Google

אמיר יעקב בארי - כונס נכסים רשמי תל אביב

פסקי דין על אמיר יעקב בארי | פסקי דין על כונס נכסים רשמי תל אביב

2183-05/13 פשר     12/05/2013




פשר 2183-05/13 אמיר יעקב בארי נ' כונס נכסים רשמי תל אביב








בית המשפט המחוזי מרכז-לוד



פש"ר 2183-05-13 בארי





מספר בקשה:1

לפני כבוד השופט יחזקאל קינר



בעניין: פקודת פשיטת הרגל

ובעניין:
אמיר יעקב בארי

(להלן "החייב")


המבקש:

אמיר יעקב בארי


נגד


המשיב:

כונס נכסים רשמי תל אביב


החלטה

בפני
י בקשת המבקש לאישור הסדר פשרה במתכונת הקבועה בסעיף 19א' לפקודת פשיטת הרגל (להלן: "הפקודה").

על פי הבקשה, מוצע לשלם במסגרת ההסדר 30% מסכום החובות בדין רגיל שיאושרו על ידי הנאמן בפריסה ל-36 חודש. בעלי שעבודים על נכס מקרקעין של החייב יקבלו את מלוא חובם ממימוש נכס מקרקעין זה. אם כך יהיה, יתקיימו לפחות דרישות הסף המינימליות הנדרשות לפי סעיף 19א לפקודה.
הכנ"ר לא התנגד לבקשה ומסר את המלצתו בדבר ההוראות שיינתנו על ידי בית המשפט (אציין כי הכנ"ר לא הבחין כנראה בסכומים הנקובים בהצעת החייב להסדר נושים, הגבוהים בהרבה מאלו הנקובים על ידי הכנ"ר, ולא בכדי, שכן היקף חובותיו של החייב גבוה מאד, וכך גם הצעת ההסדר).
עוד אציין כי אינני נוהג למנות כנאמנים להסדר נושים לפי סעיף 19א עורכי דין המוצעים על ידי חייבים, שכן לשיטתי עדיף להימנע מכך. אין בכך כדי לפגוע ולו כהוא זה בעו"ד אביחי ורדי שהוצע על ידי החייבים ובנייטרליות שלו. לפיכך, ימונה כנאמן זמני לביצוע ההסדר עורך הדין שהוצע על ידי הכנ"ר.

לאור האמור בבקשה ובתגובה כאמור לעיל, אני מורה כדלקמן:

1.
עו"ד דוד גולדבלט-לוי מרחוב אבן גבירול 30 תל אביב מתמנה כנאמן זמני לביצוע ההסדר (להלן: "הנאמן") והתחייבותו הכללית אצל הכנ"ר תשמש גם לצורך תפקידו זה. שכר הנאמן ישולם על ידי המבקש, בהתאם לתקנות השכר, בנוסף לסכום המוצע לנושים במסגרת ההסדר.

2.
אני מורה על כינוס אסיפות נושים שתתקיימנה תוך 75 יום במשרדי הנאמן להסדר.

3.
אני מאמץ במלואן את הצעות הכנ"ר בנושא הפרסומים והמסירות האישיות לנושים כמפורט בסעיף 2 לתגובת הכנ"ר, ואני מורה למבקש לקיימן בדקדקנות ובקפדנות, לרבות לוחות הזמנים המפורטים שם.

4.
על המבקש להפקיד בקופת הנאמן תוך 7 ימים ממועד החלטה זו סך של 15,000₪ שיהוו מקדמה על חשבון תשלום הוצאות ההסדר ופירעון החובות בהתאם להסדר המוצע. סך נוסף של 15,000 ₪ יופקד על ידי המבקש תוך 45 יום.

5.
בנוסף לאמור לעיל, ישלם המבקש לקופת הנאמן סכום חודשי של 5,000 ₪ לחודש החל מ-15.6.13 ובכל 15 לחודש שלאחר מכן עד החלטה אחרת.

6.
אני מעכב את יציאתו של המבקש מן הארץ למשך כל התקופה בה יעמוד צו עיכוב ההליכים בתוקף (ר' סעיף 7 להלן). על המבקש להפקיד את דרכונו אצל הנאמן מיידית ולא יאוחר מיום .

7.
ההליכים המשפטיים הננקטים על ידי הנושים הבלתי מובטחים בלבד נגד המבקש יעוכבו עד למועד הדיון בתוצאות אסיפת ההסדר. לאחר שיתקבל אישור הנאמן כי המבקש הפקיד בידו את הסכום הנזכר בסעיף 4 לעיל ואת דרכונו.

למען הסר ספק, נדרשת החלטה נוספת של בית משפט זה לאחר שיתקבל האישור הנ"ל של הנאמן, על מנת שעיכוב ההליכים ייכנס לתוקף.

8.
המבקש מוזהר כי אי מילוי חיוב מהחיובים הנזכרים לעיל עלול להביא לביטולו המיידי של צו עיכוב ההליכים שניתן לעיל. על הנאמן לדווח לבית המשפט תוך 60 יום על עמידת המבקש בחיוביו.

9.
דיון בבקשה ובתוצאות אסיפות הנושים בעניינה נקבע ליום 17.10.13 שעה 13:00. הנאמן יגיש עד ליום 1.10.13 לבית המשפט ולכנ"ר דו"ח על התנהלות הליכי ההסדר, על אסיפות הנושים שכונסו ותוצאותיהן, וכן ידאג לזימון הנושים לדיון שנקבע לעיל.

10.
המזכירות תשלח החלטה זו בדחיפות למבקש, לכנ"ר ולנאמן.

11.
למען הסר ספק, ימי הפגרה נמנים במניין כל הימים הנ"ל.

ניתנה היום,
ג' סיון תשע"ג, 12 מאי 2013, בהעדר הצדדים.











פשר בית משפט מחוזי 2183-05/13 אמיר יעקב בארי נ' כונס נכסים רשמי תל אביב (פורסם ב-ֽ 12/05/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים