Google

מדינת ישראל - מחמוד חביבאללה, ג'מיל חביבאללה, על ידי הליווי.

פסקי דין על מחמוד חביבאללה | פסקי דין על ג'מיל חביבאללה | פסקי דין על על ידי הליווי. |

44315-05/13 מת     30/05/2013




מת 44315-05/13 מדינת ישראל נ' מחמוד חביבאללה, ג'מיל חביבאללה, על ידי הליווי.




לך






בית המשפט המחוזי בנצרת

מ"ת 44315-05-13 מדינת ישראל
נ' חביבאללה


30/05/13




בפני
כב' השופטת אסתר הלמן


המבקשת
מדינת ישראל

נגד

המשיבים
1. מחמוד חביבאללה
2. ג'מיל חביבאללה



נוכחים:
בשם המבקשת עו"ד צאלה פרייברג
.

בשם המשיב מס' 2 עו"ד סרי ח'ורי
, מטעם הסנגוריה הציבורית.
המשיב מס' 2 בעצמו, הובא על ידי הליווי.

<#2#>
החלטה
ביחס למשיב מס' 2

1.

נגד המשיבים הוגש כתב אישום המייחס להם ביצוע עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, פציעה בנסיבות מחמירות, ניסיון לחבלה חמורה בנסיבות מחמירות ואיומים. עם הגשת כתב האישום, הוגשה בקשה לעצור את המשיבים עד תום ההליכים כנגדם.

2.

באי כוח המשיבים לא חלקו על קיומן של ראיות לכאורה לביצוע העבירות על ידי המשיבים ואין מחלוקת כי העבירות המיוחסות להם מקימות עילה למעצרם.

3.

ביחס למשיב מס' 1 הושגה הסכמה, כי קודם למתן החלטה בבקשה לעצרו עד תום ההליכים, יוגש לבית המשפט תסקיר מעצר. בהתאם לכך, הוזמן תסקיר מעצר והמשך הדיון נדחה למועד מאוחר יותר.

4.

ב"כ המשיב מס' 2 מבקש לשחרר את מרשו לחלופת מעצר, תחת פיקוח ערבים ואיזוק אלקטרוני, ללא צורך בקבלת תסקיר מעצר, וזאת בהתחשב בטיב המעשים המיוחסים לו, בגילו ובעברו הנקי.

5.

המבקשת מתנגדת לשחרור המשיב מס' 2 לחלופה כלשהי, כל שכן מבלי שיתקבל קודם לכן תסקיר מעצר, אשר יפרט את מידת הסכנה הנשקפת מן המשיב והיכולת ליתן בו אמון, בפרט בשים לב למהות הסכסוך בין הנאשמים למתלוננים.

6.

בטרם אכריע בבקשת הסנגור לשחרר את המשיב בתנאים מגבילים, מבלי להיזקק לתסקיר מעצר, עיינתי בחומר הראיות, בכדי ללמוד על מהות הסכסוך ומידת הסיכון הנשקפת מן המשיב.

7
.
המשיב מס' 2 הינו אביו של המשיב מס' 1.
העבירות המיוחסות למשיבים בוצעו, לכאורה, ביום 12/05/13 כלפי קרובי משפחתם, המתגוררים בסמיכות אליהם בכפר עין מאהל, וזאת על רקע סכסוך בין המשפחות, הנעוץ בהתנהגותו של משיב מס' 2.

תחילת האירוע בהתגרות מצד המשיבים, אשר צעקו לעבר המתלונן, אחד מבני המשפחה היריבה וקיללו אותו, בעת שזה חלף ליד ביתם. בעקבות כך, החל זה לשבור את חלונות רכבם.

המשיב מס' 1 מואשם בכך שירד מביתו, כשהוא מצויד בסכין מתקפלת, דקר את המתלונן מספר דקירות וכן פגע בבן משפחה שניסה להפריד ולמנוע את המשך הפגיעה במתלונן.

משיב מס' 2 הגיע למקום לאחר שכבר הסתיים האירוע המתואר לעיל, בזמן שסביב המתלונן התגודדו בני משפחה רבים. המשיב מס' 2 מואשם בכך שנהג ברכבו במהירות לכיוון הקהל שהתגודד על הכביש, ניסה לדרוס אותם ופגע באחת מבנות המשפחה שהייתה במקום; כתוצאה מכך נגרמו לה כאבי גב וכאבים בכף הרגל. בהמשך גם יצא מתוך הרכב, כשברשותו אלה, וניסה לתקוף באמצעותה את בני המשפחה היריבה.

8.

מחומר הראיות שבידי המבקשת עולה, כי בין המשיבים ומשפחת המתלוננים, נתגלע סכסוך לפני מספר חודשים. המתיחות בין המשפחות, המתגוררות בסמיכות זו לזו הלכה וגברה, מתלונות על מעשי אלימות מצד המשפחה היריבה עד לאירוע הקשה, שבו נדקר אדם ונעשה ניסיון לפגוע באחרים על ידי דריסתם.

9
.
מעשי המשיב מס' 2 מקימים עילה למעצרו, בשל המסוכנות הנשקפת ממנו, בעיקר כלפי בני המשפחה היריבה. יחד עם זאת, לא שוכנעתי כי מסוכנות זו היא במידה שאיננה מאפשרת שחרורו בתנאים מגבילים.

10
.
מדובר באדם יליד 1962, שאין לו כל עבר פלילי, גם חלקו באירועים נשוא כתב האישום איננו דומה לזה של בנו. דומה, כי פעל מתוך סערת נפש, כאשר נסע במהירות לעבר הקהל, וגרם לכאורה, לפגיעתה של אחת מבנות המשפחה. לא מדובר בפגיעה קשה, מכאן ניתן ללמוד על נסיבות הדריסה. בנוסף, כאשר יצא מרכבו כשהוא מצויד באלה, הוא ניסה לתקוף אחרים, אך לא תקף אותם בפועל.

11
.
המשיב מס' 2 מציע לשחררו לחלופה המרוחקת מבית המתלוננים, תחת פיקוח ערבים ובאיזוק אלקטרוני. הערבים המוצעים נחקרו בפני
והביעו רצון ונכונות להשגיח על המשיב. התרשמתי כי הם יכולים לשמש משמורנים על המשיב, אולם יש לעבות ולחזק את מידת הפיקוח עליו באמצעות איזוק אלקטרוני וערבויות מתאימות, בשל חולשת המשמורנים.

12
.
ככלל, בכוחו של תסקיר מעצר להביא בפני
בית המשפט תמונה מלאה יותר, אשר תבטא גם את עמדת המתלוננים ומידת הסיכון הכרוכה בשחרור הנאשם בתנאים. יחד עם זאת,
לא בכל מקרה יש צורך להידרש לתסקיר מעצר והזמנת תסקיר כזה, כשאין בו צורך ממשי, רק מוסיפה לעומס הרב המוטל על שירות המבחן, ומחייבת הארכת המעצר עד להכנת התסקיר. פגיעה זו איננה מתחייבת במקרה שלפני.

13
.
לאור האמור, והואיל ושוכנעתי כי ניתן לאיין מסוכנותו של המשיב מס' 2 באמצעות חלופת מעצר הולמת, אני מורה על שחרורו בתנאים הבאים:

א
.
המשיב ישהה במעצר בית מלא בבית המשמורנים רסמי סברי נערני, ת.ז. 058939828 והגב' נואל נערני, ת.ז. 057584534 בכפר יפיע, שכונת מראח אלגוזלאן 612/43 תחת פיקוח צמוד של לפחות אחד מהם, במשך כל שעות היממה.

ב
.
נאסר על המשיב ליצור קשר כלשהו עם מי מבני המשפחה היריבה.

ג
.
שחרורו של המשיב כפוף להפקדת עירבון בסך 10,000 ₪.

ד
.
המשיב יחתום על התחייבות עצמית בסך 10,000 ₪ להבטחת תנאי השחרור.


ה.
כל אחד מן המשמורנים יחתום על ערבות בסך 5,000 ₪.

ו.

ניתן בזאת צו איסור יציאה מן הארץ. אם יש למשיב דרכון, הוא יפקידו בתוך 24 שעות.

ז.

המשיב ישהה תחת פיקוח איזוק אלקטרוני. האיזוק יותקן על פי הנהלים ושחרורו של המשיב יעשה בהתאם לנהלים אלה.

אם לא יעמוד המשיב באחד מתנאי השחרור, כמפורט לעיל, הוא ייעצר עד תום ההליכים כנגדו.

המזכירות תמציא העתק ההחלטה לגורמי הפיקוח האלקטרוני
.
<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"א סיון תשע"ג, 30/05/2013 במעמד הנוכחים.


אסתר הלמן
, שופטת







מת בית משפט מחוזי 44315-05/13 מדינת ישראל נ' מחמוד חביבאללה, ג'מיל חביבאללה, על ידי הליווי. (פורסם ב-ֽ 30/05/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים