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 22/03/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים