Google

עירית נתניה - בנייה - חיים ליאור סנה, דרור סגיר

פסקי דין על עירית נתניה - בנייה | פסקי דין על חיים ליאור סנה | פסקי דין על דרור סגיר |

25994-08/12 תוב     26/05/2013




תוב 25994-08/12 עירית נתניה - בנייה נ' חיים ליאור סנה, דרור סגיר




לך






בית משפט לעניינים מקומיים בנתניה

תו"ב 25994-08-12 עירית נתניה - בנייה
נ' סנה ואח'



26 מאי 2013





בפני
כב' השופטת בדימוס ריבי צוק


המאשימה
עירית נתניה - בנייה


נגד

הנאשמים
1. חיים ליאור סנה

2. דרור סגיר




<#2#>
נוכחים:
ב"כ המאשימה עו"ד פלד
הנאשמים נמצאים ובא כוחם עו"ד משה אייזק



<#3#>
גזר דין

1.
הנאשמים הורשעו, על פי הודאתם. שני הנאשמים, כאחד הורשעו, בבניה ללא היתר בניה כדין. הנאשם 1 הורשע גם באי קיומו של צו הפסקה מנהלי, אשר אושר על ידי בית המשפט (להלן:" צו ההפסקה").

עבודות הבניה נשוא כתב האישום (להלן: "עבודות הבניה") תוארו בכתב האישום
המתוקן והן כוללות בניה על קומת גג של תוספת מקירות בלוקים וגג מפח מבודד בשטח של כ- 18.4 מ"ר, ושל סככה מקונסטרוקציית מתכת וכיסוי פח בשטח של כ-12 מ"ר. על פי עדות הנאשמים עצמם הבניה דלעיל נועדה להרחיב ולשרת מבנה קיים שעל הגג המשמש לצורך מגורים.

אשר להפרתו של צו ההפסקה, מכתב האישום, בו הודה הנאשם , עולה כי צו הפסקת העבודות נמסר לנאשם 1 ביום 3.1.12, וכי חרף העובדה כי באותו מועד היו עבודות הבניה בשלב של עבודות טיח פנים וחוץ, המשיכו הנאשמים והשלימו את עבודות הבניה.

2.
נטען על ידי המאשימה כי יש לראות בחומרה רבה את מעשי הנאשמים הן בשים לב לכך שלעבירת הבניה נילוותה העבירה של הפרתו של צו ההפסקה והן בשים לב לכך שחרף תחילת הבניה עוד בשנת 2011 והגשתו של כתב האישום בשנת 2012, עד היום לא הוגשה בקשה כלשהי למתן היתר בניה לעבודות הבניה.

בנסיבות אלה עותרת ב"כ המאשימה למתן צו הריסה וצו איסור שימוש בעבודות הבניה, להטלתו של קנס כספי הולם ומרתיע, תוך טענה כי מתחם העונש ההולם עומד על סך שבין 15,000 ל-40000 ₪ לכל אחד מהנאשמים, ולהטלתה, על כל אחד מהנאשמים, של התחייבות עצמית להמנע מעבירה על פרק י לחוק התכנון והבניה.

3.
נטען על ידי הנאשמים כי הנאשמים טעו בתום לב לחשוב כי בידם היתר בניה המאפשר את הבניה במקום, תוך הצגתו של רישיון משנת 1951 המתיר בנייה של 50 מ"ר על גג המבנה (נ/1). הנאשמים הציגו חלקים מהסכם רכישה על פיו רכשו את הנכס במחיר של 200,000 ₪ (נ/2). נטען כי הנאשמים שכירים, הנאשם 1 משתכר קצת פחות מהממוצע במשק ואב לארבעה ילדים קטינים, והנאשם 2 משתכר קצת יותר מהממוצע במשק והינו אב לשלושה ילדים קטינים, וכי הנאשמים ביקשו ליצור לעצמם מקור הכנסה נוסף מדמי שכירות מהשכרתו של הנכס.

נטען כי מיד כשנודע לנאשמים על הגשתו של כתב האישום פנו לאדריכל (ראה נ/3 מאוגוסט 2012) אשר ערך בדיקה מקיפה בדבר האפשרויות לרישוי המבנה. בסמוך למועד הטיעונים לעונש התבשרו הנאשמים על מסקנתו של האחרון בעניין זה ובהתאמה קיבלו החלטה על הריסתן של עבודות הבניה. הנאשמים ביקשו אורכה לביצועו של צו הריסה שיושת עליהם בשל איכלוס הנכס על ידי שוכרים ובאופן שיותיר להם שהות לביצוע ההריסה.

עוד הצביעו הנאשמים על העובדה כי הודו במיוחס להם ובכך חסכו מזמנו של בית המשפט וכי הינם אנשים נורמטיביים, הנעדרים עבר פלילי כלשהו, לרבות בתחום התכנון והבניה.



4.
אני סבורה כי הנסיבות המחמירות עולות במשקלן על הנסיבות המקלות הנטענות על ידי הנאשמים.


אין מדובר בעבירה שנעברה מתוך מצוקה כלכלית ומצוקת דיור קשה, כי אם אגב פעילות עסקית או מעין עסקית, של הנאשמים.
קשה להלום שהנאשמים אכן לא היו מודעים לצורך בהיתר בניה, ואם כך היה באופן סובייקטיבי, הרי שהיה עליהם לבדוק ענין זה בין השאר כפי שהצהירו שעשו בפועל, בהסכם רכישתו של הנכס.


מדובר בבניה בהיקף לא קטן ובחלקה מחומרים קשיחים.
גם כשלמדו הנאשמים על קיומו של הצורך בקבלת היתר, לא נקטו בהליכי רישוי ולו ראשוניים עד להגשתו של כתב האישום כנגדם.
מנגד, הנאשמים התעלמו מקיומו של צו ההפסקה והמשיכו והשלימו את עבודות הבניה, כאילו לא נפל דבר.


לבסוף, אומנם הנאשמים הצהירו על כוונתם להרוס את הבניה, אולם בשלב זה לא מדובר אלא בהצהרת כוונות גרידא ולא בנאשם שניצב בפני
בימ"ש לאחר ביצוע ההריסה.


חרף כל האמור לעיל, אני סבורה כי מתחם הענישה שהוצג על ידי המאשימה, קובע רף גבוה בשים לב להיקף הבניה הקשיחה בו מדובר [ כ-20 מ"ר].

5.
סוף דבר, לאחר ששקלתי את השיקולים שפורטו לעיל, אני גוזרת על הנאשמים את העונשים הבאים:

א.
צו הריסה לבניה המתוארת בסעיף 2 לכתב האישום. הצו יכנס לתוקף בתום 12 חודשים מהיום אלא אם ינתן היתר בניה לבניה הנ"ל עד המועד הנ"ל.

ב.
על הנאשם 1
קנס בסך של
6,000 ₪ או 15 ימי מאסר תמורתו, על הנאשם 2 קנס בסך של
4000 ₪ או 10
ימי מאסר תמורתו.
כל אחד מהקנסות ישולם ב- 6 תשלומים חודשיים שווים ורצופים, תשלום ראשון עד ליום 1.7.13 . לא ישולם תשלום במועדו יעמוד כל הקנס לפרעון מיידי.

ג.
צו ההריסה יירשם בפנקסי לשכת המקרקעין.
ד.
כל אחד מהנאשמים יחתום על כתב התחייבות בסכום הקנס שהושת עליו, לתקופה של שנתיים, שראשיתה ביום כניסתו לתוקף של צו ההריסה כאמור בסעיף קטן א', שלא יעבור עבירה על פרק י לחוק התכנון והבניה.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 45 יום מהיום.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ז סיון תשע"ג, 26/05/2013 במעמד הנוכחים.



ריבי צוק
, שופטת בדימוס







תוב בית משפט לעניינים מקומיים 25994-08/12 עירית נתניה - בנייה נ' חיים ליאור סנה, דרור סגיר (פורסם ב-ֽ 26/05/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים