Google

ויקטור צאנו, דינה צאנו - תמיר מזוס, אורלי מזוס

פסקי דין על ויקטור צאנו | פסקי דין על דינה צאנו | פסקי דין על תמיר מזוס | פסקי דין על אורלי מזוס |

27793-07/12 א     22/03/2013




א 27793-07/12 ויקטור צאנו, דינה צאנו נ' תמיר מזוס, אורלי מזוס








בית משפט השלום באשקלון



ת"א 27793-07-12 מזוס ואח' נ' צאנו ואח'

תיק חיצוני
:




בפני

כב' הרשמת
עידית כלפה


המבקשים:

1. ויקטור צאנו

2. דינה צאנו


נגד


המשיבים:

1. תמיר מזוס

2
.
אורלי מזוס



החלטה

1.
בקשה לביטול

פסק דין
בהעדר הגנה שניתן כנגד המבקשים ביום 23.10.12.

המדובר בתביעה לפינוי המבקשים ממחסן בו הם מחזיקים ואשר המשיבים הינם בעלי הזכויות בו, כנטען בכתב התביעה.

המבקשים טוענים בבקשתם כי בעת שנתקבל כתב התביעה שהתה המבקשת 2 בחופשה בחו"ל ועם חזרתה ארצה החלו המבקשים לבדוק פשר הגשת התביעה.

לגרסתם, מאחר ורכשו את המחסן עפ"י הסכם לא הבינו פשר התביעה ופנו לבירור העניין במשרד ב"כ המשיבים. משהחל הליך הידברות ובירור העובדות, הבינו כי ההליך נגדם נעצר וכי לפיכך לא חלה עליהם חובה להגיש כתב הגנה.

עוד טענו המבקשים בבקשה כי להם "טענות מהותיות כבדות משקל להגנתם".

2.
בתגובתם, טוענים המשיבים כי לא נתקיימה כל פגישה בין הצדדים, אלא שבנם של המבקשים הגיע למשרדו של בא כוחם והוסבר לו כי אין בדעת המשיבים לוותר על המחסן הרשום על שמם בלשכת רישום המקרקעין, וכי על הוריו להגיש כתב הגנה.

עוד טוענים המשיבים כי הבקשה כמו גם תצהיר המבקשים אינם מפרטים כלל את טענותיהם באשר לסיכויי הצלחתם בתביעה ואת טענות ההגנה שלהם, ולו רק מסיבה זו יש לדחות את הבקשה.

לגופו של עניין, טוענים המשיבים כי המדובר ב

פסק דין
לפינוי המבקשים ממחסן הרשום בלשכת רישום המקרקעין על שם המשיבים, וכי אף שהמבקשים מחזיקים בו, המשיבים הינם בעלי הזכויות, באשר המחסן כאמור רשום על שמם ברישום גמור בלשכת רישום המקרקעין.

המשיבים טוענים כי רכשו את הדירה בבניין בו מצוי המחסן כאשר הוצג להם נסח טאבו בו מופיע המחסן והסכמתם לשלם את המחיר המוסכם נשענת על ידיעתם כי עפ"י הרישומים יש מחסן הצמוד לדירה.

לפיכך, לעמדת המשיבים אין למבקשים סיכוי להוכיח טענותיהם גם אם יטענו כי רכשו את המחסן, שכן הרישום בלשכת רישום המקרקעין גובר על כל טענה אחרת.

3.
בתשובתם לתגובת המשיבים טוענים המבקשים כי רכשו את המחסן ומחזיקים בו מזה 16 שנה, ולפיכך אין ספק כי המדובר בטעות מהותית בגינה לא נרשם המחסן על שמם.

לתמיכה בטענתם, מפנים המבקשים לכיתוב בזיכרון הדברים שנחתם בינם לבין מי שמכרו להם את דירתם, המציין בתיאור הדירה "דירה בת 3.5 חדרים + מחסן...", ולכיתוב בנספח להסכם המכר בין מי שמכרו למבקשים את הדירה לבין הקבלן המבצע בו מצוין "בתוספת מחסן מס' 4".

4.
אמנם, דרך כלל
עמדת המוצא גורסת העדפת השגת המטרה העיקרית של עשיית משפט צדק על פני מגמה של שמירה קפדנית על כללי הפרוצדורה, ובמובן זה נמחלים מחדלים ככל שלא דבקה בהם התנהלות מזלזלת.

אולם, בכך לא די, שכן השאלה המרכזית בבוא בית המשפט להפעיל שיקול דעתו במקרים כגון דא, הינה שאלת סיכויי ההגנה, ובמובן זה, אף בהתעלם ממחדלם הבלתי מוסבר די צרכו של המבקשים, בבחינת טענות הצדדים בשאלה זו לא נלמדים סיכויי הגנה למבקשים שיהא בהם כדי להצדיק ביטול פסק הדין.

המדובר בתביעה לפינוי ממחסן כאשר אין מחלוקת בין הצדדים בדבר רישומו על שמם של המשיבים בלשכת רישום המקרקעין.

עיון בנספחי כתב התביעה מעלה כי לדירות ניתן צו רישום בית משותף במסגרתו מצוינת העובדה כי לדירת המשיבים (9/22) מוצמד מחסן, ואילו באשר לדירת המבקשים (9/3) לא מצוינת הצמדת מחסן.

אף בטבלת השטחים המצורפת מצוין "ברחל בתך הקטנה" באשר לחלקת משנה מס' 9/22 (של המשיבים) "+מחסן".

מעל לכל, עיון בנסחי הטאבו של שתי הדירות מלמד כי בנסח של דירת המשיבים מצוין מפורשות בתיאור: "דירה + מחסן", בעוד שבנסח של דירת המבקשים אין תיאור כאמור ולא מצוינת הצמדת מחסן.

לאור האמור, לא הוצגו טענות הגנה שיהא בהם כדי האפשרות לשלול זכותם הרשומה של המשיבים בנכס, אשר וודאי מספקת לשם מימוש זכותם בהליך זה.

בנסיבות אלה, משהמדובר כאמור בטענות כנגד זכות רשומה במקרקעין, לא נראים סיכויי הגנה בפני
תביעת הפינוי, ולפיכך אין מקום לביטול פסק הדין.

5.
לאור כל האמור לעיל, הבקשה נדחית.


המבקשים ישאו בהוצאות הבקשה בסך כולל של 2,500 ₪.







ניתנה היום, י"א ניסן תשע"ג, 22 מרץ 2013, בהעדר הצדדים.









א בית משפט שלום 27793-07/12 ויקטור צאנו, דינה צאנו נ' תמיר מזוס, אורלי מזוס (פורסם ב-ֽ 22/03/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים