Google

עבדאללה אסמאעיל - המוסד לביטוח לאומי

פסקי דין על עבדאללה אסמאעיל | פסקי דין על המוסד לביטוח לאומי

19773-01/13 בל     07/04/2013




בל 19773-01/13 עבדאללה אסמאעיל נ' המוסד לביטוח לאומי








בית דין אזורי לעבודה בחיפה


ב"ל 19773-01-13
07 אפריל 2013




לפני:

כב' הסגנית נשיא
איטה
קציר

ה
מערער
עבדאללה אסמאעיל
ת.ז.
059484196
ע"י ב"כ: עו"ד רשאד
-

ה
משיב
המוסד לביטוח לאומי
ע"י ב"כ: עו"ד דויטשר




פסק דין


1.
זהו ערעור על החלטת הוועדה לעררים (ניידות), מיום 30/10/12 ("הוועדה"). בהחלטתה קבעה הוועדה כי ליקוייו של המערער אינם נכללים ברשימת הליקויים ("ההחלטה").

2.
ביום 30/10/12 התכנסה הוועדה, הקשיבה לתלונות המערער ועיינה במסמכים הרפואיים שהונחו בפני
ה. הוועדה, בהרכב שני מומחים לנוירולוגיה ומומחה לאורטופדיה, בדקה את המערער, וציינה את ממצאי בדיקתה בפרוטוקול. הוועדה סיכמה כי על יסוד המסמכים הרפואיים שעמדו בפני
ה, הסיבה לשימוש המערער בכיסא גלגלים הינה כאבים במפרקי הירכיים ולא מוזכרת סיבה נוספת. לדעת הוועדה, מבחינה נוירולוגית לא קיימים שיתוקים הניתנים להכללה ברשימת הליקויים, ובחינה אורטופדית הממצאים אינם ניתנים ליישום על פי רשימת הליקויים.

3.
לטענת המערער, הוועדה לא התייחסה להחלטות הוועדות הקודמות שדנו בעניינו וקבעו לו מוגבלות בניידות בשיעור 75% או 100%, ולא נימקה האם חל שיפור במצבו של המערער. המערער טען כי הוועדה התעלמה מהתיעוד הרפואי שעמד בפני
ה, לרבות בדיקות
mri
מיום 3/9/10 ומיום 18/10/10 וסיכום רופא אורטופד מיום 23/10/12. נטען עוד כי הוועדה לא ערכה בדיקה קלינית מקיפה ולא פירטה את ממצאיה, כגון בדיקת דלדול שרירים.

4.
בדיון, הסכים המשיב, כי הוועדה לא התייחסה לשינוי שחל במצבו של המערער ולעובדה שבמשך שנים הוכר כמוגבל בניידות, לפי סעיף ליקוי א-6 וסעיף ו-א-1 לרשימת הליקויים. לפיכך, הסכים המשיב להחזיר את עניינו של המערער לוועדה, בהרכבה מיום 30/10/12, על מנת שתבחן החלטתה לאור קביעותיהן של הוועדות המחוזיות הקודמות. ככל שהוועדה תעמוד על מסקנתה, תנמק באופן מפורט מדוע שונה החלטתה מהחלטות הוועדות הקודמות, והאם חלו החמרה או שיפור.

5.
המערער הסכים לנוסח ההחזרה, אולם טען בדיון כי יש להורות על השבת עניינו של המערער לוועדה בהרכב שונה.

6.
הצדדים נותרו חלוקים בשאלת הרכב הוועדה אליה יש להשיב את עניינו של המערער: המערער טוען כי בהחלטת הוועדה נפלו פגמים רבים, לרבות אי התייחסות למסמכים רפואיים ולהיסטוריה הרפואית שלו; יחס שלילי ואווירה עוינת מצד חברי הוועדה. לטענתו, ריבוי הפגמים חריג בחומרתו ומצדיק החזרת עניינו לוועדה בהרכב חדש. המשיב טוען מנגד, כי אין בנסיבות המקרה עילה להחלפת הרכב הוועדה ואין לומר שהוועדה נעולה בדעתה.

דרך המלך להחזרת עניינו של מבוטח לוועדה רפואית היא החזרתו לוועדה המקורית שבדקה אותו. רק במקרים נדירים, בהם עולה חשש של ממש כי הוועדה תהא "נעולה" על החלטתה הקודמת, או שהרכבה אינו נאות – מוחזר העניין לוועדה בהרכב אחר. לא מצאתי כי בנסיבות המקרה דנן יש לסטות מן הכלל, שכן אין לומר כי הפגם המשפטי שנפל בהחלטה מצביע על כך שהוועדה ננעלה בדעתה.

אין לומר שהוועדה נגועה במשוא פנים או בניגוד עניינים. לפיכך, משלא הובאו כל נסיבות חריגות המצדיקות העברת עניינו של המערער לוועדה בהרכב אחר,
יוחזר עניינו של המערער לדיון בפני
הוועדה באותו הרכב.


7.
לאור האמור לעיל, הערעור מתקבל בזאת.

8.
עניינו של המערער יוחזר לוועדה הרפואית לעררים, באותו הרכב, על מנת שתבחן החלטתה לאור קביעותיהן של הוועדות המחוזיות הקודמות. ככל שהוועדה תעמוד על מסקנתה, תנמק באופן מפורט מדוע שונה החלטתה מהחלטות הוועדות הקודמות, והאם חלו החמרה או שיפור.
החלטת הוועדה תהיה מפורטת ומנומקת.
המערער יזומן להופיע בפני
הוועדה, גם באמצעות בא כוחו, ויתאפשר לו לטעון טענותיו ולהציג מסמכים רפואיים התומכים בטענותיו.

9.
לאור הסכמת המשיב שהתקבלה במהלך הדיון, ישלם המשיב למערער הוצאות בסך 500 ₪ תוך 30 יום מהיום.

10.
לצדדים מוקנית זכות לבקש מבית הדין הארצי לעבודה בירושלים רשות לערער על פסק הדין תוך 30 ימים מעת שיומצא להם

פסק דין
זה.

ניתן היום, כ"ז ניסן תשע"ג, (07 אפריל 2013
)
, בהעדר הצדדים ויישלח אליהם.









בל בית דין אזורי לעבודה 19773-01/13 עבדאללה אסמאעיל נ' המוסד לביטוח לאומי (פורסם ב-ֽ 07/04/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים