Google

מדינת ישראל - שי סבח

פסקי דין על שי סבח

12638-05/13 מת     07/05/2013




מת 12638-05/13 מדינת ישראל נ' שי סבח




לך



1

בית משפט השלום בטבריה

בפני
כב' השופטת אוסילה אבו-אסעד
מ"ת 12638-05-13 מדינת ישראל
נ' סבח



07 מאי 2013



בעניין
:





מדינת ישראל

המבקשת


נגד


שי סבח



המשיב

<#2#>
נוכחים:
מטעם המבקשת –
עו"ד בן חמו תומר
מטעם המשיב – הובא וע"י עו"ד זולטי




<#3#>
החלטה


כנגד המשיב הוגש היום כתב אישום המייחס לו ביצוע עבירה של תקיפה סתם.

בהתאם לעובדות כתב האישום ביום 2.5.13 בעת שהגיעה אחותו של המשיב לבית מגורי הוריה, שם מתגורר גם המשיב בחדר משלו, לצורך הזרקת אינסולין לשני ההורים החל המשיב להשתולל ברחבי הבית, ולגדף, וכן זרק שלט אל עבר אחותו שפגע בה, הכל שלא כדין. בצידו של כתב האישום הוגשה בקשה למעצרו של המשיב עד לתום ההליכים המתנהלים נגדו ובמסגרתה נטען כי קיימת בתיק החקירה תשתית ראייתית לכאורית המבססת את אשמו של המשיב. עוד נטען כי מתקיימת בעניינו של המשיב עילת מעצר של מסוכנות ובעניין זה הפנתה המבקשת, בסעיף 4 לבקשתה, לעולה מחומר החקירה ולדברי המשיב עצמו, במסגרת הודעתו במשטרה לפיה הוא הפסיק לקחת תרופות כי הוא סבור שאין צורך בנטילת תרופות.

כאן המקום לציין כי במסגרת הליך קודם שהתקיים בעניינו של המשיב ובמסגרתו הוארך מעצרו לצורכי חקירה, הופנה המשיב לבדיקה פסיכיאטרית בפני
הפסיכיאטר המחוזי ובהתאם לבקשה שהוגשה בעניינו אתמול התבקש בימ"ש ע"י המרכז הרפואי לבריאות נפש מזרע, להפנות את המשיב אליו בתוקף צו הסתכלות בתנאי אשפוז למשך 8 ימים כדי לאמוד את מצבו הנפשי ומידת כשירותו לעמוד לדין.

המשיב וסנגורו מתנגדים לבקשת הפסיכיאטר המחוזי ועתרו לפניי היום לשחרורו של המשיב ממעצר, ב"כ המבקשת טענה למיצוי בדיקת המצב הנפשי, ובהתאם לקבלת בקשתו של בי"ח מזרע לעניין זה.

עיון בחומר החקירה המצוי בתיק הנסמך על הודעתו של אחותו של המשיב והודעת עדה נוספת, מזל יהודה שמה, שהינה המטפלת באבי המשיב, וכן הודעתו של המשיב עצמו יכול ללמד אכן על קיומה של תשתית ראייתית לכאורית הקושרת את המשיב לביצוע העבירה המיוחסת לו בכתב האישום במידה הנדרשת לצורך שלב זה.

ערה אני לגרסה אותה מסר המשיב בחקירתו במשטרה וכן לשוני הקיים בין הודעתה של העדה מזל לבין הודעת אחותו של המשיב לעניין זריקת השלט, לעברה או לא לעברה של אחות המשיב, וכן ביחס לפגיעת השלט או לא באחות המשיב, יחד עם זאת איני סבורה כי יש בשוני זה כדי לאיין את התשתית הראייתית הלכאורית בתיק.

ביחס לעילת המעצר, ניתן להסכים עם הסנגור כי אין המדובר במעשה אלימות הנמצא במדרג הגבוה של חומרה, יחד עם זאת ניתן להתרשם ממכלול חומר הראיות הגולמי המצוי בתיק, ובכלל זאת ן האווירה המתוחה הנמצאת בבית עליה מעידות שתי העדות בהודעותיהן במשטרה, וכן המסמכים הרפואיים הנמצאים בתיק ביחס למשיב עצמו, ובנוסף להם הנתון העולה מן הרישום הפלילי הנוגע אליו לפיו הליכים שהתנהלו כנגד המשיב במסגרת ת.פ. 3062/06 הופסקו מפאת העדר מסוגלות לעמוד לדין בשל מחלת נפש, כי עילת מעצר של מסוכנות מתקיימת הגם שספק אם מדובר בעילת מעצר מובהקת המצדיקה מעצרו של המשיב עד לתום ההליכים.

מכל מקום בשלב זה לא הוצגה ע"י המשיב כל חלופת מעצר, ובנסיבות העניין נראה כי גם אם לא מדובר בעילת מעצר מובהקת הרי שהדעת אינה מאפשרת בשלב זה שחרורו של המשיב ממעצר ללא כל תנאים מגבילים.

בנסיבות העניין נראה זה מן הראוי, חרף התנגדות המשיב, להיעתר לבקשת הפסיכיאטר המחוזי וליתן בעניינו צו לאשפוז למשך 8 ימים כמבוקש מטעם הפסיכיאטר המחוזי מיום 6.5.13.

המשיב ייעצר עד החלטה אחרת ויובא ע"י שב"ס להליך ההסתכלות בפני
המרכז הרפואי לבריאות הנפש בהקדם ולא יאוחר מיום 8.5.13 שעה 10.00.

עותק החלטה זו יומצא לפסיכיאטר המחוזי ע"י המזכירות.

דיון נוסף בעניין המשיב יתקיים לאחר קבלת חוו"ד פסיכיאטרית ליום 16.5.13 שעה 08.30.

חוו"ד תוגש כאמור עובר למועד הנ"ל.

המזכירות תדאג לקבוע מועד לקיום ההקראה בתיק העיקרי המקושר בפני
כב' סגן הנשיא השופט פורת.

המשיב יוזמן לדיון הנ"ל באמצעות שב"ס.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ז אייר תשע"ג, 07/05/2013 במעמד הנוכחים.




אוסילה אבו-אסעד
, שופטת












מת בית משפט שלום 12638-05/13 מדינת ישראל נ' שי סבח (פורסם ב-ֽ 07/05/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים