Google

אורין דבוש - יעקב פנחסוב

פסקי דין על אורין דבוש | פסקי דין על יעקב פנחסוב

24793-09/12 סע     21/04/2013




סע 24793-09/12 אורין דבוש נ' יעקב פנחסוב








בית דין אזורי לעבודה בבאר שבע

ס"ע 24793-09-12

21 אפריל 2013



לפני: כב' הרשמת
רחל גרוס


התובע
:

אורין דבוש
, ת.ז.

-060681160

ע"י ב"כ: עו"ד ארז אסרף ואח'



-

הנתבע
:

יעקב פנחסוב
, ת.ז.

-016711640

ע"י ב"כ: עו"ד שרון סויסה ואח'
החלטה

1.
בפני
בקשה לתיקון כתב תביעה.

2.
התובעת עתרה להתיר את תיקון כתב התביעה ולצרף כנתבעת נוספת את י.פ. סייסטה קפה בע"מ, ח.פ. 513207225 (להלן: "הנתבעת הנוספת"). כמו כן, מבקשת התובעת להוסיף לכתב התביעה טענה לענין הרמת מסך ההתאגדות בין הנתבעת הנוספת לנתבע, לתקן את סכום התביעה ביחס לרכיב הפרשי השכר ולהוסיף רכיב של הלנת שכר, נסיעות, פיצוי בגין הנפקת תלושי שכר פיקטיביים, פיצוי בגין העסקה אסורה ופיצוי בגין הפרה של חוק הודעה לעובד.

לטענת התובעת, היא לא היתה מיוצגת בעת הגשת כתב התביעה המקורי ועל כן, כתב התביעה שהוגש הינו לקוני ביותר ויש בו כדי להסב לה נזק משפטי וראייתי.

3.
הנתבע התנגד לבקשה וטען, בין היתר, כי בהתאם להחלטת בית הדין מיום 21.1.13 היה על התובעת להודיע עמדתה ביחס לטענתו לענין העדר קיום יחסי עובד ומעביד בין הצדדים ובמידת הצורך להגיש בקשה לתיקון כתב תביעה, אך ורק לעניין בעלי הדין הנתבעים. לטענתו,
התובעת מבקשת להוסיף עילות אשר לא נטענו בכתב התביעה המקורי ואשר בחלקם התיישנו, תוך שהיא עורכת מקצה שיפורים בתביעתה ומשנה עובדות אשר היו ידועות לה עוד בטרם הגשת כתב התביעה המקורי ולכן אין להתיר את התיקון.
לחילופין, טען הנתבע כי ככל שבית הדין יתיר לתובעת לתקן את תביעתה, יש לחייב את התובעת בתשלום הוצאות.

4.
בהתאם לתקנה 41 (א) לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין), התשנ"ב – 1991, תיקון כתב טענות יכול ויורשה ע"י בית הדין בכל שלב משלבי הדיון. ככלל ולמעט במקרים חריגים ינקוט בית הדין לעבודה גישה ליברלית וייעתר לבקשות לתיקון כתב התביעה מקום בו הבקשה אינה לוקה בשיהוי, הוגשה בתום לב, הנזק לצד האחר ניתן לפיצוי בכסף ומקום בו יהיה תועלת בתיקון לבירור הפלוגתאות.

5.
בקשה לתיקון כתב תביעה מחייבת איזונים בין האינטרסים של הצדדים להליך, בינם לבין עצמם ובין האינטרסים של הציבור.
במלאכת האיזון יש להביא בחשבון שהזכות להליך הוגן אינה רק נחלת התביעה, אלא גם נחלת ההגנה. לפיכך, מקום בו התובע מבקש לתקן את תביעתו, יש לבחון את התנהלותו ואת המשמעות של היענות לבקשה מבחינת ההליך עצמו ומבחינת ניצול זמנו של בית הדין; כמו כן, יש לבחון עד כמה הכרחי התיקון והאם יביא הדבר לחסימת הטענה או עילת התביעה וכן האם עסקינן בזכויות משפט העבודה המגן או בזכויות חוקתיות, כאשר באלה יטה יותר בית הדין להיות "גמיש" בהיענות לבקשה לתיקון כתב התביעה.

6.
לאור כל האמור לעיל, לאחר שחזרתי ושקלתי את הנסיבות בתיק זה, מצאתי כי איזון ראוי ומידתי בין האינטרסים של הצדדים מצדיק את קבלת הבקשה לתיקון כתב התביעה תוך חיוב התובעת בהוצאות בגין התיקון.

7.

אכן, ככלל, בקשה לתיקון כתב תביעה המתקבלת מצריכה הטלת הוצאות על המבקש את התיקון בשל הצורך להגיש כתב הגנה מתוקן. משכך, תישא התובעת בהוצאות בגין בקשתה זו בסך של 1,200 ₪ תוך 30 יום מהיום, שאם לא כן יישא סכום זה הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד התשלום המלא בפועל.


8.
הנתבעת תגיש כתב הגנה מתוקן עד לא יאוחר מיום 21.5.13.

9.
המזכירות תקבע מועד לדיון בפני
, אשר יחול לאחר המועד להגשת כתב ההגנה המתוקן.

ניתנה היום, י"א אייר תשע"ג,
(
21 אפריל 2013), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.











סע בית דין אזורי לעבודה 24793-09/12 אורין דבוש נ' יעקב פנחסוב (פורסם ב-ֽ 21/04/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים