Google

רחל סופר - ארז איתן עו"ד, כונס הנכסים הרשמי, אריאל שמר ואח'

פסקי דין על רחל סופר | פסקי דין על ארז איתן עו"ד | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי | פסקי דין על אריאל שמר ואח' |

1709/13 עא     30/05/2013




עא 1709/13 רחל סופר נ' ארז איתן עו"ד, כונס הנכסים הרשמי, אריאל שמר ואח'




החלטה בתיק ע"א 1709/13



בבית המשפט העליון


ע"א 1709/13



לפני:

כבוד הרשמת ליאת בנמלך


המבקשת:
רחל סופר



נ


ג


ד



המשיבים:

1. ארז איתן, עו"ד



2. כונס הנכסים הרשמי



3. אריאל שמר


4. איגמה ניהול ומסחר בע"מ


5. יונה אברך בע"מ


6. בית און ישי -עו"ד



7. אפשטיין,חומסקי ושות '


8. קורנוקופיה בע"מ


9. מאיר חברה למכוניות בע"מ


10. עיריית הרצליה


11. דוארי כאמל


בקשה לפטור מאגרה ועירבון


החלטה



המבקשת, הנתונה בהליכי פשיטת רגל, עותרת לפטור אותה מתשלום אגרה ומהפקדת עירבון בהליך זה, ולאחר שעיינתי בבקשה על צרופותיה, בתגובות המשיבים ובתשובת המבקשת, מצאתי כי אין מקום להיענות לבקשה במלואה.


מן הבקשה ומן התגובות עולה כי בין המבקשת למשיבים מחלוקת לעניין מצבה הכלכלי "האמיתי" של המבקשת. לטענת המבקשת מצבה הכלכלי בכי רע והוא אף הורע לאחרונה בשל התדרדרות במצבם הרפואי של בעלה ושל אביה. מתגובות המשיבים, ובפרט מתגובתו של המשיב 1, עולה תמונה שונה, אך גם מבלי להכריע בטענות אלו אין מקום לפטור את המערערת מתשלום אגרה ומהפקדת עירבון.


ראשית, המערערת לא הבהירה כיצד היא נושאת בעלויות ייצוגה (ואך ציינה כי בהליך שהתנהל בבית הדין לעבודה יוצגה ללא תמורה), וכן לא ניתן להתעלם מכך ששילמה אגרה והפקידה עירבונות בהליכים השונים המתנהלים על ידה, כולל בעת האחרונה (ראו למשל ע"א 2641/13). לעניין העירבון בצדק ציינו המשיבים כי המערערת לא הרימה את הנטל המוטל עליה להוכיח כי אין באפשרותה לגייסו בעזרת סביבתה הקרובה. טענות המערערת בהקשר זה כי ילדיה הבגירים "הגיעו כבר לקצה גבול יכולתם הכלכלית", כי בנה "עו"ד
צעיר המועסק בשכר זעום", כי מכרים וידידים סירבו לסייע לה וכי בניגוד לעבר "ספק רב אם יעלה בידה של [המערערת] לגייס שוב ולו סכום מופחת", נטענו כולן בעלמא וללא כל פירוט ותיעוד הולם ועל כן אין בהן די. יודגש כי פירוט והוכחת הנטען בעניין זה מתבקש בפרט על רקע טענת המשיב 1 בדבר המצב הכלכלי של שניים מילדיה הבוגרים של המערערת, האחר בנה עורך-הדין אותו הזכירה בבקשתה (אשר לטענת המשיב 1 המערערת "הבריחה" באמצעותו נכסים) ובן נוסף, אליו כלל לא התייחסה בבקשתה (אשר לטענת המשיב 1 בחשבונות הבנק שלו מיליוני שקלים). המבקשת לא התייחסה לטענות אלו של המשיב 1 גם בתשובה שהגישה, והדבר אומר דרשני.


יחד עם זאת, בנסיבות העניין ונוכח מהות ההליך הנסב על החלטה שהתקבלה במסגרת הליכי פשיטת רגל, תופחת האגרה לסך של 1,000 ש"ח ואילו העירבון יועמד על סכום מתון של 5,000 ש"ח.


האגרה תשולם והעירבון יופקד בתוך 14 ימים ממועד המצאת החלטה זו, ולא יימחק ההליך או יירשם לדחיה, לפי העניין, ללא הודעה נוספת.


ניתנה היום, כ"א בסיון תשע"ג (30.5.2013).




ליאת בנמלך





ר ש מ ת

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

13017090_p03.doc

הג

מרכז מידע, טל' 077-2703333 ; אתר אינטרנט,

www.court.gov.il








עא בית המשפט העליון 1709/13 רחל סופר נ' ארז איתן עו"ד, כונס הנכסים הרשמי, אריאל שמר ואח' (פורסם ב-ֽ 30/05/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים