Google

מוחמד אבו עוביד - המוסד לביטוח לאומי

פסקי דין על מוחמד אבו עוביד | פסקי דין על המוסד לביטוח לאומי

55203-01/13 בל     06/05/2013




בל 55203-01/13 מוחמד אבו עוביד נ' המוסד לביטוח לאומי










בית הדין האזורי לעבודה בנצרת








ב"ל 55203-01-13 אבו עוביד נ' המוסד לביטוח לאומי







בפני
השופט חיים ארמון

בענין:
מוחמד אבו עוביד



ע"י עו"ד יארא מועדי

התובע




המוסד לביטוח לאומי



ע"י עו"ד עדי עינב-גולן
הנתבע



ה
ח
ל
ט
ה


1.
תובענה זו טופלה במשך מספר חודשים על ידי העוזר המשפטי במחלקת המנ"ת, שנתן מספר "החלטות" בדבר אופן ההתדיינות בתובענה.


היום, הגישה באת כחו של התובע בקשה לקבוע את התיק לדיון מוקדם. בהתאם לכך, ניתנה על ידי העוזר המשפטי במחלקת המנ"ת "החלטה" נוספת, אשר לפיה הועברה התובענה לטיפולי.

2.
מאחר ששני הצדדים מיוצגים ומאחר שהמחלוקת ביניהם עולה באופן ברור מכתבי הטענות, איני סבור שיש טעם בקביעת התובענה לדיון מוקדם, כבקשת ב"כ התובע. לדעתי, הדבר רק יסרבל את הדיון בתובענה.


על כן, ניתנת כעת החלטה בדבר המשך ההתדיינות בתובענה, כאמור בסעיפים 4-13 להלן, אלא שמובהר בזה כי אם עד יום 15/5/13 תודיע באת כחו של התובע כי היא עומדת על רצונה בקביעת דיון מוקדם - ייקבע דיון כזה, ובמקרה זה - לא יהיה תוקף לאמור בסעיפים 4-13 להלן.

3.
התובענה עוסקת בטענתו של התובע על כך שבעת שעסק בעבודתו כעובד שכיר, בהרמת משא כבד, ביום 8/4/12, הוא נפגע בתאונת עבודה, בכך שעקב עבודתו זו הוא חש לפתע בכאבים עזים ובנימול בצווארו ובידו השמאלית.

4.
ב"כ הצדדים מתבקשים להודיע, עד יום 3/6/13, אם הם הגיעו להסכמה על עובדות המקרה או אם הם הגיעו להסכמה על כך שהעובדות תיקבענה על סמך מסמכים שיוגשו בהסכמה.

5.
אם אכן תהיה הסכמה כאמור בסעיף 4 לעיל, אך תישאר מחלוקת בתחום המשפטי (בנוסף, למחלוקת הרפואית) - תינתן החלטה בדבר הגשת סיכומים בכתב בענין אותה מחלוקת משפטית.

6.
אם אכן תהיה הסכמה כאמור בסעיף 4 לעיל ולא תהיה מחלוקת משפטית, או שהיא כבר תוכרע לאחר הגשת הסיכומים -, אך תישאר מחלוקת במישור הרפואי - ימונה מומחה רפואי מטעם בית הדין שיתבקש לחוות את דעתו בשאלות הרפואיות השנויות במחלוקת.

7.
אם הצדדים לא יודיעו שהגיעו להסכמה כאמור בסעיף 4 לעיל, יחול האמור בסעיפים 8-13 להלן.

8.
הצדדים יגישו את העדויות הראשיות מטעמם בתצהירים. כל צד יצרף לתצהיריו את כל המסמכים שברצונו להסתמך עליהם. אם המסמך כבר מצוי בתיק בית הדין, אין צורך בצרופו של המסמך לתצהיר, אלא די באיזכורו. כל מסמך שיצורף לתצהיר מן התצהירים או שיאוזכר בו והוא מצוי בתיק בית הדין, ייחשב כראיה שהוגשה כדין לתיק, אלא אם הצד שכנגד יביע במפורש את התנגדותו לכך, בטרם סיום שלב הראיות.

9.
התובע מתבקש להגיש את תצהיריו עד יום 30/6/13, והנתבע מתבקש להגיש את תצהיריו תוך 30 ימים מהיום שבו תצהירי התובע יומצאו לו.

10.
למרות האמור לעיל יהיה הנתבע פטור מהגשת תצהירים אם הגנתו מבוססת רק על תעודות עובד ציבור או על הודעות שנגבו על ידי חוקרים או פקידי תביעות מטעם הנתבע. במקרה כזה, יהיה על הנתבע להגיש את התעודות או ההודעות, במועד להגשת התצהירים מטעמו.

11.
צד שיגיש תצהיר או תצהירים לבית הדין מתבקש לדאוג לכך שכל המצהירים מטעמו יהיו נוכחים בישיבת ההוכחות. חובה זו לא תחול לגבי מצהיר שהצד שכנגד הודיע כי הוא מוותר על חקירתו. אם הנתבע יגיש הודעות שנגבו על ידי חוקרים או פקידי תביעות מטעמו, הן ייחשבו כחלק מחומר הראיות רק אם מוסרי ההודעות יתייצבו בישיבת ההוכחות, אלא אם הצד שכנגד יוותר על חקירתם הנגדית של מוסרי ההודעות או אם תינתן החלטה מיוחדת שתתיר את הגשת ההודעה גם בלא ההתייצבות של מוסר ההודעה. אין צורך בהתייצבותו של מי שגבה את ההודעה, אלא אם תינתן החלטה מיוחדת המחייבת את התייצבותו.

12.
צד שמעוניין להעיד עד שלא באמצעות תצהיר יגיש בקשה להזמנת אותו עד. הבקשה תפרט את הסיבות לאי הגשת תצהיר של העד המבוקש ואת הנושא שלגביו הוא אמור להעיד ותוגש בתוך המועד להגשת התצהירים. בכל מקרה, לא תותר הזמנת רופא או עד מומחה אחר כעד, אלא אם תוגש בקשה מנומקת לכך ותינתן החלטה מפורשת המתירה את ההזמנה.

13.
מועד להוכחות ייקבע לאחר הגשת תצהירי התובע.

14.
צד שיגיש מסמכים לבית הדין על פי החלטה זו, מתבקש להעביר העתק ישירות לצד שכנגד, במקביל להגשת המסמך לבית הדין.


ניתנה היום,
כ"ו באייר תשע"ג, 6 במאי 2013, בהעדר הצדדים.

חיים ארמון
, שופט








בל בית דין אזורי לעבודה 55203-01/13 מוחמד אבו עוביד נ' המוסד לביטוח לאומי (פורסם ב-ֽ 06/05/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים